Wat voor regels voor verzorgers/bijrijders ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Wat voor regels voor verzorgers/bijrijders ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-03 12:47

Dit is een vraagje voor mensen die verzorgers hebben en mensen die verzorgen.

Wat zijn bij jullie de regels omtrend de paarden en het erf ?

Ik heb nu 2 meisjes die Bas komen verzorgen. Ze zijn 12 jaar.
Bas staat niet op mijn eigen erf dus heb me toch aan bepaalde dingen te houden.
En daarbij wil ik toch voor de veiligheid wat regels hebben.
Ik heb nu deze regels opgesteld:


Over de boerderij :

- Niet in het huis komen, alleen bij hoge nood ( w.c )
- Niet aan spullen komen die niets met de paarden te maken hebben ( zijn niet van mij, maar van de Familie **** )
- Sluit deuren die gesloten waren weer als jullie weg gaan.
- Hou het erf netjes ( ook ik ben op ander terrein )

Over Bas :

- Nooit zonder toestemming alleen het land in gaan!
- (nog) Niet zonder mij met Bas de weg op gaan.
- Spullen na gebruik weer terugleggen op dezelfde plaats.
- Deur van de stal van Bas goed sluiten ( boven én onder )
- Bas niet voeren als ik daar geen toestemming voor heb gegeven


Lijkt misschien heel streng, maar verder mogen ze vrij veel hoor

Ik wil natuurlijk eerst kijken hoe het gaat met hun en Bas, dus laat nog niet meteen alles toe ( stuur hen dag 1 bv nog niet meteen de weg op )

In de wei wil ik ze niet hebben als ik er niet ben, er lopen meerdere paarden, Maffick is nogal aanvallerig als je Bas meeneemt en ik wil geen ongelukken.
Ik heb toch een bepaalde verantwoordelijkheid over ze.

Wat hebben jullie voor regels ?
Weten jullie nog iets heel belangrijks dat er bij moet ? Kan even zo niet op meer komen...

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 12:57

Is laatst een heel topic over geweest, misschien heb je daar wat aan... zoekfunctie?

Ik vind je regels goed klinken hoor Knipoog

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-03 13:00

Zoekfunctie heb ik al geprobeerd, maar ik kan niet met de zoekfunctie omgaan geloof ik.
Bij alles wat ik intyp, zelfs als ik zeker weet dat ik er iets over geschreven heb zegt ie dat er geen resultaten zijn...

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 13:04

Ik vind zeker dat je dat zo moet doen.. wat jij vind moet ej gewoon laten wteen..!!! en die meijses moeten zich daar ook aan houden..

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 13:05

Spullen opruimen vind ik vanzelf sprekend. Uitmesten indien nodig als ze er zijn (ik verwacht dus niet dat als mijn verzorgster op woensdag geweest is, dat ik donderdag mijn paard in een gore stal vind)
verder mogen ze niet van het erf af. Wel ons eigen ruiterpad, maar niet de weg op (voor de jongste, wel met haar vader/moeder erbij)

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 13:07

Ik denk dat je na verloop vna tijd ook nog wel wat regeltjes tegen komt hoor. Maar waarom niet zonder toestemming de wei in gaan?? Ben je er dan wel steeds bij? Omdat ze ook niet in huis mogen komen denk ikwel dat het dan wat moeilijk wordt om toestemming te vragen voor het ingaan van de wei.
Maar ik kan het verkeerd begrepen hebben uiteraard. Verder denk ik dat het zo wel goed is. Maar denk er aan dat je nog wel dingen zult gaan tegenkomen waar je ook wel eenregel voor moet verzinnen.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 13:12

Ik vind het er goed uit zien tot zo ver. Het is belangrijk dat je regels opstelt, zeker in het begin.

Misschien kun je ook de regel stellen dat ze alleen vriendinnen mee mogen nemen als ze eerst jou toestemming vragen.
Verder kun je daar je telefoon nummer etc. achterlaten en eventueel een white marker bord waar je telkens een berichtje voor hen en andersom achter kunt laten. Misschien wel makkelijk.

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 13:25

kheb 2 meiden van 17 en 18 , echte regels heb ik niet. Ze mogen lekker hun gang gaan. Kheb in het begin laten zien waar alles staat en even uitgelegd hoe ik de stal wil hebben. Ze mogen alles met fab doen het enige wat ik niet wil is andere mensen op fabiola. Khad in het begin een schriftje in de poetskist liggen daar schreven ze op hoe het was gegaan elke keer. Nu doen we dat niet meer het vertrouwen is er genoeg! Als er iets is met fab bellen ze altijd.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-03 18:57

SAKKIA schreef:
Ik denk dat je na verloop vna tijd ook nog wel wat regeltjes tegen komt hoor. Maar waarom niet zonder toestemming de wei in gaan?? Ben je er dan wel steeds bij? Omdat ze ook niet in huis mogen komen denk ikwel dat het dan wat moeilijk wordt om toestemming te vragen voor het ingaan van de wei.
Maar ik kan het verkeerd begrepen hebben uiteraard. Verder denk ik dat het zo wel goed is. Maar denk er aan dat je nog wel dingen zult gaan tegenkomen waar je ook wel eenregel voor moet verzinnen.


Had het je al een beetje verteld, maar ook een beetje voor de andere mensen die het misschien niet begrijpen.

Als je Bas uit de wei wil halen of aandacht geeft, worden Edwine en Maffick jaloers. Ze blijven dan aldoor aan hem 'plakken'
Vooral maffick wil nog wel eens met zn hoeven naar voren maaien of bovenop Bas springen. Ik vind het eng als er dan 2 van die kleine meiden bij in staan. Als ik een brul geeft houdt Maffick daar wel mee op, maar dan nog is het moeilijk Bas uit de wei te krijgen en die andere paarden in de wei te houden. Maffick is nogal opdringerig en drukt zich bij die kleintjes dwars door het hek heen ben ik bang.
Dus zonder mij komen ze gewoon het land niet in.
Ook niet als het bv wel zou mogen van de familie die op de boerderij woont.
Ik heb verantwoordelijkheid over ze, en heb geen zin een half vertrapt meisje uit de wei te kunnen plukken Haha! Knipoog
Ik zorg gewoon dat wanneer zij komen dat Bas dan op stal staat, als ik er bij ben kan ik dat zelf doen, of mogen ze mee het land in.
Als ik er niet bij ben vraag ik gewoon even of hij op stal kan blijven staan, dat zal waarschijnlijk maar 1 dag in de week zijn.
Als het straks echt niet meer kan in het land komen ze achter de boerderij in een blubberlandje. Als Maffick straks weg is mogen ze Bas daar wel gewoon uitplukken. Ik vertrouw Maffick gewoon niet met kleine kinderen.

Idd is afspraken over vriendinnetjes mee nemen ook wel een idee, wil geen hordes paardenmeisjes op het erf en ik denk de familie al helemaal niet.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 19:46

Oh oke, ik wist dat van Maffick niet hoor. Ja wel dat ie heel ergaan bas blijft plakken maar niet, dat ie ook nog wel eens wil uithalen. Dan heb je denk ik wel gelijk.
Nou verder ben ik het er wel mee eens.

Happy17
Berichten: 191
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 20:37

hoe oud zijn je verzorgertjes?? ik heb een vorig topic van jou gelezen en daar stond dat je nog wat moeite had met bas zeg maar in de omgang hij was bang en mishandlet ofzo toch?? is het dan wel verstandig om zo vroeg al verzorgtjes te nemen en dan gelijk al twee. zoveel nieuwe indrukken voor zo'n beesie lijkt me beangstigent. verder zijn je regels meer dan redelijk hoor. zelf verzorg(bijrij) ik ook verschillende paarden pony's die pony's mag ik bijna alles mee in over leg ook de polder in duin nog niet maar als ik dat graag wil wel. dat paard mag ik alleen oprijden als de eigenaaresse er bij is omdat hij nog jong is verder mag ik hem poetsen wanneer ik dat wil
heel veel succes er mee!!

groetjes xxxx

Mellow

Berichten: 6468
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 22:02

ze zijn 12.
en je regels zijn helemaal niet streng hoor!!
prima zo!
alles voor de veiligheid van beide partijen.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-03 22:25

Happy17 schreef:
hoe oud zijn je verzorgertjes?? ik heb een vorig topic van jou gelezen en daar stond dat je nog wat moeite had met bas zeg maar in de omgang hij was bang en mishandlet ofzo toch?? is het dan wel verstandig om zo vroeg al verzorgtjes te nemen en dan gelijk al twee. zoveel nieuwe indrukken voor zo'n beesie lijkt me beangstigent. verder zijn je regels meer dan redelijk hoor. zelf verzorg(bijrij) ik ook verschillende paarden pony's die pony's mag ik bijna alles mee in over leg ook de polder in duin nog niet maar als ik dat graag wil wel. dat paard mag ik alleen oprijden als de eigenaaresse er bij is omdat hij nog jong is verder mag ik hem poetsen wanneer ik dat wil
heel veel succes er mee!!

groetjes xxxx


Zoals ik al in een PB aan je zei, maar wederom voor andere mensen die dit ook denken.
Dat topic over de moeite was een eenmalige brutale actie van hem, hij is na dat weekend eigenlijk niet weer brutaal geweest.
Verder gaat het heel goed met Bas, ik plaats vele foto's en daar kunnen jullie zien dat het verder super gaat. Ik heb hem nu alweer bijna 2 maand en daarin heeft hij heel snel geleerd en is hij al heel erg veranderd.
Juist door verzorgstertjes te hebben komt hij meer in handen en word hij alleen maar makkelijker.
Het verzorgen bestaat op dit moment toch alleen maar uit borstelen en knuffelen.
Wandelen onder mijn begeleiding. Verder kunnen we nog niet veel vanwege het weer ( de bak is onbegaanbaar )
Ik denk dat het juist goed is voor Bas om in meerdere handen te komen.
Wil niet weer een paard die zoals Maffick, alleen maar door mij zich laat leiden en bij anderen vervelend/bang ( in Bas'geval ) is.
Ik ben de enige die met hem bezig is, dus ben bang dat hij ook zo wordt als er niet meer met hem omgaan. Knipoog

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 11:30


Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 12:27

Dit klinkt heel normaal hoor. Ik verzorg zelf een pony die in pension staat bij een manege. Ik moet dus ook gewoon aan de regels van de manege houder houden. (vegen enzo) Maar verder mag ik met de pony eigenlijk wel alles doen. Moet natuurlijk wel goed voor dr zorgen.. maar dat is logisch. En natuurlijk netjes met haar spullen omgaan. Wij hebben ook een schriftje waar we dingetjes in op schrijven. Is altijd handig!