EHBO kit

Moderators: Coby, Nicole288, SayaJones, A_nouk, C_arola, Dyonne, petraaken, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Shaggy09

EHBO kit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-13 22:13

Aangezien alles hier op aan het raken is, en mijn ehbo kit niet meer compleet is
vind ik het tijd om hem op te schonen. :)

Wat hebben jullie allemaal in jullie ehbo kastje/kit/etc?
Zo weet ik zeker dat ik niks ontbreek, als je laat weten wat er in zit, zou het fijn
zijn om erachter te plaatsen waarvoor je het dan precies gebruikt. :) Ook handig
voor anderen.

Oh, euhm wat ik vergeet bij te zeggen aangezien de reacties; ik heb het over een EHBO kit voor de pony's! Niet over eentje met producten voor mensen :') Ik voel me zo dom nu..

Brand los! :D
Laatst bijgewerkt door Shaggy09 op 22-12-13 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

JM :#

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:15

Ik heb gewoon een klein tasje voor mensen en daarnaast nog een rol equiwrap, thermometer voor paarden, meetlint voor gewicht en (niet prikkend) ontsmettingsmiddel bij de kruidvat weg voor zo'n 4 euro denk ik :) (gaasjes etc kan ik gebruiken uit de mensen EHBO kit)
Coldpack ligt altijd in de vriezer, dus kan zo even langs huis.

Schone theedoek moet ik nog even terug leggen; altijd handig voor allerhande dingen.

Precyll

Re: EHBO kit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:21

hetzelfde als hier boven, maar ik heb ook nog wondspray wat gelijk desinfecteerd.

plus veel pleisters voor mensen :D := en sporttape.... overal makkelijk voor

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:30

Wij hebben:

Thermometer
Schaartje (zo een verbandschaar, met botte punten en wat gebogen)
Tekenpincet
Pincet (heel handig als er distels oid tussen het hooi zitten :j )
Pleisters (voor mensen uiteraard :+ )
Gaasjes
Verband rolletjes
Wegwerp bandages
Plakband (van die stoffen)
Papieren zakdoekjes

Wondreinigende spray
Ontsmettende spray

Dit steekt allemaal in een tasje van zo'n 30 op 15 cm en 5cm dik. Dus heel compact, als we gaan wandelen en we nemen een rugzak mee dan gaat dat tasje ook mee. Gaan we met de trailer weg dan gaat die ook mee. Verder ligt die in de kast binnen handbereik. Ik had een keer gehad dar ik met een pak vlas opensnijden wat onhandig was geweest, bloedde toch wel erg. Dan was het wel fijn dat ik onmiddelijk aan dat tasje kon

En dan in de koelkast staat nog
isobetadine (de roze zeep en de gele, de gewone)
Wondgenezende zalf
Mokzalf
En heel belangrijk als je een diepviesvak hebt (mits je al een koelkast hebt uiteraard): een coolpack, heel veel van pas gekomen, niet alleen bij de paarden maar vooral bij onszelf

Ik denk dat dit zo ongeveer alles is.

Heb geen spijt van de dingen die je doet, maar van de dingen die je niet gedaan hebt.

Portfolio fotografie en tekeningen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 02:17

Ehh... mijn voornaamste ehbo-producten zijn azijn en groene leem. Dat staat/ligt voor het grijpen bovenin mijn kast.

Verder heb ik schaar, gamgee, gaasjes, bandages (zelfklevende en elastische), hoefzak, thermometer, leukoplast, binnenband van fiets. Dat soort dingen. En betadine, wondzalf en arnica. Gewoon altijd handig om te hebben.

Weet je wat mijn paard kan? Hij kan pannenkoeken maken zonder beslag :j
Vivo por vos <3 Pony <3

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:04

Leuk topic dit, ik wil ook beginnen aan een heuse EHBO kit!
Heb wat losse producten zoals betadine, cooling jel, antibiotica, een lege spuit, colosan, handdoeken, hoof solution, maar ik mis nog een hoo

Eirikur

Re: EHBO kit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 14:58

Naast wat hierboven al genoemd is:
CTC spray
Acederm spray
Vetramil zalf
Tube kant en klare groen leem
En nog veel meer, alles bij elkaar is het zowat een zadelkast vol zooi, maar om dat dan zo 1-2-3 ff op te sommen is dan weer een heel andere uitdaging. Als ik straks op stal ben kijk ik wel ff of er nog iets tussen zit wat de moeite waard is hier nog te noemen. Wordt vervolgd dus.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie