hindernis Ideeën gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mzara

hindernis Ideeën gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 14:49

hallo.
ik hoop dat dit hier goed staat.
Ik heb eigenlijk zelf al best veel ideeën voor hindernissen maar nieuwe zijn altijd welkom!
waar ik dus eigenlijk naar op zoek ben is een soort plant of materiaal om een bak onder de hindernis mee te vullen. Een beetje zoals op het plaatje in de link hieronder. alleen zie je het vaak met een meer stro-achtig materiaal. Er zitten wel wat eisen aan het materiaal: het mag niet giftig zijn voor paarden, het moet stevig zijn en tegen slecht weer kunnen, en het mag wat groter zijn als op deze foto. Ik wil eigenlijk geen bloemen gebruiken of planten die na een tijdje lelijk worden net als hieronder.
http://www.tipsandbits.com/Images/brush2.jpg

beter foto gevonden van het soort materiaal wat ik zoek:
http://img.photobucket.com/albums/v324/ ... C00035.jpg

alvast bedankt :)
Laatst bijgewerkt door mzara op 11-01-14 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: hindernis Ideeën gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:53

Wilgentakken?Of takken van een berk?

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 15:05

Bianca41 schreef:
Wilgentakken?Of takken van een berk?

dat is wel een goed idee alleen ik zou niet weten hoe ik eraan komt. we hebben er nou niet echt een in de tuin staan :P

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:07

Bij ons in Hoogeveen worden er vaak wilgentakken gesnoeid door de gemeente, dat zal vast ook wel bij jullie gebeuren, misschien even bellen met de gemeente afdeling groen ofzo?

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 15:12

_KiMbErLeY_ schreef:
Bij ons in Hoogeveen worden er vaak wilgentakken gesnoeid door de gemeente, dat zal vast ook wel bij jullie gebeuren, misschien even bellen met de gemeente afdeling groen ofzo?

ik denk dat dat hier een stuk minder is :P maar ik kijk nog even verder. misschien zijn takken ook wel iets te hard qua materiaal.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:19

kunst bloemen en planten

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:21

strobaaltjes?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:28

Rietmatten - kun je kopen als schutting bij ieder tuincentrum. Kost geen drol, makkelijk op maat te maken en is bedoeld voor buitengebruik en rot dus niet meteen in het eerste seizoen weg.
Alternatief is een zwikkie van die heksenbezems kopen - bezemstelen met een kop van berkentwijgen. Ben je vermoedelijk wel duurder uit.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:34

Mijn vader is onze wilgen aan het snoeien, dus als je in de buurt van Zwolle woont dan kan ik wel met mijn vader overleggen of je ze op zou mogen komen halen :)

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 15:39

o0eefje0o schreef:
kunst bloemen en planten

dat lijkt me al helemaal geen goed idee. de hindernissen staan in de wei. en dat gaat ook veel te duur zijn als ik het zo vol wil als op de foto's.

Jets schreef:
Mijn vader is onze wilgen aan het snoeien, dus als je in de buurt van Zwolle woont dan kan ik wel met mijn vader overleggen of je ze op zou mogen komen halen :)

ahh jammer, ik woon in Brabant ;)

Ibbel schreef:
Rietmatten - kun je kopen als schutting bij ieder tuincentrum. Kost geen drol, makkelijk op maat te maken en is bedoeld voor buitengebruik en rot dus niet meteen in het eerste seizoen weg.
Alternatief is een zwikkie van die heksenbezems kopen - bezemstelen met een kop van berkentwijgen. Ben je vermoedelijk wel duurder uit.

ja dat is een goed idee. alleen ik denk niet dat dat er heel natuurlijk uitziet. en ik vind het ook niet erg om zelf te verzamelen en maken zonder dat het geld kost.
die heksenbezems is meer wat ik zoek! maar dat zal idd te duur zijn dat is niet meer leuk om te doen.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 15:45

melissapupa schreef:
strobaaltjes?

dat gaat rotten ;) en ik kan daarmee niet maken hoe ik het wil.

Love_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 16:25

Misschien bamboe stengels ofzo?

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 17:12

XcopacobanaX schreef:
een boom of een heg

dan zou ik dus een heg moeten kopen en in de wei platen. dat gaat niet werken. ik zou ze wel in potten kunnen doen maarja. potten kosten ook weer geld en ik wil het leuk houden. en ik heb liever niet dat ze eraan gaat vreten en dat zal ook niet goed voor de paarden zijn.

