Hoeveel kost nou een Fjord

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

naomi2000

Hoeveel kost nou een Fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 15:50

Hallo ik ben een meisje van 13 jaar.
ik heb zelf altijd een mini shetlander gehad..
Maar ik vraag me wel eens af hoeveel een fjord kost..
Met alles erbij..
Ik kan een fjord krijgen voor 1.000 euro.. en dan heb ik een zadel,hoofdstel,sjabrak,dekens,peesbeschermers.

Maar hoeveel kost ongeveer een fjord met alle benodigdheden.

Een minishetlander was nog niet duur per maand.
Maar omdat dat een kleiner paardje is. Wou ik vragen hoeveel een fjord kost per maand met alle benodgdheden.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Mvg Naomi

Vjestagirl

Re: Hoeveel kost nou een Fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 15:53

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 16:02

Een fjord voor 1000 euro zegt niet zoveel. Voor een veulen is dat duur, voor een goed doorgereden fjord, grote maat en in een leeftijdsklasse van 6-8 jaar is het erg goedkoop.

Wat het grootste struikelblok vaak is, is een passend zadel. Mensen met haflingers/fjorden enz. hebben meestal een minder groot budget voor een zadel terwijl zij wel vaak de paarden met de moeilijkere ruggen hebben. Omdat je nog geen fjord hebt zou ik een bedrag van 1000 euro gaan sparen. Vervolgens paard kopen, passend zadel opzoeken en het bedrag wat over is lekker spenderen aan dingen die wel nodig zijn, maar ook in een goedkopere versie geen problemen opleveren.

Maandelijkse kosten kan ik je geen goede schatting van geven. Wij zitten erg laag in de kosten en dat maakt het plaatje niet helemaal fair.

naomi2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 16:03

fjordnina schreef:
Een fjord voor 1000 euro zegt niet zoveel. Voor een veulen is dat duur, voor een goed doorgereden fjord, grote maat en in een leeftijdsklasse van 6-8 jaar is het erg goedkoop.

Wat het grootste struikelblok vaak is, is een passend zadel. Mensen met haflingers/fjorden enz. hebben meestal een minder groot budget voor een zadel terwijl zij wel vaak de paarden met de moeilijkere ruggen hebben. Omdat je nog geen fjord hebt zou ik een bedrag van 1000 euro gaan sparen. Vervolgens paard kopen, passend zadel opzoeken en het bedrag wat over is lekker spenderen aan dingen die wel nodig zijn, maar ook in een goedkopere versie geen problemen opleveren.

Maandelijkse kosten kan ik je geen goede schatting van geven. Wij zitten erg laag in de kosten en dat maakt het plaatje niet helemaal fair.

Oww dankjewel..
Ja deze fjord heeft wel een bijpassend zadel :)
Maar bedankt voor de reactie..

naomi2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 16:04

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:38