Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Urion schreef:Natuurlijk komen de paarden buiten deze stal met uitloop nog buiten. Ze worden gereden en hebben dagelijks weidegang. Maar ik betaal voor de uitloop dus extra geld. Als het nut heeft, dan zet ik ze er graag op. Voegt het niets toe, kan ik beter opzoek naar enkel een stal met weidegang. Begrijpen jullie het nog? Haha.
het uitloopstukje is de breedte van de stal en de lengte zal ongeveer drie a vier meter zijn zover ik kan zien op de foto's. Tevens staan de paarden met draadjes van elkaar verwijderd dat lijkt mij ook wel wat link. Vraag me gewoon af wat het nut is, haha.
ruitje schreef:Hoe is het opgezet? Ik heb wel eens constructies gezien waarbij ik toch niet zou kunnen slapen van de gedachte dat ze daar zouden rollen of een keer een been ergens tussen zouden steken....
RianneH schreef:Ik weet niet hoeveel het werkelijk toe voegt aan het welzijn van het paard. Want het voornaamste wat je doet is de box vergroten. Neem aan dat het niet afgedekt is? Dus als het regent (en dat doet het nog al eens in de wintermaanden) dan heb je er eigenlijk weinig aan. Ze zullen in elk geval niet veel rondscharrelen dan. Als ze er alleen in staan in de avonduren en de nacht, kan je je afvragen hoe graag ze buiten willen staan. Maakt een paard er dan geen gebruik van, is het zonde geld.
Maar heb je een paard die graag wat rond scharrelt, kan het zijn dat die echte oppervlakte en buitenlucht juist prettig werkt.
Oftewel, het is heel erg afhankelijk welke uren het paard wél buiten komt en wat de voorkeur is van jouw paard.
Toydoll schreef:Het hangt van je paard af maar ik zou het ZEKER doen.
Mijn merrie werd zoveel gelukkiger toen ze stal met uitloopje kreeg (stal 3 bij 3, uitloop 3 bij 5).
Ze kwam overdag niet nog in paddock of weiland. En ze werd er zoveel gelukkiger van!
Daarvoor stond ze snachts op stal overdag in paddock, maar ze werd een stuk gelukkiger toen ze 24/7 kon kiezen of ze in de zon, uit de zon, in de wind, uit de wind, in regen, uit regen....
Zij voelt zich nogal opgesloten als ze niet kan staan waar ze wil. Of de ruimte nou groot of klein is maakte haar weinig uit, dat snappen ze toch niet, totdat het ze beperkt in wat ze willen. Zij zou vrijwillig nooit gaan rennen in een paddock dus die ruimte had ze toch niet nodig.
En omheining, als je zo bang bent voor verwondingen kan je paard beter overdag ook opgesloten worden in een stal met kussens ofzo XD
Risico loop je nou eenmaal altijd wel.