Ik heb een bruin paard! ja, maar wel van de modder...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sterrendief

Ik heb een bruin paard! ja, maar wel van de modder...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 21:35

Hallo Bokkers!
Ik heb echt geen idee of het hier goed staat, en ik weet niet eens of ik hier mag posten :)
Ik heb een schat van een paard, eersteklas volbloed beestje, maar ook een eersteklas viespeuk..
mijn probleempje: Mijn paard houdt enorm van rollen! het liefst drie keer op een dag, en het liefst in de modder, uiteraard. In de zomer vind ik dit geen probleem, gewoon wachten totdat het niet nat meer is, borstel er overheen en klaar! maar nu is het inmiddels winter en staat mijn paard alweer een tijdje binnen, hij heeft de irritante gewoonte om elke keer als hij uit de wei weer in zijn stal komt gelijk te plassen. 's nachts staat hij nu lekker binnen, en slaapt hij liggend in zijn natte stro, al zijn haren op zijn buik plakken dus lekker in plukjes aan elkaar, de volgende ochtend zet ik hem in de wei en rolt hij, dan komt er dus een extra laagje vuil op zijn buik... Ik ben nu helaas op het punt gekomen dat ik hem met mijn huis-tuin en keuken borstels niet meer fatsoenlijk schoon krijg :(

Nu heb ik na veel pogingen de moed maar opgegeven en val ik hem niet elke dag meer lastig met de roskam, want dat vind- ie echt niet leuk, maar nu is het voor mij dus een raadsel hoe en of ik hem ooit nog schoon krijg, ik wacht wanhopig op het voorjaar, dan ga ik hem wel gewoon weer even wassen, maar ja, het is januari...

Ik hoop dat jullie alles snappen, maar ik hoop eigenlijk dat een van jullie een goed middel heeft om die laag modder weer van zijn chocoladebuikje af te krijgen :)

alvast bedankt!

eclair98

Re: Ik heb een bruin paard! ja, maar wel van de modder...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:38

Misschien kan je warm water mee van huis nemen en hem dan wassen?

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:41

Op het moment dat hij op stal komt en gaat plassen, het stro meteen weghalen? En ook al is het winter, de modder droogt toch alsnog op? Heeft hij een deken op? Is anders (deels) scheren misschien een optie?
En anders wat eclair boven mij zegt, warm water meenemen en dan zijn buik los 'weken'?

Wil je hem helemaal schoon hebben voor wedstrijd oid? Anders kun je toch ook alleen het deel bij de singel goed schoon maken en niet de hele buik? En anders is het helaas voor paardlief maar zal hij er toch aan moeten geloven als je hem wil poetsen..

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:44

een deken opleggen zal misschien al helpen of voordat ie de wei opgaat even poetsen en erna ofzo ?

Sterrendief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 21:46

wedstrijd absoluut niet :) het is gewoon een recreatief beestje, maar die modderlaag wordt nu wel zó dik, zeker net onder de singel.. eerst waren het gewoon plukjes, nu beginnen het meer plakjes te worden, als ik t zo mag noemen :)
deken heeft hij af en toe op, als het echt regent, verder niet, poetsen voor school gaat niet lukken helaas.
Ik zal het water inderdaad nog even proberen, desnoods met een klein beetje babyshampoo, want ik wil m gewoon eens een keertje goed schoon krijgen, zou wel fijn zijn ;)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:50

Met babyshampoo kom je denk ik wel een heel eind ja en dan gewoon elke dag even goed poetsen zodat het geen plakken meer kunnen worden :) Vervelend voor je paard maar helaas denk ik dan :')

Sterrendief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 21:55

hihi, en voor mij :) het mag dan een groot paard zijn, onder die buik hangen is geen pretje :P
die klei hier werkt dan ook niet echt mee :/

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:56

Ik duim voor je dat het met warm water en babyshampoo gaat lukken!

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:57

Is het per se nodig dat hij schoon is? Die vieze pisvlekken zijn misschien niet mooi, maar zolang hij daar geen last van heeft zou ik het lekker laten. Je kunt hem wassen en veel poetsen, maar daarmee haal je ook het vettige laagje op de huid weg en die heeft hij wel nodig om lekker warm te blijven buiten :)

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:59

ik zou een deken opleggen,gewoon een dunne aangezien hij niet altijd een deken op heeft,
Heel vervelend, mijn paard kan er ook wat van..
Gelukkig hebben wij een luxe wasplaats met warm water, en als ze echt heel vies is, maak ik alleen de zadelplek en singelplek schoon..

jester_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:01

pfoeeeeeee ik herken je probleem, ik heb een superlieve oude schimmel, en ja hij is dus wit en hij houdt ervan om in de modder te rollen, en ja dat gaat er altijd niet even goed meeweg.

Ikzelf heb speciaal spul, voor vieze vlekken + ik gebruik altijd een steenblok voor de gele poepvlekken.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:03

Misschien een troost? dat het nog veeel erger kan zijn...

Afbeelding

jester_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:04

loveulla94 schreef:

[ Afbeelding ]

okay dit is wel heeeel erg. hahaha

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:08

Herken het probleem.
Ik wacht lekker tot het voorjaar. Met dit weer kan toch weinig tot niks doen.

Marian_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:10

ook ik heb zo,n viespeuk.ben zeker een half uur aan het poetsen maar vandaag had ik daar profiet van en kon ik af met 10 min poetsen af. :j
en wees nauw eerlijk:: ook een half uur poetsen is gewoon erg leuk om samen /3 met je paard bezig te zijn.

Sterrendief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 22:13

zeker weten :) maar het is ook een beetje deprimerend dat ie tien minuten laten weer zo smerig is :)

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:15

loveulla94 schreef:

[ Afbeelding ]

zo staat die van mij er ook altijd bij ! -O-

wat wel helpt is het eenmalig goed schoonmaken en dan antiklit op zijn buik spuiten.. :j
de haartjes worden dan glad, en daardoor weekt het vuil niet zo vast..
doe ik ook, die van mij is ook een plakaat mest/blub...
verder heeft een deken opdoen nut voor de rug en zijkant van de buik, maar de singelplek word niet bedekt door de deken, dan zou je er alweer een met buikflap moeten hebben..

Sterrendief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 22:24

rug en zijkanten zijn gelukkig geen probleem :) maar laten we zeggen, ongeveer vanaf de onderste helft van zijn schouder tot aan de grond, helemaal bemodderd helaas, ik zal m morgen even beetje wassen enzo :) hopen dat water, shampoo en een roskam helpen, anders is t jammer voor m :P

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:29

loveulla94 schreef:

[ Afbeelding ]

Wees gerust TS, zo loopt de mijne er ook bij... -O-

Sterrendief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 22:30

jeuh! lotgenoten :D
nu hopen dat het héél snel gewoon weer voorjaar wordt enzo, dan kan hij weer 24/7 de wei op! :P

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:33

magic brush die werken erg goed

Sterrendief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 22:40

hmmm, zal ik eens proberen :)