Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jed1406
Berichten: 38
Geregistreerd: 22-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 23:45

Captain schreef:
Juli: €399,95

[ [url=m/XYQ5qq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Niet heel precies bijgehouden, dus misschien wat vergeten.
Volgende maand wordt een dure want heb een nieuw zadel gekocht (op proef nu) met singel, moet nieuwe stijgbeugelriemen, en verwacht nog een factuur van de bitfitter. :$

Ik krijg gratis les, maar deze maand niet gehad want heb de afgelopen tijd amper gereden. Nu met nieuwe zadel weer meer. :D


Welke app gebruik je?

PipMarly
Berichten: 100
Geregistreerd: 11-01-22

Re: Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 09:22

Wat interessant om te zien! En wat ligt het soms ver uit elkaar.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Re: Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 14:44

Ik ben ook benieuwd naar welke app jullie gebruiken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 14:57

Money manager

Hieperdi
Berichten: 2568
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 23:04

Mijn lessen stonden de afgelopen weken/maanden even uit. Wil ik per sept/okt wel weer mee beginnen 2 x in de maand is al gauw €25/35 p les

Maand augustus tot nu toe
Stalling €235,
Hoefsmid €40,

Maand juli
Stalling €235
Agradi €44,28
Slueslimix vitalstyle €24,95
Supplement magnesium en gluco €55,
Paardendrogist €49,74 geen idee meer wat
Zadelmaker €167,50
Totaal €575,47

Maand juni
Stalling €235
Graasmasker €100.00 (nog geen enkele keer om gehad xD)
2 zakken voer equifyt €32,96
Bitfitting wat achteraf allemaal beetje vaag was en niks mee ben opgeschoten €131,00
Epplejeck geen idee meer wat het was €24,21
Totaal €523,17

Vind het echt veel te gek. Ik ga aankomende maanden zeker weer even wat rustiger aan doen

J30d
Berichten: 255
Geregistreerd: 05-12-15

Re: Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:55

Ik volg!

DenieesB

Berichten: 482
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 11:07

Voor 1 paard op een all-in pensionstalling. Staat al 5 maanden stil :+

Juli
€330 Stalling
€17,50 Stalling trailer
€65 Buitenzetservice
€35 Hoefsmid
€54 Seniores Priores
€37 Vitaminebrok
€72,50 Cranio Sacraal
Totaal €611


Juni €521
Mei €1.592
April €2.020
Maart €879
Februari €762
Januari €486
2021 €583,83 gemiddeld per maand excl aanschaf trailer €1690

We staan tot nu toe overigens dit jaar op een gemiddelde van €981,57 per maand, ten opzichte van €583,83 per maand in 2021. Ergens gaat iets niet helemaal goed :')
Dat mijn kosten na verhuizing van stal hoger zouden worden was verwacht, maar Lola maakt het wel erg bont _O-

Lizenlotte
Berichten: 411
Geregistreerd: 17-01-20

Re: Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 11:30

Mij valt vooral op dat je nog extra betaald voor een buitenzetservice (en nog geen klein bedrag ook) dat hoort toch gewoon standaard bij de prijs van een all in pension in te zitten dacht ik? Bij mij tenminste wel..

xRoossie95

Berichten: 1379
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 11:43

Lizenlotte schreef:
Mij valt vooral op dat je nog extra betaald voor een buitenzetservice (en nog geen klein bedrag ook) dat hoort toch gewoon standaard bij de prijs van een all in pension in te zitten dacht ik? Bij mij tenminste wel..


Hier in de regio is het vaak echt optioneel, dus dan betaal je er ook extra voor mocht je het willen. Je hebt dan dus ook paarden die niet door stal worden buitengezet.

DenieesB

Berichten: 482
Geregistreerd: 11-05-16

Re: Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 13:30

Klopt, je kunt kiezen voor de buitenzetservice en hier betaal je dus ook voor.

