Hoe is de sfeer op stal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Felien_Kyra

Berichten: 2087
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Hoe is de sfeer op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 10:50

Hoihoi,
na een topic gelezen te hebben waarbij de sfeer niet zo fijn was op stal,
leek het me wel leuk om te kijken hoe het was bij mensen op hen stal.

Bovendien ; sta je op een grote pensionstal, een kleine of sta je niet op een pensionstal?

Ik sta op een pensionstal met een stuk of 20/25 paarden.
Bij ons zelf is de sfeer erg goed (: ik kan goed over weg met de staleigenaresse
mijn beste vriendinnen lopen rond op stal en eigenlijk is iedereen altijd behulpzaam naar elkaar toe.
& tuurlijk zijn er wel eens kleine irritaties , maar dat komt vooral omdat er een stuk of 8 meiden rond lopen tussen de 13 en 16, waaronder ik zelf :') maar het is niet zo dat het de sfeer verpest.

dus nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of jullie ook zo'n leuke sfeer bij jullie op stal hebben :)

Elaya


PH_Jump

Berichten: 640
Geregistreerd: 08-10-11
Woonplaats: 't gooi

Re: Hoe is de sfeer op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 10:58

Bij ons is de sfeer wel goed op stal..wel zijn er een paar mensen die soms iets in de groep gooien,wat niet waar is. en die ook bijv iets op FB zetten over de stal, om een slechte naam tebezorgen.

Ik sta op een stal met 135 boxen ofzo,en iets over de 100 mensen.

Als je een paard iets leert met geschreeuw,zal het nooit naar je gefluister luisteren.

Spullen nodig? Stuur maar pb! Kleine prijzen!

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Re: Hoe is de sfeer op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 11:13

Ik rijd met vier meiden bij mensen thuis, dus geen pensionstal maar gewoon een particulier met een uit de hand gelopen hobby!
En de sfeer is ook gewoon goed, altijd gezellig als we er tegelijk zijn! Tuurlijk zijn er wel eens kleine dingetjes maar dat houd je toch.


Fredje! Z2+7 <3 Baida! (v. Van The Man): L1+11 bevallen op 24-04 van Lutando (v. Glamourdale)
<3

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Hoe is de sfeer op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 11:14

Ik heb je een PB gestuurd ;)

The more The kerstmuts that we give, the more the kerstmuts that comes back around

moyra

Berichten: 9656
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Hoe is de sfeer op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 11:24

Ik sta op een Stal met 7 paarden en ik kom eigenlijk haast nooit iemand tegen.
De keren dat ik wel stalgenoten tegen kom is er altijd een gezellig babbeltje.

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 11:31

Paardjes staan thuis dus altijd alleen :j

Aswan Febe en Liske mijn eigen drolletjes voor altijd! <3

daantjuhhh

Berichten: 26848
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Hoe is de sfeer op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 11:34

Ik sta op stal met 14 boksen.
Alles perfect voor elkaar.

Het enige wat wij onderling moeten regelen is het binnen en buiten doen.

Helaas hebben wij nu een overwinteraar op stal die dus erg slecht mee doet.
Je moet ongeveer 1x per week.
Nou zij heeft het 2 x gedaan in 4 mnd.

Maar voor de rest kan iedereen aardig met elkaar overweg.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 11:36

Ik sta op een manege/pensionstal. Alleen is het geen doorsnee manege en zijn er in principe maar 2 of 3 dagen les per week.
Er zullen ongeveer 20 tot 30 paarden staan, waarvan dus ook een hoop van de staleigenaars.

De sfeer is in mijn ogen heel goed. Ik kan goed opschieten met de staleigenaars, evenals mijn mede stalgenoten en ook de manegeklanten.
Mijn paard heeft het er naar zijn zin, is altijd vrolijk en word er goed behandeld, en dat vind ik toch wel het belangrijkste :)

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Hoe is de sfeer op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 11:41

Op een stal met 3 a 4 boxen en op dit moment 2 paardjes. De stal is bij een kennis/vriendin thuis waar ik nu 2 jaar bijrijd. De sfeer is ontzettend fijn :)

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Re: Hoe is de sfeer op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 20:25

Ik sta op een kleine stal van +/- 12 boxen en 5 eigenaren.

Sfeer is bij ons super. Gaan gezellig met elkaar mee op wedstrijd en rijden regelmatig samen.
Als er wat is dan kan veel in overleg met elkaar.

Ik sta met mijn paardjes super :)

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63

Yom
Berichten: 3774
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 20:30

wij staan op een grote manege/pensionstalling en ik vind de sfeer erg goed (of ik mis vanalles ;) )

frensje
Berichten: 721
Geregistreerd: 12-11-10

Re: Hoe is de sfeer op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 20:36

Ik sta op een stal met ca 35 boxen, over het algemeen is de sfeer goed. Eigenaresse is wel erg uitgesproken. Overal een mening over en absoluut niet tactisch. Kan er zelf goed mee omgaan ook omdat ze wel heel goed is voor de paarden. Als er mensen opstappen bij ons op stal komt het wel altijd door haar. Dat ziet ze alleen zelf niet zo :=
Met andere stalgenoten is de sfeer goed.

