Vlede week haalde ik de halsdeken van mijn paard af en ondekte ik een hele klit in haar manen. Nu blijven der manen uitvallen en word het met de dag minder, dit vind ik niet zo fijn en ik ben eigenlijk opzoek naar een middel of supplement wat de haargroei helpt, en waar het haar sterker van word.
Ik heb de vorige topics op bokt door gekeken maar daar kwam ik informatie tegen die niet van toepassing waren.
Het is niet mogelijk om de halsdeken eraf te halen, zit aan de gehele deken vast.
Misschien dat iemand me hiermee kan helpen? Ik wil volgende maand de wedstrijd ring in, zou het zonde vinden als ik met een half kaal paard aan kom.
Het ziet er alleen niet zo comfortabel uit. Een vriendin gebruikt dit iedere winter bij haar paard, en daar lukt dat perfect. Ze heeft wel iets moeten doen aan de gaten voor de ogen, die zaten voor haar paard niet op de juiste plek.
(Zelf zou ik het nooit kopen, dan liever een deken zonder hals.)
8nnemiek
Geplaatst: 10-01-14 14:38
Kun je de manen niet vlechten? Scheelt een hoop geschuur
Suzanne F.
Geplaatst: 10-01-14 14:46
Door de warmte van de halsdeken vallen de haren uit. Kan je dus verder niks aan doen behalve een andere deken opdoen.
Dit is de reden waarom er bij mijn paard niet zo'n deken op komt. Door de druk op bepaalde punten, het broeien en schuren vallen de haren gewoon uit en deel breekt af.
En nee, helaas, er bestaan geen snelgroei haarmiddelen die werken, anders deden ze echt geen haartransplantaties bij mensen.
Hals terug slaan is dan een idee, danwel andere deken kopen. Neem aan dat je al emmer antiklit in de manen hebt zitten.
vivana
Geplaatst: 11-01-14 23:01
mja,vraag me wel af hoelang je dan wel niet meer je paard het deken af hebt gehad.....
Brainless
Geplaatst: 11-01-14 23:08
vivana schreef:
mja,vraag me wel af hoelang je dan wel niet meer je paard het deken af hebt gehad.....
Wat heeft dat er mee te maken? Mijn paard heeft ook eens in 1 middag een hele kale plek op haar borst gekregen.
carolina1278
Geplaatst: 11-01-14 23:17
Hier een paard met manen van bijna een meter en gewoon een hals deken op hoor.. kijk wel hoe warm het is en welke dikte hals ik erop gooi 0 of 300 grams (heb losse halzen), maar dit is nu al het tweede jaar met hals en merk eigenlijk niet dat de manen zoveel dunner worden.. ik vlecht de manen wel altijd en na het wassen van de manen gaat er Cowboy Magic erin