Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:43

yarrah schreef:
Ik loop te denken om nog een paard te kopen :-). Ik leg nu maandelijks de stallingsgeld opzij (spaarrekening) om te zien of het lukt. En na een half jaar eens zien of het echt mogelijk is. En ja, ik betaal alles zelf. En ja, ik werk 36 uur en ik denk zelf dat daar het probleem gaat zitten. Betalen gaat misschien wel lukken, maar heb ik er ook tijd voor????? Ohhhhh dilemma's....


ik werk ook 36 uur. Andere dingen schieten er dan wel erg bij in. Sta daarom ook niet op een doe het zelf stal. Moet wel zelf mesten, maar de rest wordt gedaan. En heb op een gegeven moment een verzorger/bijrijder genomen voor 1 dag in de week, dat scheelt echt enorm.

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Re: Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:46

2 paarden, doe het zelf stal, school, werk, vrienden en ja ook nog one on one time met de paarden zelf! Maar ok, ik ben wel vaak kapot moe :D

wiktoria
Berichten: 93
Geregistreerd: 18-01-14

Re: Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:51

Handig dat je het hebt bij gehouden, heb je ook een verzekering voor je paard?

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:19

yarrah schreef:
Ik loop te denken om nog een paard te kopen :-). Ik leg nu maandelijks de stallingsgeld opzij (spaarrekening) om te zien of het lukt. En na een half jaar eens zien of het echt mogelijk is. En ja, ik betaal alles zelf. En ja, ik werk 36 uur en ik denk zelf dat daar het probleem gaat zitten. Betalen gaat misschien wel lukken, maar heb ik er ook tijd voor????? Ohhhhh dilemma's....


nouwww ik werk 34 uur vaak meer, heb 2 kidz en ga 5 dagen in de week naar mijn paard
ennnn ik leef nog :D

felicity

Berichten: 11280
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:31

Ik heb sinds kort ander werk. En dat is toch echt wel heel erg wennen.Werk 5 dagen van 13.00 tot 22.00 a 23.00
Ik heb twee paarden en moet zelf mesten en voer klaar zetten.

Rijden doe ik nu even niet. Mijn kleine moet nog 3 worden de oudste staat met een blessure.
Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik nu ook echt niet weet wanneer ik zou moeten rijden. Ben doordeweeks om kwart over 9 op stal kan ze dan mooi nog even poetsen/kroelen dan gauw de stallen doen en weer door.

sweetsox
Berichten: 1175
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: lelystad

Re: Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:35

Ik wil nog een derde paard maar nu nog niet. Of mijn oude pony moet te koop zijn, dan hou niemand me tegen.

maar ik werk meer uur dan jullie. Werk 50 uur per week en straks misschien nog meer. Maar misschien laat ik dat niet doorgaan
wil ook nog wat vrije tijd.
heb zelf drie kinderen en nog cursussen ernaast lopen

felicity

Berichten: 11280
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:00

Hoe doe je dat dan?
50 uur werken, 2 paarden, 3 kinderen en cursussen.

Ik werk 40 uur en heb alleen 2 paarden. Dat is al erg krap doordeweeks.

MarMarieke
Berichten: 847
Geregistreerd: 18-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:03

Toen ik dit topic las, was ik eigenlijk wel benieuwd naar onze(ouders) uitgaven in 1 maand. Ik moest toch eigenlijk wel even slikken... Ik heb heel veel les dus ik denk dat de helft wel voor de lessen is.

Edit: heb toch de prijzen verwijderd. Vond het niet goed voelen om al mijn uitgaven op het internet te hebben staan... Sorry.
Laatst bijgewerkt door MarMarieke op 18-01-14 22:18, in het totaal 2 keer bewerkt

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:08

:= die hebben een goed salaris dan!

ik zou mezelf schuldig voelen om zo vaak te lessen.... :o

Heb je echt zo vaak les nodig :P zelfs al les ik elke week bij mijn instructrice ben ik maar 120 euro kwijt (mag lesgeven tm LT)

MarMarieke
Berichten: 847
Geregistreerd: 18-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:11

listiglistje schreef:
:= die hebben een goed salaris dan!

