welk materiaal tussenwand schuilstal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

welk materiaal tussenwand schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 12:26

Ik heb een schuilstal, welke is verdeeld dmv 3 tussenwanden. Dit is momenteel damwand, maar ivm een zware verwonding van een paard die erdoorheen getrapt heeft ben ik op zoek naar een andere oplossing.

aantal opmerkingen:
-De stal heeft geen standaard afmetingen dus kant en klare tussenwand is geen optie
-Ik zou graag halve tussenwanden houden, stallen zijn vrij smal en zo kunnen ze makkelijker draaien aangezien het hoofd nu kan oversteken, staat nu op ongeveer 1 meter hoogte
Het is een schuilstal, qua kosten zou ik het ook nog leuk willen houden

Mijn eigen idee, nog een 2e damwandplaat eroverheen zetten, zo zijn er 2 lagen over elkaar, ook steviger dus of een rubbener mat bevestigen, maar twijfel of dat qua gewicht en prijs te doen is. Dan geen nder materiaal als tussenwand, alleen rubbermat dus bevestigen tegen het frame. Ik heb al rondgemaild hierover naar bedrijven overkosten en stevigheid, dikte en gewicht.

Hout, maar welke? Ander paard wat hier staat heeft een soortgelijke verwoning opgelopen doordat deze door een hardhouten wand heeft getrapt. kosten??

Kuntstof is erg prijzig denk ik of niet?

Ibbel

Re: welk materiaal tussenwand schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:36

Sandwichpanelen - dat is dubbelwandig damwand met isolatie. Licht, zelfdragend, en goed tweedehands te verkrijgen oa via markplaats.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:44

Is gewoon steens-metselwerk niet mogelijk? Wij hebben tussenmuren van metselwerk; inderdaad half hoog, zodat paarden wel ruimte houden om eroverheen te kijken. Metselwerk is stevig, staat als een huis en is minder duur dan je vaak denkt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 12:45

Hevonen schreef:
Is gewoon steens-metselwerk niet mogelijk? Wij hebben tussenmuren van metselwerk; inderdaad half hoog, zodat paarden wel ruimte houden om eroverheen te kijken. Metselwerk is stevig, staat als een huis en is minder duur dan je vaak denkt.

gepache grond en geen vergunning voor stal

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:53

Steenschotten, zwaar maar goedkoop en daar schoppen ze absoluut niet door, moet je wel een stevige constructie maken.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 15:13

bigone schreef:
Steenschotten, zwaar maar goedkoop en daar schoppen ze absoluut niet door, moet je wel een stevige constructie maken.

Ik heb een mail gestuurd, had er niet eerder van gehoord, is misschien ook een optie

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 10:01

ik heb van het steenschotten bedrijf en rubber bedrijf nog steeds geen reactie
ben nu aan het twijfelen om dan toch maar voor de 2e laag damwandplaat eroverheen te gaan. zal op korte termijn toch iets moeten maken voor ze hopelijk volgende week terugkomt en ik ben hoogzwanger dus nu ik nog mee kan helpen- dingen aan kan wijzen is toch fijner gevoel dan als ik er niet bij ben

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:29

Dat zijn nou ook typisch van de bedrijven die je gewoon even moet bellen. Op marktplaats vindt je er vaak wel een paar in de regio.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 18:40

Ik snap dat alleen het nut van een offerte en aanvraag formulier niet op hun site

Ik heb nu net betonplex platen gehaald 22 mm, kan niet langer wachten ivm zwangerschap en bevalling deze of volgende week.
Ik ga het eerste stuk dicht maken tot 80 cm breed en de rest 1,25. Dan zijn het nog steeds half open stallen, maar met het eerste stuk wat dus hooinetten hangen dicht waardoor ze elkaar dan niet zien en hopelijk meer rust is
is dat niet het geval 8 wat ik niet verwacht wil ik nog een laag rubber ertegen aan maken

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 08:37

Ik heb underlayment platen als tussenwand.
Werkt perfect :)

xshansb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 08:46

Bij ons staan ze deels in grote containers, die hebben van die een beetje gekartelde tussenwanden. Houdt het ook wel warm, en het is niet scherp dus ze zullen er niet jn blijven hangen

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 09:01

kainda schreef:
Ik heb underlayment platen als tussenwand.
Werkt perfect :)

Als een paard al door het damwand heeft getrapt zal underlayment ook zo door zijn. Wel met minder verwondingen lijkt mij.

Wij hebben hier al jaren dubbele wanden van dik betonplex (dus stevig balkenframe met aan beide kanten betonplex) dit is behoorlijk uitgetest door onze grote KWPN-ers en verder dan een krasje zijn ze niet gekomen. Volgens mij helpt het ook dat het betonplex zo glad is.

Damwand lijkt mij persoonlijk eng als tussenwand doordat het scherp is als het is beschadigd. Rubberen mat als tussenschot zoals dat ook in een trailer wordt gebruikt lijkt me ook een goed oplossing, maar wel duurder denk ik.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 09:17

xshansb schreef:
Bij ons staan ze deels in grote containers, die hebben van die een beetje gekartelde tussenwanden. Houdt het ook wel warm, en het is niet scherp dus ze zullen er niet jn blijven hangen

gekartelde wanden? Van ijzer? Dat is dus damwand, of welke bedoel je

aukje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 09:33

Wij hebben gewoon houten tussenwanden. Ongelukken kunnen altijd voorkomen. Ik ken een paard die zo hard tegen een betonnen tussenwand sloeg dat ze haar been brak. Is gelukkig wel weer goed gekomen. Het is gewoon niet altijd te voorkomen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 21:16

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:44

Mooi gemaakt
Lijkt op mijn stal alleen ouds dat één ruimte en zoek ik ook zo iets
Maar wat als er bv twee in gaan

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:45

kan je er geen rubber tegen aan maken?

xshansb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:00

Lynn_Nikita schreef:
xshansb schreef:

gekartelde wanden? Van ijzer? Dat is dus damwand, of welke bedoel je

Waar zo een grote container die op een schip gaat van gemaakt is, dat soort containers. Ik heb geen idee wat het precies is haha. Weet alleen dat het niet scherp is, en bij ons heeft er nog geen paard doorheen getrapt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 21:08

kevje06 schreef:
Mooi gemaakt
Lijkt op mijn stal alleen ouds dat één ruimte en zoek ik ook zo iets
Maar wat als er bv twee in gaan

dan loopt de eerste er achteruit weer uit, of proberen ze het niet eens aangezien ze meestal met kont richting de uitgang staan, en het 2e paard eerst voorbij de billen moet

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 21:10

xshansb schreef:
Waar zo een grote container die op een schip gaat van gemaakt is, dat soort containers. Ik heb geen idee wat het precies is haha. Weet alleen dat het niet scherp is, en bij ons heeft er nog geen paard doorheen getrapt

damwand dus,,,, is niet scherp tot er 1 wel doorheen gaat, dan is het net een mes
ik heb dit zo al 5 a 6 jaar, nooit wat gebeurd, tot nu...
Ze trapt al jaren tegen die wanden, meestal alleen een deuk of niks te zien, tot het nu op een zwakker punt scheurde en het dus echt vlijmscherp was