Hard work pays off

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Hoe is de sfeer op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 20:43

Ik sta op een stal met 9 boxen, waarvan mijn moeder, ik en nog een ander meisje de enige huurders zijn. Er zijn maar 3 eigenaarspaarden, de rest zijn allemaal van de staleigenaar.
De sfeer zit hier al 3 jaar niet meer goed, de andere stalgenoot was vroeger namelijk een van mijn beste vriendinnen, maar ze was jaloers omdat de staleigenaar me had gevraagd om één van zijn paarden te rijden, en dus niet aan haar. Daarom vond ze het blijkbaar nodig om allerlei roddels over mij te gaan verspreiden, en toen ik haar ermee confronteerde is haar moeder mij en mijn moeder voor alles wat rotte vis is komen uitschelden. Maar dat ligt nu achter ons, ik was 15 en zij 13, we zullen nooit meer beste vriendinnen worden, maar we zeggen beleefd 'hallo' en daar laten we het bij. Die ruzie heeft wel voor een domper in de sfeer gezorgd aangezien wij de enige huurders zijn, maar ja, de paarden zijn er gelukkig dus ik hou het nog wel even vol :')

Why change the past, when you can own this day?

Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Re: Hoe is de sfeer op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 20:52

Ik sta op een grote pensionstal, hoe veel boksen er zijn weet ik niet precies maar ik schat rond de 60.

De sfeer is er erg goed, mensen kunnen goed met elkaar opschieten en helpen elkaar ook.
Ook hebben wij manegeklanten en dat gaat ook erg goed samen met de pensionklanten.
Ik kan niemand op noemen die ik niet mag dus dat is mooi. Ja natuurlijk zijn er mensen waar je wat minder mee omgaat omdat ze bijvoorbeeld nogal veel van hunzelf houden ofzo, maar ook daar kan ik lol mee hebben.

Dus de sfeer is heel erg goed wat mij betreft!

mika11

Berichten: 11101
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Hoe is de sfeer op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 21:46

Mijn paard staat particulier op een boerderij.
Er zijn nog 5 andere pensionpaarden, waarvan 3 menners.
Die kom ik eigenlijk weinig tegen, die mennen alleen af en toe eens in het weekend.
Alleen mijn andere stalgenootje zie ik eigenlijk elke dag, want we spreken zoveel mogelijk samen af.
De sfeer is heel ontspannen en je bent verder ook helemaal vrij om te doen wat je wilt.
Er zijn ook alleen volwassen mensen want de boer wil geen kinderen of tieners als pensionklant. :D

ktje01
Berichten: 59
Geregistreerd: 18-08-12

Re: Hoe is de sfeer op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 21:57

mijn paard staat op een pension stal de sweer is er heel erg goed het is altijd gezellig en iedereen is behulpzaam je kan altijd op elkaar rekenen

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 23:58

Wij staan op een kleine stal, 7 paarden en 3 pensionklanten (waar ik en nog een meisje de bijrijders zijn van een van de pensionklanten) en dan nog de dochter van de staleigenaar.

Vroeger was het fijn en gezellig daar, maar sinds anderhalf jaar is er enkel maar ruzie. De staleigenaar heeft heel wat priveproblemen (serieuze familieproblemen) en omdat de eigenaresse van onze paarden die personen ook kent werkt hij zijn fustraties op haar uit. Wat dus wekelijks in gigantische huilbuien eindigd.
Op dat na is het er heel fijn, voor de paarden, maar ook voor ons omdat we ons eigen stalgebouwtje hebben met 3 stallen en "2" poetsplaatsen (gewoon op de gang, maar goed genoeg om droog op te zadelen. In een van de stallen mogen we ons materiaal kwijt. We hebben een weide voor in de winter en een voor in de zomer waar ze minimum 8u per dag op staan in de winter en de rest 24/7,een verlichte buitenpiste en directe toegang tot wandelpaden.
De paarden staan er ook niet duur, het is 5 min van mijn thuis en 2min van de eigenaresse. Dusja, wegen de voordelen op tegen de nadelen, we zijn er zelf nog niet uit. Zolang de paarden het goed hebben en wij er niet te veel onder lijden hebben we zo een wekelijkse ruzie er wel voor over. Iets anders in de buurt vinden is niet makkelijk hier, zeker niet als je alle dagen weidegang als topprioriteit hebt.

Selina

Berichten: 14254
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Hoe is de sfeer op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 23:59

Mijn verzorgpaard staat bij de eigenaren en samen met 2 pensionpaarden, staan daar 5 paarden.
Gezellig boeltje daar en ook wel een 'vriendin' eraan overgehouden :)

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Anouk1605

Berichten: 919
Geregistreerd: 14-04-09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 00:04

SuperAssie schreef:
Ik sta op een manege/pensionstal. Alleen is het geen doorsnee manege en zijn er in principe maar 2 of 3 dagen les per week.
Er zullen ongeveer 20 tot 30 paarden staan, waarvan dus ook een hoop van de staleigenaars.

De sfeer is in mijn ogen heel goed. Ik kan goed opschieten met de staleigenaars, evenals mijn mede stalgenoten en ook de manegeklanten.
Mijn paard heeft het er naar zijn zin, is altijd vrolijk en word er goed behandeld, en dat vind ik toch wel het belangrijkste :)


Dezelfde stal ^^ momenteel is de sfeer iets minder omdat er bepaalde mensen deboel een beetje verzieken. Maar deze verhuizen deze week nAar een andere stal :). Op onze stal is iedereen welkom, iedereen wordt gelijk behandeld, wie vraagt kan alles enz. Er wordt ook geen verschil gemaakt tussen manege klanten en eigenaren in de lessen enz. Ik vind het enorm fijn om daar te staan.

Anouk <3

daantjuhhh

Berichten: 26848
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 13:04

Judith1601 schreef:
SuperAssie schreef:
Ik sta op een manege/pensionstal. Alleen is het geen doorsnee manege en zijn er in principe maar 2 of 3 dagen les per week.
Er zullen ongeveer 20 tot 30 paarden staan, waarvan dus ook een hoop van de staleigenaars.

De sfeer is in mijn ogen heel goed. Ik kan goed opschieten met de staleigenaars, evenals mijn mede stalgenoten en ook de manegeklanten.
Mijn paard heeft het er naar zijn zin, is altijd vrolijk en word er goed behandeld, en dat vind ik toch wel het belangrijkste :)


Dezelfde stal ^^ momenteel is de sfeer iets minder omdat er bepaalde mensen deboel een beetje verzieken. Maar deze verhuizen deze week nAar een andere stal :). Op onze stal is iedereen welkom, iedereen wordt gelijk behandeld, wie vraagt kan alles enz. Er wordt ook geen verschil gemaakt tussen manege klanten en eigenaren in de lessen enz. Ik vind het enorm fijn om daar te staan.

Dat is wel fijn dat iedereen gelijk behandeld wordt.

Dat is bij ons ook.

Zoals ik al zei sta ik op een privé pensionstal.
Maar wel met allerlei verschillende mensen.
3 rijden dressuur wedstrijd.
Wij hebben 1 springer.

2 kids die wedstrijden rijden.
Een aantal recreanten.
1 western.

En een ouder echtpaar die niet meer rijden maar de halve dag met hun paarden tuttelen.

Iedereen is gelijk bij ons.
Of je nu op hoog niveau dressuur rijd of lekker door de bos sjokt.

Wij gaan ook regelmatig samen op wedstrijd.

Ik moet wel zeggen dat ik blij ben dat wij de springer erbij hebben gekregen deze maand.

Ik ben 29 en de rest waren allemaal 40+ of onder de 15.

Die 40+ gaan regelmatig met elkaar weg. Of koffie drinken of spreken wat af.
Maar nooit met mij.
Ik spreek ze op stal en ze zijn aardig maar wel een vast clubje.

Nu die springer erbij is heb ik eindelijk iemand van mijn leeftijd.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Hoe is de sfeer op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 16:34

Op mijn stal is de sfeer altijd picobello… euhm… ze staan thuis dus ik ben altijd alleen ;-)

Vroeger stond ik op een manège, wat een drama… Geroddel, iedereen die zich kwam bemoeien, bah bah bah bah bah…

Aanleg en renovatie van al je paardenaccomodatie: http://www.tuymansenzoon.be
Vertaling, copywriting, taalonderwijs, proofreading: http://www.pointfinal.be
PB voor meer info!

Crazy_boon
Berichten: 673
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: neverland

Re: Hoe is de sfeer op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 17:18

Mwa, best wel goed hier.

Het is een (Dressuur)pensionstal met 20 boxen, wij doen regelmatig dingen samen met het hele groep, Verjaardagen, halloweenfeest/kerstfeest. Er zijn ook een aantal mensen dat zich niet in het 'groep' inzetten en dus nooit aanwezig zijn, maar ze worden erdoor ook helemaal niet anders voor behandeld.

Iedereen gunt elkaar het ook, als iemand op wedstrijd iets wint, is iedereen gewoon blij voor dat persoon.

Niet dat er onderling geen storingen zijn, maar ze worden gewoon weer uitgepraat.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: greendragon, Miepjo, redbutton en 74 bezoekers