Mijn 2 tinkers staan op een grote weiland met andere pony's . Het is op loop afstand van mijn huis. De wei huur is helemaal niet duur.
Alleen willen ze in de toekomst waar de pony's nu lopen huizen gaan bouwen. Dit kan pas over 3 a 5 jaar zijn , of binnen die 3 a 5 jaar.
Dus ik weet dat ik ooit moet gaan vertrekken van die weiland. Ik heb 2 optie . 1 nu alvast op zoek gaan naar een andere stal of afwachten wanneer we echt van de weiland af moeten .
Meestal duurt het nog heeeeel lang voordat ze echt gaan bouwen.
Ik zou -als de paardjes nu goed staan- gewoon nog even afwachten.
dejong_wever
Geplaatst: 06-01-14 21:54
XxLMMxX schreef:
Waarschijnlijk is een aantal maanden van te voren de bouwplannen wel bekend, ik zou ff rondkijken, en dan tegen die tijd verhuizen gaan
Mee eens, mits jij en je paarden het er naar hun zin hebben(waar ze nu staan).
marleen_usar
Geplaatst: 06-01-14 21:55
Ik stond ergens en daar zou over 10 jaar gebouwd worden, neeee riepen ze gaat echt nog zeker 10 jaar duren. Nou het duurde net 3 jaar.
M_nouska
Geplaatst: 06-01-14 21:56
Bij ons is een 3 jaar geleden gezegd dat het grote veld waar onze hond met andere honden speelt binnen drie maanden vol stond met huizen maar nu speelt ze daar nog steeds vrolijk. Misschien kan je wat rond gaan kijken, maar nu nog lang niet weg gaan als ze het fijn vinden.
jansje73
Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-14 22:04
Ik heb het naar mijn zin .Wel jammer dat we daar geen rij bak hebben . Die kun je daar wel maken maar je rijdt altijd op grasland.
De pony club zat op einde van de straat die 2 goede rij bakken hadden . De pony club moest afgelopen oktober 2013 weg zijn en binnen 1 maand zag je niks meer van de pony club terrein.( anders kon ik daar mooi gaan rijden in de rij bak )
Als ze gaan beginnen dan zijn ze wel erg snel.
Ik ben wel een keer naar een stal gaan kijken . Dat lijkt me ook wel wat . En het is ook dicht bij de bossen , duinen en heide.
Ik zou toch stilletjes aan rond kijken voor een stal. Dat je al weet wat het aanbod is en welke stal je voorkeur geniet moest het zo ver komen. Want ik heb gehoord dat eens je het bericht krijgt dat ze willen beginnen met bouwen dat het dan best wel snel gaat allemaal.
Ik zou ook gaan rond kijken. Een nieuwe plek is zo gevonden, maar een GOEDE nieuwe plek is vaak een heel ander verhaal. Zorg dat je weet waar je heen wilt. Is daar altijd plek? dan laten staan voor zo lang. Is er een wachtlijst, zet je paarden er dan maar vast op.
Iedereen bericht voor de berichtjes . Ik ga rustig rond kijken naar een stal . Of naar een weiland met schuilstal en waar ik ook een rij bak kan maken . En dat ook dicht tegen de bossen/duinen dat zal ook goed zijn . Ik wil wel een stal waar ik snel in de bossen/duinen kan zijn .
meggiemeg
Geplaatst: 07-01-14 08:56
Lara_Silver schreef:
Liever op tijd rondkijken dan opeens verast worden en in de problemen komen lijkt mij.
Dat dacht ik ook al, als je nu al een beetje bekijkt wat er is en of er wachtlijsten zijn kan je daar op inspringen. Straks moet je misschien een keuze maken die niet alles is omdat je in tijdnood komt.
Laulitz
Geplaatst: 07-01-14 09:14
Ja, je kan wel nu rond kijken en iets leuks uitzoeken maar wat als het nog 5 jaar duurt, dan heb je een mooie stal in gedachten en die is in de tussentijd al helemaal veranderd Ik zou kijken naar wat het aanbod is maar zeker nog geen voorkeur stal in mijn hoofd hebben, er kan zoveel veranderen op een korte tijd. Verder zou ik lekker blijven staan, ze gaan echt niet van de ene op de andere dag ineens huizen bouwen, daar gaat nog wel wat tijd overheen.
jansje73
Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-14 08:26
jansje73 schreef:
Iedereen bedankt voor de berichtjes . Ik ga rustig rond kijken naar een stal . Of naar een weiland met schuilstal en waar ik ook een rij bak kan maken . En dat ook dicht tegen de bossen/duinen dat zal ook goed zijn . Ik wil wel een stal waar ik snel in de bossen/duinen kan zijn .
flitzz
Geplaatst: 16-01-14 09:04
Rond kijken kan je altijd doen. Maar hoe serieus zijn de bouwplannen? Mijn man pacht al ruim 40 jaar een stuk weide en om de zoveel jaar krijgen wij ook te horen dat er bouwplannen zijn.. Ik zou me nog niet al te druk maken zeker in deze tijd.
Het ligt eraan of bij jou in de regio makkelijk is om een vervangende stalling te vinden. Hier in de regio is het heel moeilijk dus dan zou ik als vast beginnen te kijken.
friesiszwart
Geplaatst: 16-01-14 19:59
als het drie tot vijf jaar kan duren voor je weg zou moeten zou ik mij meer orienteren naar waar er stallen zijn maar zeker niet meer, de info van nu is dan al achterhaald en zodra je weg zou moeten zul je wellicht nog enkele maanden hebben. Dan is het vroeg genoeg gericht op zoek te gaan.
je kan wel rond kijken of er wat is en als de tijd komt dat je dan weg gaat. als je nu tevreden bent zou ik ze lekker laten staan. het word vast wel aangegeven wanneer ze beginnen met bouwen