Ik heb echt geen idee of het hier goed staat, en ik weet niet eens of ik hier mag posten

Ik heb een schat van een paard, eersteklas volbloed beestje, maar ook een eersteklas viespeuk..
mijn probleempje: Mijn paard houdt enorm van rollen! het liefst drie keer op een dag, en het liefst in de modder, uiteraard. In de zomer vind ik dit geen probleem, gewoon wachten totdat het niet nat meer is, borstel er overheen en klaar! maar nu is het inmiddels winter en staat mijn paard alweer een tijdje binnen, hij heeft de irritante gewoonte om elke keer als hij uit de wei weer in zijn stal komt gelijk te plassen. 's nachts staat hij nu lekker binnen, en slaapt hij liggend in zijn natte stro, al zijn haren op zijn buik plakken dus lekker in plukjes aan elkaar, de volgende ochtend zet ik hem in de wei en rolt hij, dan komt er dus een extra laagje vuil op zijn buik... Ik ben nu helaas op het punt gekomen dat ik hem met mijn huis-tuin en keuken borstels niet meer fatsoenlijk schoon krijg

Nu heb ik na veel pogingen de moed maar opgegeven en val ik hem niet elke dag meer lastig met de roskam, want dat vind- ie echt niet leuk, maar nu is het voor mij dus een raadsel hoe en of ik hem ooit nog schoon krijg, ik wacht wanhopig op het voorjaar, dan ga ik hem wel gewoon weer even wassen, maar ja, het is januari...
Ik hoop dat jullie alles snappen, maar ik hoop eigenlijk dat een van jullie een goed middel heeft om die laag modder weer van zijn chocoladebuikje af te krijgen

alvast bedankt!