paard nu nog scheren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jks

paard nu nog scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 14:28

hoi bokkers.
we dachten dat het mee viel maar helaas mijn haflinger heeft toch een echte wintervacht gekregen hij stond gister op stal te zweten zonder dat er iets mee gedaan was.
toen zei een vriendin waarom scheer je hem niet?
kan dat nou nog? hij zweet vooral op de borst dus zaten te denken om alleen dat gedeelte te doen en dan een lijn naar achter de buik en gedeelte van de bovenbenen

ik hoor graag jullie mening :D

SayaJones

Re: paard nu nog scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:29

Ja hoor, als je hem de juiste dekens op doet, kan dat gewoon. :)

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:29

Mijn paard is zondag nog geschoren, voor de tweede keer omdat hij het toch wel weer erg warm kreeg. Ik zie niet in waarom je nu niet meer zou kunnen scheren.

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:30

Bij een pony bij ons in de wei hebben ze alleen de nek geschoren en dan tot de singel doorgetrokken. Dat is ook pas een week geleden ofzo gedaan. Hij zweette met rijden verschrikkelijk, maar het is een weide pony dus helemaal kon niet zonder deken. Het zweten is niet alleen in zn nek minder geworden, maar de rest van zijn lichaam zweet ook veel minder. Dus ik zou zeggen doen :)

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:32

Ik heb ook weleens gehoord dat je na 1 januari niet meer moet scheren ivm het goed terugkomen in de zomervacht. Maar als je paard echt last van zijn vacht heeft, zou ik gewoon lekker scheren als ik jou was.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:33

Ze verwachten dat er volgende week een sterke daling in de temperatuur komt. Ik zou wachten.
De temperatuur is abnormaal hoog geweest voor de tijd van het jaar.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:34

ik heb mijn paard vorig jaar nog in februarie geschoren en hij zat deze zomer net zo mooi als anders in zijn vacht..

Gewoon doen en dan een lekker dekentje op doen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:34

Kan zeker nog! Voor ons is langzaam de winterstop voorbij, de dagen worden langer en ik kan dus ook weer na het werk aan de slag. Mijn pony word volgende week volgens patroon 5 geschoren, de benen ook kaal. Zo hoef ik niet met nierdekens aan de gang en kan hij toch alle warmte kwijt. Hij staat nu met vachtje onder een deken, maar de vacht is toch nog te dik om de warmte correct kwijt te kunnen.

Afbeelding

jks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 14:35

bedankt allemaal! dan gaan we dat zaterdag doen. ik heb een 200grams deken liggen dus die gaat er dan meteen op. word het nog de koud doe ik de vliesdeken op of koop een 300 grams deken maar hoop dat dit genoeg is. hij staat overdag buiten en savonds lekker binnen

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:36