Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Delphi2 schreef:Ik heb drie weken geleden een paard erbij gekregen in mijn groep die gewend was om 's nachts ion een box te staan en overdag buiten op paddock of weide. Het dier moest wegens omstandigheden ook op korte termijn verhuizen. Dit is een chique kwpn-er met een dun velletje maar ze heeft zich prima aangepast, nu zijn de temperatueren nu wel extreem laag voor de tijd van het jaar maar ondanks de vele regen gaat het prima en is ze hartstikke happy. Volgende week krijgt ze een dikkere deken op als de temperaturen verder gaan dalen en verder hebben de paarden bij mij onbeperkt hooi en een afdak en diverse beschutte plaatsen. Dus naar mijn mening kan dit prima.
IHN schreef:Delphi2 schreef:Ik heb drie weken geleden een paard erbij gekregen in mijn groep die gewend was om 's nachts ion een box te staan en overdag buiten op paddock of weide. Het dier moest wegens omstandigheden ook op korte termijn verhuizen. Dit is een chique kwpn-er met een dun velletje maar ze heeft zich prima aangepast, nu zijn de temperatueren nu wel extreem laag voor de tijd van het jaar maar ondanks de vele regen gaat het prima en is ze hartstikke happy. Volgende week krijgt ze een dikkere deken op als de temperaturen verder gaan dalen en verder hebben de paarden bij mij onbeperkt hooi en een afdak en diverse beschutte plaatsen. Dus naar mijn mening kan dit prima.
extreem laag???? grapjas.(of woon je niet in NL/Belgie, want hier worden recordwaardes gehaald qua temperatuur...hoog voor de tijd van het jaar welteverstaan).
en TS, hartstikke fijn voor je pony en voor jou. Denk dat je je pony er ook hartstikke blij mee maakt...ik had zelf een tijdje geleden hetzelfde. Zomers staan de paarden hier altijd buiten met schuilstal. In de winter zette ik ze altijd \s avonds op stal voor mijn eigen gemoedsrust. Dierenarts hier zei: joh..onzin...laat ze lekker buiten staan..moest er echt aan wennen,maar de paarden hebben me een handje geholpen door de wanden uit de stallen te slopen. Nu hebben ze 2 schuren (1 met een grote hooibaal, 1 met een stal van 24 m2 met stro, een klein stalletje en een gedeelte waar het water staat. Met voeren zet ik ze even apart en verder kunnen ze het zelf bepalen...heerlijk vinden ze het!!
Cowgirl schreef:Gezien jou paard zowieso al geen deken op heeft kan je hem rustig buiten zetten. Ik zou ook geen deken opdoen. Weliswaar word het volgende week wat kouder maar paarden zijn niet van suiker.
Als ze verder de hele dag door kunnen eten, een maatje hebben en droog kunnen staan(ondergrond) dan denk ik dat het geen enkel probeem is.
Ik heb er van de week ook eentje bij gekregen op de wei, die droeg wel al een deken, maar verder doet het het prima. Moet alleen nog even maatjes worden met de mijneHij is nog wat onrustig soms maar dat komt vanzelf goed.