ik zou mezelf schuldig voelen om zo vaak te lessen.... :o

Heb je echt zo vaak les nodig :P zelfs al les ik elke week bij mijn instructrice ben ik maar 120 euro kwijt (mag lesgeven tm LT)


Ik voel me niet zo schuldig, mijn ouders (en ik natuurlijk) willen heel graag dat ik les omdat ze niet willen dat het 'fout' gaat qua begeleiding. mijn vader rijdt ook elke zaterdag met mij naar Limburg voor zitles bij Pieteke, daar kan ik soms wel een beetje schuldgevoel over hebben.. :( Maar toch ben ik super blij dat ze het allemaal voor mij doen. :j

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:12

:wow: :wow: :wow: :wow: :wow: :wow: :wow: :wow:

Ik zou me schuldig voelen, elke maand zo veel geld nodig te hebben van mijn ouders! Ik heb 2 paardjes maar volledig uit eigen zak en zit nog op school.

moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:17

405 euro aan lessen in januari :wow:
En de maand is nog niet eens om %)
Je mag je ouders enorm dankbaar zijn :j

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:18

Zitles in Limburg :P dus ook elke zaterdag een retourtje Amsterdam / Limburg...... dan tel er maar een paar honderd p/m aan bezine bij :+

Xjosee

Berichten: 1625
Geregistreerd: 14-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:20

Wauw wat een luxe inderdaad. Aan de ene kant kan ik daar wel jaloers van worden, aan de andere kant zou ik het denk ik niet kunnen aannemen van mijn ouders.

Maar wel heel gaaf dat je op die manier je hobby kan uitoefenen.

MarMarieke
Berichten: 847
Geregistreerd: 18-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:22

Batlow schreef:
:wow: :wow: :wow: :wow: :wow: :wow: :wow: :wow:

Ik zou me schuldig voelen, elke maand zo veel geld nodig te hebben van mijn ouders! Ik heb 2 paardjes maar volledig uit eigen zak en zit nog op school.


Ik ben 14 dus werken zit er nog niet echt in voor mij, als je dan ook nog in de omgeving Amsterdam woont is het allemaal onbetaalbaar voor iemand van 14.. Ik heb wel afgesproken met mijn ouders dat als ik 16 ben ik gewoon ga werken en dan ga meebetalen.

moyra schreef:
405 euro aan lessen in januari :wow:
En de maand is nog niet eens om %)
Je mag je ouders enorm dankbaar zijn :j


Ben ze ook enorm dankbaar! :D

sweetsox
Berichten: 1175
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: lelystad

Re: Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:40

Ja qua tijd is het soms hollen of stilstaan. Werk rond de tien uur per dag. Mijn kinderen zijn op dit moment redelijk zelfstandig, mijn man help mee en weekend heb ik cursus niet elke week. Daarnaast nog wel thuis studies. Een afgerond andere twee nog niet. Daar kan ik de tijd zelf van indelen. Mijn dochter is 16 dus die rijd ook graag op tjitske en ik rij minder dan haar. Moet weer rustig beginnen als ik beter ben.

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Re: Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:49

@MarMarieke, ik zeg ook niet dat je moet gaan werken, maar ik ben zelf van mening dat het zeker goedkoper kan, niet? :')

MarMarieke
Berichten: 847
Geregistreerd: 18-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 23:15

Batlow schreef:
@MarMarieke, ik zeg ook niet dat je moet gaan werken, maar ik ben zelf van mening dat het zeker goedkoper kan, niet? :')


Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in :')

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 23:48

MarMarieke schreef:
Batlow schreef:
@MarMarieke, ik zeg ook niet dat je moet gaan werken, maar ik ben zelf van mening dat het zeker goedkoper kan, niet? :')


Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in :')


Als je ouders het allemaal makkelijk kunnen betalen, lekker toch. Zelf kan ik het me niet veroorloven, maar als het wel zou kunnen dan is er toch niks mis mee om een kapitaal aan lesgeld uit te geven.

K zou zeggen geniet er lekker van, en knijp af en toe stiekem even heel hard in je handjes met zo een situatie.