All-in hier in de omgeving is eigenlijk nooit met buiten-/binnenzetservice, dat het wordt aangeboden is al schaars. Meer dat je paard wordt gemest en gevoerd en je zelf enkel de verzorging hoeft te doen is hier 'all-in'. Sommigen zien het buiten komen in paddock/wei in deze omgeving ook niet als vereiste helaas.

KellyR

Berichten: 1519
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:11

Wij zijn recent verhuisd en daar zijn de prijzen ook vanaf prijzen.

Afbeelding

Ik ben gestopt met het bijhouden wat ik uitgeef eigenlijk. Goede voornemen is om dat wel weer op te gaan pakken in het nieuwe jaar.
Zeker met deze prijzen moet het wel een beetje binnen de perken blijven. :)

Poekkie

Berichten: 7356
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:23

Wow… het kost daar dan een 500 euro ongeveer als je je paard buiten gezet wil hebben en met een extra hooizak? En dan moet je nog 6x per week mesten? Dat is ongelofelijk :wow:

KellyR

Berichten: 1519
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:42

Poekkie schreef:
Wow… het kost daar dan een 500 euro ongeveer als je je paard buiten gezet wil hebben en met een extra hooizak? En dan moet je nog 6x per week mesten? Dat is ongelofelijk :wow:


Er wordt elke dag verse stro bij gegooid dus eigenlijk pot stal, alleen dan voor een week. En op zondag maken ze alles schoon.

Maar ja, dat klopt. Faciliteiten zijn wel goed en daar betaal je gewoon enorm voor in de Randstad.
Voor 24/7 weidegang zolang het weer het toelaat is het €320. Voor elke nacht op stal €5 extra.

Ik heb hiervoor op een paddock paradise in de buurt gestaan, maar trok de mest diensten zelf niet meer. Daar betaalde ik om en nabij €360 elke maand. Had ik een bak waar niet in gereden kon worden, 5 uur in de week aan mest diensten (20/25 uur in de maand dus) en was ik na 20h niet meer welkom op stal.

Daarvoor nog op een andere stal gestaan waar ik 410 betaalde, is nu volgens mij 430 inmiddels. 3x zoveel paarden in een gelijke paddock, met natte voeten in de winter periode en een kwartier van het ruiterpad ipv recht aan het ruiterpad, geen binnenbak en nu wel.

Dus al met al, valt het eigenlijk wel mee als je het met de rest vergelijkt. :')

Autumnn

Berichten: 8056
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:29

KellyR schreef:
Poekkie schreef:
Wow… het kost daar dan een 500 euro ongeveer als je je paard buiten gezet wil hebben en met een extra hooizak? En dan moet je nog 6x per week mesten? Dat is ongelofelijk :wow:


Er wordt elke dag verse stro bij gegooid dus eigenlijk pot stal, alleen dan voor een week. En op zondag maken ze alles schoon.

Maar ja, dat klopt. Faciliteiten zijn wel goed en daar betaal je gewoon enorm voor in de Randstad.
Voor 24/7 weidegang zolang het weer het toelaat is het €320. Voor elke nacht op stal €5 extra.

Ik heb hiervoor op een paddock paradise in de buurt gestaan, maar trok de mest diensten zelf niet meer. Daar betaalde ik om en nabij €360 elke maand. Had ik een bak waar niet in gereden kon worden, 5 uur in de week aan mest diensten (20/25 uur in de maand dus) en was ik na 20h niet meer welkom op stal.

Daarvoor nog op een andere stal gestaan waar ik 410 betaalde, is nu volgens mij 430 inmiddels. 3x zoveel paarden in een gelijke paddock, met natte voeten in de winter periode en een kwartier van het ruiterpad ipv recht aan het ruiterpad, geen binnenbak en nu wel.

