heb jij een bijrijder / verzorger???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

heb jij een verzorger / bijrijder???

ja, omdat
40 (31%)
nee, omdat
62 (48%)
anders, namelijk
25 (19%)

Totaal aantal stemmen: 127


Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 20:57

ik neem nog geen verzorger.
ik wil eerst zelf kim beter leren kennen.
een vriendin van mij die kimmy eigenlijk zou verzorgen heeft nu toch al een verzorgpony. dus kunnen we toch samen rijden

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 20:57

ik neem nog geen verzorger.
ik wil eerst zelf kim beter leren kennen.
een vriendin van mij die kimmy eigenlijk zou verzorgen heeft nu toch al een verzorgpony. dus kunnen we toch samen rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 21:13

pjotr schreef:
oke.
vragen jullie er bijv. geld ofzo voor.
ik niet want ik wil dat kim van mij blijft. ik ben dan gewoon de eigenaar.
mijn paard, mijn verantwoordelijik heden.

Ja ik vraag wel een bijdrage, want ze gebruiken toch je paard en als ze naar de manege gaan, kost het ook geld.
Ik heb dus een bijrijder omdat ik er zelf niet genoeg tijd voor heb.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 21:43

Ik heb geen bijrijder of verzorger.
Hoeft ook niet.
Als ik niet kan rijd m'n moeder en andersom ook Lachen
Zoniet heeft ie lekker een dagje vrij.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 21:53

Chiqa"]
[quote="pjotr schreef:
oke.
vragen jullie er bijv. geld ofzo voor.
ik niet want ik wil dat kim van mij blijft. ik ben dan gewoon de eigenaar.
mijn paard, mijn verantwoordelijik heden.

Ja ik vraag wel een bijdrage, want ze gebruiken toch je paard en als ze naar de manege gaan, kost het ook geld.
Ik heb dus een bijrijder omdat ik er zelf niet genoeg tijd voor heb.
[/quote]

Maar ze helpen jou uit de brand omdat je geen tijd genoeg hebt..

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 21:59

Ik heb een bijrijder omdat ik door de week op kot zit en een 4 jarig paard kan je al moeilijk een hele week laten stilstaan.

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 22:12

Ik heb nog niemand gehad die het heeft gevraagd, dus wie durft Tong uitsteken
hahaha! Nee in principe heb ik geen verzorgster nodig. Evelien mest maandga en donderdag voor mij uit en tuttelt misschien een beetje met hem, maar de rest van de dagen doe ik het zelf.
Al zou iemand het vragen of ze asjeblieft mag komen poetsen Tong uitsteken dan zou het van mij wel mogen. Uit eigen ervaring weet ik dat het zoeken van een verzorgpony flink lastig is! Tot dat je je connecties krijg, dan word je overspoelt Tong uitsteken

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 22:15

Ja, ik wel. Een heel lief pennymeisje voor Dennis Lachen . Niet omdat ik zelf geen zin/tijd/puf oid heb om hem te doen. Maar omdat Dennis gek is op pennymeisjes en ik er zo'n meisje ook zo'n groot plezier mee doe(en het zelf leuk vind het te begeleiden, allemaal blij dus).

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 22:31

Nee omdat ik geen bijrijder kan vinden Haha! Das erg moeilijk voor een shet die op een dressuurstal staat waar de ruiters min 16 jaar moeten zijn om te mogen rijden Knipoog Meisjes van 16+ zijn vaak te groot of rijden liever op een grote pony of paard (en geef ze eens ongelijk Haha! )

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 00:32

Ik heb een bijrijdster. Ideaal. Nienke is 13 maar toont gelukkig veel verantwoordelijkheidsgevoel. Ze is ook aardig getalenteerd dus daar heb ik mazzel mee. Tijdens de zwangerschap is ze begonnen en ze gaat ook niet meer weg. Sterker nog, volgend jaar gaat ze officieel starten. Mijn paard krijgt de aandacht die ie verdient, ik heb meer tijd voor mijn andere paard en ik hoef me niet schuldig te voelen als ik er een dag niet aan toe kom om haar te rijden. En dat kan nog wel eens gebeuren met twee kleine kinderen. Het is een goed doorgereden paard wat ik binnen 5 minuten wel weer heb waar ik hem hebben wil dus eigenlijk heb ik er alleen maar gemak van. Nienke is ook een fanatieke amazone net als ik dus eigenlijk zitten we grotendeels wel op een lijn al blijft het wel mijn paard natuurlijk. Soms vraagt ze wel eens dingen wat ik niet wil, zoals bv. paard mee op ponykamp of sinterklaas optocht. Tja, en dat gaat dan dus niet door maar ze is gelukkig wel altijd eerlijk tegen me en ik moet er ook niet achter komen dat dat niet zo is. (Dan is het gelijk afgelopen en dat weet ze)

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 00:59

Yep, Beautje heeft er twee. Eentje voor een keer doordeweeks en eentje voor in het weekend. Dit is omdat ik zelf veel te groot (niet te zwaar) voor hem ben en liever op Pjelk rij. Wel klim ik naast de verzorgsters zelf ook nog twee keer per week op Beau zodat mn kleine monstertje ook een beetje braaf blijft }> . En daar heb ik zelf ook wel lol in want hij kan met vlagen best een vrolijk en snel (en stronteigenwijs) ponytje zijn.

