Ten eerste voor iedereen fijne kerstdagen!

Meestal lees is alleen mee op bokt, maar nu zit ik met een vraag waar ik via de zoekmachine niet echt een antwoord op kan vinden, dus dan stel ik hem zelf maar.
Mijn paard staat bij mensen aan huis die een kleinschalige pensionstal hebben. Mijn paard staat samen met nog een ander pensionpaardje en een aantal paardjes van de stalhouders zelf. De mensen zijn erg goed voor de paarden, ze krijgen onbeperkt hooi en hebben altijd water, als er wat is wordt je altijd geïnformeerd en ze letten goed op. Over veel dingen valt ook goed te overleggen.
Helaas is het momenteel erg nat is in de wei. Nu is dat met zoveel regen niet zo gek, maar als ik het vergelijk met het land van de buren of de plek waar ik eerder heb gestaan is dit wel erg nat. De plek waar de paarden eten is verhard, maar om er te komen moeten ze door een stuk modder wat toch wel tot op de voorknieen diep is.
Mijn vraag is, moet ik me hier zorgen over maken? Dan denk ik aan dingen als mok en eventuele blessure's die ze kunnen oplopen, of vermenselijk ik het gebeuren en is het helemaal niet zo erg, gezien ze dus bij het eten droog staan en elders in de wei ook droog kunnen liggen?
Ik heb het hier ook al eens met het stalgenootje wiens paard er ook bij loopt over gehad, die heeft dezelfde twijfels. Het liefste zouden wij zien dat ze gewoon droge voeten (of klein laagje nat, OK) kunnen hebben in de wei, maar op het moment dat wij erover beginnen bij onze stalhouders schieten ze snel in de verdediging en hun eigen paard leven al jaren zo en dat gaat altijd goed. Lastig dus...
Wat denkt bokt hierover?