Dus al met al, valt het eigenlijk wel mee als je het met de rest vergelijkt. :')


Ik vind dat echt heftig hoor. En dan nog extra betalen om je paard buiten te hebben? Of een hooizak om 12.00 uur? Betekent het dat je paard anders geen eten heeft? Bizar.
Waar in de randstad woon je als ik vragen mag? Ik woon onder de rook van Amsterdam maar ik zie hier die prijzen nooit. Zo sta ik bij het bos/duin/strand, met een binnen- en buitenbak op een super gezellige stal waar van alles wordt georganiseerd en ook elke week les is voor €290. In de zomer 24/7 buiten, in de winter op de paddock, er wordt uitgemest elke dag en een hooinet in je stal is geen probleem.

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:59

Al het mensenwerk extra betaald tot daar aan toe, maar dat je extra moet betalen voor een basisvoorwaarde voor je paard (voldoende ruwvoer..).. Poeh. :P

Qua randstadprijzen verder ben ik niet zo onder de indruk haha.

Als je het hier in de buurt (Veluwe) volpension goed voor elkaar wil hebben zit je ook al snel aan de 500 euro.

manzano

Berichten: 23968
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 12:01

Ik vind dat voor randstadprijzen (incl. binnenbak etc) ook nog wel meevallen moet ik zeggen. Ken het nog wel veel "gekker".
Laatst bijgewerkt door manzano op 17-08-22 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Petra_O

Berichten: 3140
Geregistreerd: 24-10-03

Re: Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 12:05

Ik sta midden in de randstad op een doe het zelf stal voor 205 euro. 24/7 buiten, twee of drie keer in de week mest ruimen van drie paarden en je mag onbeperkt hooi pakken als er maar niet teveel wordt verspild. Volgens mij heb ik het aardig getroffen! We staan ook altijd vol en er is een flinke wachtlijst.

KellyR

Berichten: 1519
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 12:29

@Autumn, dit is regio Landsmeer/Oostzaan/Den Ilp/Purmerland. Dus gelegen aan Amsterdam met uitrijmogelijkheden.
Duingebied schaal ik zelf niet onder de rook van Amsterdam, die prijzen liggen heel anders. De stallen met binnenbak aan de kust tikken volgens mij ook de 600€ aan met 1 of 2 uur buiten. Maar voor een simpele 24/7 plek op basis van doe het zelf(dus geen pp) betaal je rond de 150€ in diezelfde regio. Mede ook omdat je op zand grond zit en niet op klei of veen.

Er zijn wel goedkopere stallen te vinden. Maar dan staan ze tot hun ellebogen in de bagger in de winter.
Of doe het zelf, maar dat ik gewoon niet. Of een uurtje of 2 max naar buiten.

Ik blijf me er ook over verbazen dat de rand voorwaarden niet all in zijn hoor, dat de basisprijs gewoon hoger is.
De hooizak krijgen ze op de paddock, dus anders staan ze zonder eten op de paddock. Ik moet het allemaal nog gaan zien. Ben in ieder geval blij dat er een mogelijkheid is om extra ruwvoer bij te kopen. Want er blijven helaas ook genoeg stallen over waar er niet genoeg gevoerd wordt en waar het niet kan.

Hij krijgt in de stalperiode het hele pakket om hem zoveel mogelijk buiten te krijgen. Als ik het niet had kunnen betalen had ik ook voor een andere stal gekozen. Zie helaas wel paarden op stal staan die niet buiten komen. Maar het enige wat ik kan doen is dat hij zo goed mogelijk staat. Heb alleen te doen met de paarden die niet die mogelijkheid krijgen.

Als je echt Amsterdam zelf in gaat, rond het Amsterdamse bos, dan kan het echt gekker qua prijs voor minder service.

Autumnn

Berichten: 8056
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 13:38

KellyR schreef:
@Autumn, dit is regio Landsmeer/Oostzaan/Den Ilp/Purmerland. Dus gelegen aan Amsterdam met uitrijmogelijkheden.
Duingebied schaal ik zelf niet onder de rook van Amsterdam, die prijzen liggen heel anders. De stallen met binnenbak aan de kust tikken volgens mij ook de 600€ aan met 1 of 2 uur buiten. Maar voor een simpele 24/7 plek op basis van doe het zelf(dus geen pp) betaal je rond de 150€ in diezelfde regio. Mede ook omdat je op zand grond zit en niet op klei of veen.