Love_Silver schreef:
Misschien bamboe stengels ofzo?

goed idee. alleen ik ben toch op zoek naar iets zachters waar je bosjes van kunt maken. ik denk dat bamboe te hard is en te veel uit steekt. dat kan gevaarlijk zijn. ik zou ook niet weten hoe ik eraan moet komen. maar een leuk idee voor een ander soort hindernis dankjewel ;)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 17:16

Als je rietmatten te strak vindt (hoewel je die natuurlijk wel wat 'rafelig' kunt knippen aan de bovenkant), bel dan eens een rietdekker en vraag wat een baal riet kost om daken te dekken. Dan heb je los riet, kan je alle kanten mee op. Of vraag of je z'n snijafval mag hebben...

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 17:19

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 17:20

Ibbel schreef:
Als je rietmatten te strak vindt (hoewel je die natuurlijk wel wat 'rafelig' kunt knippen aan de bovenkant), bel dan eens een rietdekker en vraag wat een baal riet kost om daken te dekken. Dan heb je los riet, kan je alle kanten mee op. Of vraag of je z'n snijafval mag hebben...

dat is ook een goed idee dankje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:15

Een boswandeling maken en twijgen verzamelen,wilgen takken geven mee ,die zijn buigzaam.En anders een rondje Action en kunstbloemen van plastiek kopen

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 14:17

Bianca41 schreef:
Een boswandeling maken en twijgen verzamelen,wilgen takken geven mee ,die zijn buigzaam.En anders een rondje Action en kunstbloemen van plastiek kopen

Das een mogenlijkheid. Maar ik ga geen nep bloemen kopen

Lovehorses55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 14:24

dit is niet stom bedoeld hoor maar
eigelijk weet je zelf al precies wat je wil
en alles wat hier wordtgezegt is dan niet goed genoeg
wat is nou eigelijk je vraag als je toch al weet wat je wil

Ilsevdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 14:26

autobanden

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:10

Lovehorses55 schreef:

Idd
en het materiaal wat je zoekt gaat op den duur allemaal rotten hoor als je dat buiten laat staan.
Kies er dan voor om het naar binnen te halen en bovendien als je paard banketstaaf erover heen springt dan is het toch plat en na 5 keer kapot.
Wat je zoekt zijn rietstengels vraag gewoon eens aan een riet dekker of je wat afval mag hebben of koop zelf een bos stengels , even creatief doen en klaar is kees.
De fundering kun je volgens mij wel van pallets maken

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 17:28

Gerritt schreef:
Lovehorses55 schreef:

Idd
en het materiaal wat je zoekt gaat op den duur allemaal rotten hoor als je dat buiten laat staan.
Kies er dan voor om het naar binnen te halen en bovendien als je paard banketstaaf erover heen springt dan is het toch plat en na 5 keer kapot.
Wat je zoekt zijn rietstengels vraag gewoon eens aan een riet dekker of je wat afval mag hebben of koop zelf een bos stengels , even creatief doen en klaar is kees.
De fundering kun je volgens mij wel van pallets maken

ja dat klopt. ik weet wel wat ik wil. alleen ik wist niet wat voor materiaal ik kon gebruiken en hoe ik er aan kon komen. en er zitten ook goede ideeën tussen alleen sommige mensen lezen of begrijpen me niet goed dus dan krijg je idd onbruikbare suggesties. maar ik heb er ook in gezegd dat andere hindernis ideeën ook altijd welkom zijn.
ik ben ook van plan om riet te gaan halen. ons pap ging toevallig nog ergens heen waar ze een rieten dak aan het leggen zijn en zou vragen voor restafval. ik had de pallets ook al liggen en was op zoek naar vulling. en het klopt ook dat het allemaal gaat rotten. maar ik zet zulke dingen swinters dan ook binnen.
en met dat kapot gaan zal wel meevallen. het komt ook onder de balken.

melanietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 17:30

Boomstammen ?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 17:38

Zoiets?
Afbeelding

Hier in de buurt zit een oude man die zelf oude bezems maakt, en de bossen dus ook los verkoopt. Daar heb ik een hele stapel van gekocht, is ideaal. Blijft altijd goed. Ik heb er tussendoor nog wel wat bijgehaald, maar een deel hiervan heb ik al twee jaar in gebruik.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 18:03

melanietje14 schreef:
Boomstammen ?

dat kan ik niet hiervoor gebruiken. maar ik wilde sowieso al een keer een een boomstam neerleggen.

WendyBZ schreef:
Zoiets?
[ Afbeelding ]

Hier in de buurt zit een oude man die zelf oude bezems maakt, en de bossen dus ook los verkoopt. Daar heb ik een hele stapel van gekocht, is ideaal. Blijft altijd goed. Ik heb er tussendoor nog wel wat bijgehaald, maar een deel hiervan heb ik al twee jaar in gebruik.

Ja dat is idd wat ik zoek!! maarja ik weet niet of het voor mij ook in de buurt is :P ik heb wel op marktplaats gekeken enzo maar das ook niks en dan heb je er te weinig, allemaal verschillende en 1 kost al rond de 5 euro.