Hoeveel betalen voor een paard te stallen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Hoeveel betalen voor een paard te stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:37

Ah kijk dat helpt! Vergeet niet dat niet alleen jouw luxe belangrijk is. De meeste stallen hebben maar weinig buitengang in de winter. Vaak max een uurtje en de rest van de dag op stal staan. Dat kun je een paard/pony die gewend is altijd lekker buiten te kunnen lopen eigenlijk niet aan doen vind ik..

Daarnaast, heb je een stal gevonden die toch zekr een uur of 6/8 de dieren laat buiten lopen dan vrees ik idd dat een paar honderd euro vrij normaal is. Afhankelijk van je regio zit je incl een binnnenbak (buitenbak is in dit weer vaak niet te gebruiken) ergens tussen de 200 en 400 euro.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:42

Wij betalen voor ons paard €200 en de pony €125, dat is inclusief voer, hooi, stro en uitmesten van de stallen. We hebben maar een kleine buitenbak, ik vermoed iets van 30x15, maar het is doenbaar als het weer het toelaat :).
Waar ik wel heel blij om ben is dat de paarden een grote stal hebben en heeeeel veel weidegang, ze mogen ook het hele jaar door op de weide. Ook let de eigenaar ook altijd goed op de paarden, als er bijvoorbeeld een paard ziek is, of zich vreemde gedraagt laat ie het meteen weten, en hij is ook altijd bereid om je te helpen :)

hannah2312

Berichten: 153
Geregistreerd: 07-05-13
Woonplaats: Spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 17:32

LindaAmira schreef:
LindaAmira schreef:
Hallo bokkers!

Ik ben al 4 jaar op hetzelfde adres met mijn verzorgpaard maar t is gewoon bij een boer thuis, helemaal geen probleem want ik hoef niks te betalen maar dan heb ik ook niks. Geen stallen de paarden staan daar altijd buiten, hij heeft namelijk geen stallen dus ik midden in de winter staanze buiten. er is pas een bak op 20 min lopen.
Nu t weer weer slechter word heb ik t helemaal gehad en zit ik erover te denken om m over te nemen maar als ik op internet kijk betaald iedereen een paar honderd euro.
Ik hoef geen luxe maar wel graag stallen en een bak.
Wat betalen jullie voor t stallen en wat zit daar bij?


Ik denk dat ik het minimale betaal en ik heb er aardig veel voor terug;
Citaat:
Ik betaal 150 euro per maand. Heb dan een verlichte longeerbak en een verlichte buitenbak. Een paddock. Onbeperkt voer en zaagsel en hooi. Als ik een dagje niet kan willen ze stal altijd voor me uitmesten, hem even buiten zetten en als ze tijd hebben even longeren. Hele grote kast. Kleine verwarmde kantine. Poets en wasplaatst. Dekenrekken. In het voorjaar en zomer 24/7 buiten op hele grote weides. Toilet (ook altijd handig :j ). Voer geven de eigenaren van de stal altijd, dus hoef niet 's ochtends vroeg m'n bed uit om hem eten te geven. En wat ik heel belangrijk vind is dat de eigenaren super aardig zijn, houden heel veel van paarden en hebben er super veel verstand van. Dochter van eigenaar heeft ook een paard op stal staan en rijd op hoog niveau, die wil je altijd helpen. Het is een kleine stal, staan ongeveer 10 paarden, dus het is lekker rustig, maar wel heel gezellig! Echt een topstal, ongeveer 10 minuten fietsen vanaf mijn huis.

wes2009
Berichten: 95
Geregistreerd: 04-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 17:42

betaal nu nog vijftig euro voor de shet, maar hiervoor betaalde ik 180 euro en dN had ik:
- supergoede buitenbak
-mooie ruime stal
-onbeperkt hooi kuil
- in de zomer onbeperkt weidegang
-in de winter hele dagen in paddock of dag en nacht buiten. (beperkte plaatsen)
- springmateriaal
-grote kast

Zelf doen:
- stro los afrekenen. wel heeft iedere stal matten, dus weinig kosten.
-krachtvoer kopen
- 1 keer per week binnen of buiten zetten.

Een hele gezellige stal dus heb geen klagen!