Er zijn wel goedkopere stallen te vinden. Maar dan staan ze tot hun ellebogen in de bagger in de winter.
Of doe het zelf, maar dat ik gewoon niet. Of een uurtje of 2 max naar buiten.

Ik blijf me er ook over verbazen dat de rand voorwaarden niet all in zijn hoor, dat de basisprijs gewoon hoger is.
De hooizak krijgen ze op de paddock, dus anders staan ze zonder eten op de paddock. Ik moet het allemaal nog gaan zien. Ben in ieder geval blij dat er een mogelijkheid is om extra ruwvoer bij te kopen. Want er blijven helaas ook genoeg stallen over waar er niet genoeg gevoerd wordt en waar het niet kan.

Hij krijgt in de stalperiode het hele pakket om hem zoveel mogelijk buiten te krijgen. Als ik het niet had kunnen betalen had ik ook voor een andere stal gekozen. Zie helaas wel paarden op stal staan die niet buiten komen. Maar het enige wat ik kan doen is dat hij zo goed mogelijk staat. Heb alleen te doen met de paarden die niet die mogelijkheid krijgen.

Als je echt Amsterdam zelf in gaat, rond het Amsterdamse bos, dan kan het echt gekker qua prijs voor minder service.


Dan verschillen wij daarin. Ik zeg net dat ik aan het duingebied sta voor €290 en ja, het is toch echt onder de rook van Amsterdam waar ze in de winter gelukkig meer dan 2 uur buiten staan en ik weet meerdere stallen. Maar goed, we gaan een beetje off-topic, maar mijn pb staat open mocht je verder willen praten :) grappig trouwens dat je in de buurt woont :D

Alenthe05

Berichten: 1098
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 19:18

Poeh wat een prijzen... Ben toch erg blij met mijn stal, niks modern maar alles werkt. All in incl brok en mesten, zomer en winter gehele dag weidegang, 10 min stappen van het bos, rijbaan met sproei installatie gehele jaar te rijden, binnenbaan op 5 min met trailer, warm/koud water, trailerstalling overdekt voor E200,-

Poekkie

Berichten: 7356
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 20:38

Dat is wel spotgoedkoop, daar zou ik niet aan uit kunnen

Alenthe05

Berichten: 1098
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 20:43

Poekkie schreef:
Dat is wel spotgoedkoop, daar zou ik niet aan uit kunnen


Het is niet echt een pensionstal, mensen particulier

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 09:46

manzano schreef:
Ik vind dat voor randstadprijzen (incl. binnenbak etc) ook nog wel meevallen moet ik zeggen. Ken het nog wel veel "gekker".



Hahaha ik ook, ik hoor genoeg verhalen van stalling in Amsterdam eo die tussen de €450 en €750 zit en dan neigt het naar €750.

Carmen_x
Berichten: 91
Geregistreerd: 31-01-20

Re: Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 13:10

Ik doe 1x per maand mijn bankafschriften exporteren naar Excel.
Achter elke regel een omschrijving neerzetten, bijv. paard, telefoon, verzekering ect.
Dan een draaitabel erop los laten gaan.
Zo kun je iedere maand zien hoeveel je kwijt bent.

De app Money Manager kende ik nog niet.

Ik betaal voor de stal € 150,00. Daar moeten we zelf nog hooi, stro en brokken bij kopen.
De stal is zelfvoorzienend, heeft een binnenbak, longeerbak buiken, poetsplaatsen en wasplaats met warm water.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 13:15

kojack schreef:
manzano schreef:
Ik vind dat voor randstadprijzen (incl. binnenbak etc) ook nog wel meevallen moet ik zeggen. Ken het nog wel veel "gekker".



Hahaha ik ook, ik hoor genoeg verhalen van stalling in Amsterdam eo die tussen de €450 en €750 zit en dan neigt het naar €750.


Voor dat geld mogen ze dan wel zoveel mogelijk buiten komen hoop ik! :wow: