Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Eventueel wat zand voor stal en het weitje dichthouden met slecht weer alleen de 500 m2 als uitloop
.
. Ik heb niet het idee dat mijn paarden wat missen, zijn altijd gezond en krijgen onbeperkt hooi, zomer en winter, kortom 24/7.
), als er een nieuw pak wordt bijgegooid zijn ze prikkerig en heeeel rommelig. Ik weet niet of ik dat ook zou doen, goedkoper dan zand en ik kan de naalden uit mijn eigen bos halen
.
) en de aanleg van de paddock, er is zeezand opgegaan en we zijn nu bezig met de omheining ( schilderen van de balken en de onderkant van de piste om zand binnenboord te houden
). Ik ben ook proberen weiland bij te huren maar óf het is 10 km verderop en voor mij onbereikbaar ( ik heb zelf geen rijbewijs) of gewoon nergens te vinden hier.. we wonen in oost vlaanderen in een gebied waar enormmm veel paardenstallen en particulieren met paarden zijn dus als er al eens een weide vrij komt is het weg. Voor mijn paarden sneu dat ze niet dag en nacht de wei op kunnen grazen maar omdat ik een tinker met zomereczeem heb voor mij ook vaak noodzaak hem op te stallen ( en als er teveel dazen zijn). De BWP-er vindt het nogal eens leuk om door de draden heen te breken, vandaar dat we nu ook in het voorjaar de weide omheinen met hout, dat zie ik mij nog niet doen met een hectare
, het gaat hem dan ook niet om eten ofzo maar gewoon omdat hij dan gezellig eruit wil, vorige eigenaren hebben hem al vaker uit akkers moeten plukken met schade aan gewassen ten gevolg en verzekeringswerk.... nu kan hij uitbreken maar staat hij op vast omheind boerenerf bij ons dus dat vind ik minder erg dan mijn paard ergens moeten gaan zoeken als hij uit het zicht staat.
en mocht er op wandelafstand een weide te huur komen waar ze overdag heen zouden kunnen grazen dan zou ik deze huren.
. Dat je hier je vragen zet pleit gewoon voor je dat je het paard het beste wil bieden wat in je vermogen ligt... sevenofnine schreef:Ik denk dat ik op de paddock ook onbeperkt hooi ga geven, vrije beweging is mijn grootste zorg, daarnaast kan ik maar 2 of 3 keer rijden in de week.
Als de omheining versterkt werd zagen ze dat volgens mij als uitdaging. Ik heb echt al heeel wat ervaring met uitbrekers
. Mest verwerken is geen probleem.