Gerritt

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-10-11
Woonplaats: In een ananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 00:19

Ik doe 50/50 met mijn ouders en heb 1 paard op recreatieve basis dat scheelt imo ook wel, als je 1x in de week les neemt voor ong. 15 euro en de rest lekker buiten rijd en gewoon 1x geld er tegen aanknalt voor goede spullen scheelt het je alweer inschrijfgeld voor wedstrijden, de voorbereiding ervan, de tijd om erheen te karren, de dag die je eraan spandeert, de vele lessen die eraan vooraf gingen etc. Neemt niet weg dat wedstrijden rijden leuk is maar financieel oogpunt is het wel duurder :)

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:18

@knuffeldier: wat jij zegt vind ik ook!

sweetsox
Berichten: 1175
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: lelystad

Re: Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:42

Als ouder, weet je wel of je het kan veroorloven.

ikke

Berichten: 37629
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:48

Gerritt schreef:
Ik doe 50/50 met mijn ouders en heb 1 paard op recreatieve basis dat scheelt imo ook wel, als je 1x in de week les neemt voor ong. 15 euro en de rest lekker buiten rijd en gewoon 1x geld er tegen aanknalt voor goede spullen scheelt het je alweer inschrijfgeld voor wedstrijden, de voorbereiding ervan, de tijd om erheen te karren, de dag die je eraan spandeert, de vele lessen die eraan vooraf gingen etc. Neemt niet weg dat wedstrijden rijden leuk is maar financieel oogpunt is het wel duurder :)

Yep, wedstrijd rijden kost 2500 euro per uur :j

Ik kan het wel met knuffeldier eens zijn, met die aantekening dat dure lessen niet per definitie de beste lessen zijn. Als lessen ver weg erg goed zijn en je kunt het je veroorloven, vooral doen!

Oh en over duur zijn: ik hoorde laatst in de trein twee meiden "klagen" dat roken zo duur is en die telden even bij elkaar op dat ze de man (vrouw) voor 300 euro per maand wegpaften :$ :wow:
Daar kan ik fluitend mijn Range Rover van rijden............

Xjosee

Berichten: 1625
Geregistreerd: 14-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:53

ikke schreef:
Gerritt schreef:
Ik doe 50/50 met mijn ouders en heb 1 paard op recreatieve basis dat scheelt imo ook wel, als je 1x in de week les neemt voor ong. 15 euro en de rest lekker buiten rijd en gewoon 1x geld er tegen aanknalt voor goede spullen scheelt het je alweer inschrijfgeld voor wedstrijden, de voorbereiding ervan, de tijd om erheen te karren, de dag die je eraan spandeert, de vele lessen die eraan vooraf gingen etc. Neemt niet weg dat wedstrijden rijden leuk is maar financieel oogpunt is het wel duurder :)

Yep, wedstrijd rijden kost 2500 euro per uur :j

Ik kan het wel met knuffeldier eens zijn, met die aantekening dat dure lessen niet per definitie de beste lessen zijn. Als lessen ver weg erg goed zijn en je kunt het je veroorloven, vooral doen!

Oh en over duur zijn: ik hoorde laatst in de trein twee meiden "klagen" dat roken zo duur is en die telden even bij elkaar op dat ze de man (vrouw) voor 300 euro per maand wegpaften :$ :wow:
Daar kan ik fluitend mijn Range Rover van rijden............


Ik snap niet goed hoe je het dikgedrukte zinnetje bedoelt. Ben je het met haar eens dat het duur is of maak je haar een beetje belachelijk?

ikke

Berichten: 37629
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 12:23

Xjosee schreef:
ikke schreef:

Yep, wedstrijd rijden kost 2500 euro per uur :j


Ik snap niet goed hoe je het dikgedrukte zinnetje bedoelt. Ben je het met haar eens dat het duur is of maak je haar een beetje belachelijk?

Nee, wanneer je puur bedrijfseconomisch naar het rijden van wedstrijden kijkt, kost dat 2500 euro per uur.
Alle voorbereiding, reiskosten, inschrijven enz, doe je voor twee keer 6 min in de ring. Reken dat eens uit aan een uurtarief van 25 euro.........