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 02:24

Oeps, ik klikte op 'Nee', maar eigenlijk moet het 'anders' zijn (kom ik nu pas achter Bloos ). Mijn paard wordt namelijk één keer in de week getraind door iemand die veeeeeeeeeeeeel beter is dan mij. Haha! Maar voor de rest ben ik de enige die er op rijdt. Ik zal ook geen bijrijder willen, of ik moet die persoon wel heeeel goed kennen en vertrouwen. Maar dan ook echt alleen áls ik echt niet anders kon (dus verkopen of bijrijder zeg maar). Ja, wat dat betreft doe ik wel moeilijk... Tong uitsteken Lachen

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 08:47

ja ik heb ook een bijrijdster. Omdat ik sinds 9 maanden een baby heb en ik niet meer zo veel tijd heb. Ik rijd nog 4 x per week en 2 x per week rijdt mijn bijrijdster. Zij traint hem dressuurmatig en zal in januari met hem gaan starten.

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 09:37

Ja omdat....ik ook een priveleven heb.
Ik werk 5 dagen per week en heb geen zin om daarna echt elke avond tot 10 uur op stal te zitten; ik heb een vriend, vrienden en een druk sociaal leven en heb dus voor twee dagen een bijrijdster zodat ik ook nog eens ergens anders kom dan op stal Haha!

Suus25

Berichten: 411
Geregistreerd: 25-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 16:26

Melissa schreef:
Ik ben een bijrijdster simpelweg omdat ik het geld niet heb voor een eigen paard.
hierbij wil ik ook mijn complimenten geven aan de gene die wel bijrijdsters hebben, dat die andere mensen ook eens een kans geven om eens te weten wat het is om een paardje helemaal te verzorgen (en niet dus poetsen, zadelen, les manege dus Haha!)

Dus ook fijn dat er mensen zijn die hun paardje wel willen delen!


Tanx melis! Bloos Maar ik ben ook heel blij met jou hoor! Jij helpt toch juist mij weer?!

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 17:09

Ik heb ook anders ingevuld, omdat ik zelf verzorgster ben Clown
Ben echt blij dat ik mareska heb, want kan er echt alles mee doen, en die man vertrouwt mij wel een pony toe, vind ik wel heel erg aardig van die man

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 01:40

Anders,omdat we ons paard al met drie personen delen.
Mijn vriend,mijn dochter en ik rijden allemaal.
Is er een dag dat we echt niet kunnen zijn er gelukkig op stal erg bekwame dames van 14 die goed kunnen rijden.

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:47

Uit pure noodzaak heb ik ook een bijrijdster voor mijn paard. Het liefst zou ik hem alle dagen zelf rijden, maar omdat ik door de week in Utrecht woon en mijn paard thuis staat, kan ik hem door de week niet rijden. Dus heb ik drie dagen in de week een bijrijdster. Misschien dat hij ooit nog eens naar Utrecht komt, maar voorlopig is deze regeling het beste, omdat hij het op een andere stal nooit zo goed krijgt als hier. Ik kan hem nu dus alleen in het weekend rijden. Daar baal ik wel behoorlijk van, maar het is niet anders. Ik wil hem perse niet verkopen.

christiane

Berichten: 524
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:01

heb op: ja omdat gestemd.....
ik krijg waarscheinlijk een bijrijder omdat mijn zus en ik er op donderdag en vrijdag niet zijn......
maar zekomt zondag nog een keer kijken om af te spreken hoe en wat.
zou liever geen bijrijder willen hebben ,maar als het niet anders kan dan moet het maar

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:05

Ja, want ik ben zwanger.
Peru doet het super met de bijrijder !
In het begin wilde ik het liever niet, want net zoals Kawa al zei, zou ik ook zo`n bitch zijn. Maar een paard alleen maar in de wei en stapmolen voor zoveel maanden, dat zag ik toch niet zitten. En toen was Angela mijn redder in nood. Haha!

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:07

Ik ben een bijrijdster, al zeg ik liever groom Lachen

Ik train de paarden zo'n 4 a 5 dagen per week.
Hou ze netjes bij, breng ze op tijd naar de smid, scheer ze in de winter,
toiletteer ze, en maak ze klaar als ze op concours moeten.
Op concours rijd ik ze in, en stap ze af.

De eigenaar heeft de kosten en het gemak, en ik de lol Lachen

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:03

ik had een bijrijdster, maar na een meningsverschil, heb ik er nu geeneen meer.
zij zetten mijn paard 2x per week in de molen voor me, ik wil niet dat ze er op rijden, hij is namelijk niet zo gemakkelijk en dan hou ik het liever zelf in de hand.

dus nu maar weer op zoek of wachten tot iemand zich aanbied.

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:25

sinds twee maand heb ik ook een bijrijdster voor Annabel.
Een 13 jarig meisje met super veel verantwoordelijkheidsgevoel en ouders die er achter staan, ook erg belangrijk.
Sanne rijdt Annabel twee keer per week op vaste dagen omdat ik het dan simpelweg niet red met mijn werk. Daarnaast poets en knuffelt ze erg veel mat Annabel en komt regematig meerdere keren per week langs om alleen maar even hallo te zeggen (terwijl ze toch een kwartier door de kou moet fietsen)
Naast dat het voor Annabel de juiste oplossing is voel je me min of meer verplicht om een ander ook de lol van mijn paard te gunnen. tenslotte heb ik ook altijd op de paarden van anderen mogen rijden voordat ik Annabel kreeg.

Honeymoon
Berichten: 595
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 21:31

liza van loon schreef:
Nee, ik kan elke dag op mijn pony rijden dus ik heb het niet nodig. Ik heb jaren gezeurg om een pony en daar wil ik dan ook echt elke dag van genieten Haha!


Helemaal mee eens Haha!

dosator
Berichten: 225
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 21:42

Ik heb op anders gestemd,
omdat wij onze paarden zelf doen ( met z`n 2en ) en mochten we door omstandigheden niet kunnen, dan hebben we genoeg vrijwilligSTERS op stal