Togechick

Berichten: 213
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Tilburg

Re: Hoeveel betalen voor een paard te stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:45

290 euro voor:
-Goede binnen en buitenbak (verlicht)
-Longeercirkel (verlicht)
-Ruime stal
-Al het voer
-Zomer&winter onbeperkt weidegang
-Kast
-Uitmesten&stro

Zelf doen:
-Rijden :D

Cremoris

Berichten: 156
Geregistreerd: 18-01-12
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:22

160 euro voor een stalling in Nuland.
Vergeleken veel andere stallen, sta ik super goedkoop en we hebben best wel wat:

- 2 buitenbakken die ook weer gebruikt worden voor paddocks
- 2 poetsplaatsen
- ruime stallen
- elke dag word er uitgemest
- brokken en onbeperkt hooi
- eigen kast
- grotendeels staan ze buiten
- er word goed op elkaar gelet
- eigenaresse heeft het beste voor de paarden (je word gebeld wanneer er iets mis is met je paard bijvoorbeeld)
- ondanks dat er geen weidegang is, zitten de paarden/pony's lekker in hun vel en hebben op een paar aparte gevallen na nooit iets
- het is wel een manege, dus je moet er wel rekening mee houden dat je soms met andere les klanten moet rijden

Enige nadeel vind ik dat er geen weidegang bij zit. Alleen in de zomer kunnen ze op het land en zich lekker dik grazen. :)

sweetsox
Berichten: 1175
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:38

wat staan jullie goedkoop?! sorry dat ik dat zeg. maar jeetje. schrik daar van ben met brok 350 per paard kwijt. cross wei, 3 buiten bakken waarvan een voor de paddock is in de winter. andere is een dressuurbak en een spring bak, waar je een goed parcour kan opzetten, word vaak als dressuurbak gezien. twee kleine kantines. waar de kastjes staan. overdag staan ze allemaal buiten. in de winter in paddock in de zomer op de wei. vlak naast het bos. mooie stal, goede verlichting grote eigen kast. zeer goede zorg van stal eigenaar. deken beugels. penen in de winter.

alles word gedaan voor je uitmesten, voeren en dergelijk

sweetsox
Berichten: 1175
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: lelystad

Re: Hoeveel betalen voor een paard te stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:01

Ik woon in Flevoland. Maar in de bakken is altijd goed te rijden. Alleen de crosswei is af en toe vrij nat en dan voornamelijk voor in de wei waar je naar binnen gaat.

sta er met twee paarden en beval me erg goed, maar we staan in de duurste gemeente qua paarden lijk het wel.

sweetsox
Berichten: 1175
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:06

Wil nog even zeggen dat de stallen altijd keurig zijn en droog, de weides in totaal 7 goed gras geven en elke week of om de week de paarden een goede wei hebben. Alles keurig eruit ziet.

rapunzelx

Berichten: 2021
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:10

135 euro betaal ik hier in hartje Friesland. Incl 3 buitenbakken, aantal paddocks, wc's, binnen-buiten zetten, zomers 24/7 weide, kantine, springmateriaal, kasten, spoelplaats, 5/6 x per dag hooi.

Vind ik een prima prijs voor een maandje. Stalbedekking en brokken zitten er niet bij.

sweetsox
Berichten: 1175
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: lelystad

Re: Hoeveel betalen voor een paard te stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:08

Daar zeg je het al hartje Friesland. Is toch wel een voordeel dat je daar woon.

rapunzelx

Berichten: 2021
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 18:24

sweetsox schreef:
Daar zeg je het al hartje Friesland. Is toch wel een voordeel dat je daar woon.


Hier in Friesland zijn de stallingen inderdaad erg goedkoop als je het gaat vergelijken met andere provincies.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Hoeveel betalen voor een paard te stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 19:40

Vind dat wel meevallen. stalling met alleen buitenbak en ruwvoer en strooisel zit vaak tussen de €130 en €180,-
Stalling met binnenbak meestal tussen de €170 en €230,-
in de meeste andere provicies kun je ook genoeg plekken vinden in die prijscategorien.

Goedkoper is zeldzaam.

sweetsox
Berichten: 1175
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: lelystad

Re: Hoeveel betalen voor een paard te stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:34

ik woon in lelystad en ik kan je zeggen als je wat goeds wil dan betaal je hier flink.
helaas want heb twee paardjes dus is kostbaar nu.

ralphtdw

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-04-12

Re: Hoeveel betalen voor een paard te stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:53

Wik betalen 300 per paard. Maar denk dat het 1 van de mooiste plekjes van Nederland is.
Oo landgoed molecaten. Midden in het bos.
Met binnenbak hele grote buitenbak.
Word gemest. Mey onbeperkt hooi en brokken en iederedag in het land.
En je loopt de stal uit en je hebt honderden km ruiterpaden.
Maar bij ons in de buurt heb je ook voor 100 euro stalling.
Maar de meeste stallen door heel nederland zit je toch wel op een ongeveer prijs van +200 euro.

roooooss

Berichten: 1979
Geregistreerd: 07-09-12

Re: Hoeveel betalen voor een paard te stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:58

De stallingsprijzen hangen sowiso af in welke omgeving je zoekt.

Zoals waarschijnlijk al weel eerder is gezegd in dit topic zal je wel boven de € 200,- uitkomen.
Zelf bied ik stalling aan voor 90,- p.m kale huur. Dit is relatief goedkoop vergeleken met stalling in omgeving (stalling is in de betuwe) en met kwaliteit verhouding. Wij hebben dan wel een buitenbak maar omdat dit echt een goede is kan er ook gewoon in de winter in gereden worden.
Het is maar net wat je wensen en eisen zijn.

pillow
Berichten: 7806
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Hoeveel betalen voor een paard te stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 22:12

Zijn hier niet al tientallen topics over?

marissa161

Berichten: 571
Geregistreerd: 25-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:09

Wij betalen 214,- per maand(provincie groningen)

-goede binnenbak
-2 buitenbakken
-zelf binnen/buiten zetten wanneer je wilt
-stapmolen
-stal met lage boxdeur
-wasplaats
-onbeperkt hooi en om 2 dagen opgestrooid
-lauw drinkwater
-24/7 toegang
-gezellige mensen
-helaas geen mooie uitrijmogelijkheden

:)

MiesWen
Berichten: 182
Geregistreerd: 08-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 02:17

Ik betaal ongeveer 200/250 per maand aan stal/bodem/voer. Er is een grote binnen- en buitenbak, 3 paddocks, longeercirkel, prive/groot land en stapmolen. Ik moet wel zelf mesten en voer klaar zetten.
Ligt natuurlijk ook aan welke regio. Ik woon in Rotterdam, het is hier vaak ook wat prijziger volgens mij.

Mona14

Berichten: 245
Geregistreerd: 16-11-11
Woonplaats: Ermelo

Re: Hoeveel betalen voor een paard te stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 02:48

€85,- per paard of pony per maand bij de boer.
Wel moet je zelf alles doen, binnen/buiten zetten, voeren, mesten, wei/paddock mesten.
Nog zelf aan te schaffen hooi, stro, vlas, voer.
Inbegrepen grote wei, verlichte buitenbak, grote stal met automatische drinkbak, longeer bak, paddock, plek voor rijtuig en een zadel/tuigkast.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Hoeveel betalen voor een paard te stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 07:41

Ik sta in Utrecht voor 284,- , heb een paard. Ze worden dagelijks binnen/buiten gezet in groepen en drie keer per dag gevoerd. Verder is er een binnenbak, 3 buitenbakken (waarvan 2 nu als paddock worden gebruikt in de winter, in de zomer kun je ervoor kiezen ze 24/7 buiten te laten of 'savonds naar binnen), een longeercircel, afspuitplaats en krijgen we stalbedekking. We moeten wel zelf mesten!

sweetsox
Berichten: 1175
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: lelystad

Re: Hoeveel betalen voor een paard te stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:59

Dan staat je nog steeds goedkoper dan ik. Maar wees daar blij om.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:59

Ik sta op een pensionstal in Limburg en betaal 200 euro per maand. Wat ik hiervoor krijg:

- Volpension inclusief binnen/buiten zetten.
- 3x daags hooi
- 2x daags krachtvoer
- In de zomer 24/7 weidegang, in de winter zoveel mogelijk buiten en 's nachts binnen.
- Ruime stallen met traliewanden zodat de paarden wel wat contact kunnen hebben.
- Strokorrel als bodembedekking, wordt 2x daags gemest. Met dat zwijn van mij is dat toch wel rete ideaal.
- 20 x 40 Buitenbak met Hippotex bodem. Het hele jaar een perfecte bodem, zelfs met -20 en sneeuw.
- Gratis gebruik van solarium
- Redelijk goede uitrijmogelijkheden, maar geen bos.
- Gemeenschappelijk enten, smid, ontwormen.
- SUPER goede sfeer. Er wordt onderling veel samen gedaan, regelmatig samen gegeten op stal en voornamelijk heel veel plezier gemaakt.

KellyGonda1
Berichten: 11
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Oudegem

Re: Hoeveel betalen voor een paard te stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 21:05

Bij de stal waar ik rij is het 180€
Zelf uit te mesten en buiten te zetten maar
- weides ter beschikking
- buiten piste
- gebruik solarium
- eigen kast mag je meebrengen
- korrel + hooi (2x/dag)
- supplementen wel zelf toevoegen of vragen en wij doen het erbij
- ruime stallen met V-rek
- wandelen is ook mogelijk (maar je moet wel vrij drukke straten passeren...)
- gemeenschappelijke DA, Hoefsmid en Tandarts.
- familiale sfeer
- bodembedekking voor eigenaars = schaffelingen (zelf te halen/bestellen)

jipsielove
Berichten: 55
Geregistreerd: 09-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:38

165 inclsuief weidegang en twee maal daags hooi/kuil