Kosten Haflinger 2013

Moderators: Coby, Nicole288, SayaJones, A_nouk, C_arola, Dyonne, petraaken, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

suusjuuhh

Kosten Haflinger 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-13 22:51

Ik heb heel Lang op bokt gezocht hoeveel een haflinger per maand kost, maar niks gevonden wat mij helpt, of het is al een past jaar oud.
Wat ik dus zoek is:

tandarts ong. 10 euro per maand
voer ong. 20 euro per maand
etc.

en niet:
tandarts 10 per 2 maanden
voer 20 euro per 4 maanden
Want ik heb discalculie en ik kan Dan niet uitrekenen wat het Dan per maand kost.

Dus mijn vraag is: Hoeveel kost een haflinger ongeveer per maand? (zonder eenmalige kosten zoals aanschaf, hoofdstel etc.)

Graag hoop ik op een reactie.

AustriaTrick

Re: Kosten Haflinger 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:53

haflinger met koliek, twee operaties, twee weken kliniek: 8000 euro

You never know how strong you are, Until being strong is the only choice you have.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:53

AnoukLizzy

Re: Kosten Haflinger 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:56

Heb je dan je hafje aan huis of stal kosten ook? Of echt alleen het voer etc? :)

Annuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 23:22

Min/vit 11,00 p/m
Lucerne 20,00 p/m
Hooi 40,00 p/m
Strooi 20,00 p/m
Vlas 9,00 p/m
Ontwormen 10,00 p/m
Hoefsmid 17,00 p/m
Enting 2,5 p/m

Verschilt wel per plaats en manier van houden. Dit is ongeveer

| vooraltijdinmijnhart Axel #haflinger/ | Tryggur #IJslander #vandewaaldijk |

Telpeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 23:23

Je kan het jezelf makkelijker maken door te zoeken op 'wat kost een paard' ipv alleen op haflinger te zoeken. Een haflinger is gewoon een paard, en heeft in de basis gewoon hetzelfde nodig als ieder ander paard van dat formaat.

In de Bokt wiki staat ook een artikel over de kosten, wellicht leuk om die eens door te nemen.
http://www.bokt.nl/wiki/Onderhoudskosten

Dat, en prijzen verschillen ook heel erg per regio. In sommige delen van het land kan je voor minder dan 200 euro in de maand een paard onderhouden, in andere delen van het land ben je eerder 400 euro per maand kwijt. Wij kunnen hier zeggen wat een paard kost in onderhoud, maar daar heb je niks aan.

"The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense." - Tom Clancy

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 11:12

Daarnaast: [VSW] Wat kost een paard nu daadwerkelijk?
Hier geven diverse mensen aan wat ze daadwerkelijk op jaarbasis kwijt zijn aan hun paard en waar dus ook onderbouwd wordt dat je inderdaad zonder met je ogen te knipperen 500 euro per maand opzij moet kunnen leggen, wil je een paard kunnen betalen EN gewoon gezond en veilig kunnen blijven leven........

kennis is ééndimensionaal, kunde is tweedimensionaal, inzicht is driedimensionaal, ervaring is vierdimensionaal.....
Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 11:17

Je hebt natuurlijk best wel wat zelf in de hand qua kosten. Je zal eerst moeten weten wat je stallingskosten zijn en wat daar bij in zit. Als er voer bij in zit hoef je dat al niet apart te berekenen. Verder is het ook maar net wat je wil en een kwestie van geluk. Want als een paard ziek word dan kan het erg hard oplopen. Van mij persoonlijk hoeft alle poespas niet zo dat scheelt natuurlijk ook aanzienlijk. Ik rijd geen wedstrijden end.
Als je een stalling hebt en alles zit erbij(hooi, stro en voer) dan zou ik persoonlijk minimaal 50 tot 100 euro extra boven op rekenen iedere maand. Aan 50 euro extra zit je al erg snel. Als je ook nog wekelijks wil lessen(privé) dan ga je het maar krap redden met 100 euro extra.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie