Dilemma verkopen of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bmamavan2
Berichten: 728
Geregistreerd: 20-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 09:11

rachellevis schreef:
ZINGEN!!! He wat, ja zingen. Gewoon erop gaan zitten en zingen. Het hoeft niet hardop, mag ook in je hoofd. Pak je paard en begin te zingen. Niet denken, gewoon doen. Doe wat je normaal bij je andere paard ook doet, maar wel blijven zingen. Gewoon opstappen en rijden. Kost niets en als het niet helpt kun je hem altijd nog verkopen.


Dit is een hele gekke maar wel zeer goeie tip om bij jezelf spanning af te bouwen.
Ik deed/doe dit ook bij mijn hond als ik een andere hond moet passeren die hij niet kan uitstaan.
Als ik namelijk zo'n hond zie, bouw ik spanning op die hij voelt en waardoor hij heftiger uitvalt.
Onbewust hou je dan je adem in en verstijf je.
Door te zingen blijf je beter ontspannen. Gek dat ik daar bij het aaprdrijden nooit aan gedacht heb, straks tegen mijn dochter vertellen :-)

Elisa2

Berichten: 37293
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Dilemma verkopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 09:31

Je bent inderdaad geen leider meer als je in je angst zit,waar een paard weer op reageert.Maar ga eens bij jezelf na waar die angst vandaan komt? wellicht kan emdr je helpen?

En verder zou ik inderdaad grondwerk gaan doen,longeren met dubbele lijnen etc.zodat je als aller eerste leert op de grond om een "leider" te zijn. Van daaruit kun je stapje voor stapje opbouwen.

batfull
Berichten: 129
Geregistreerd: 27-03-12
Woonplaats: Breda

Re: Dilemma verkopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:13

Wat een vervelende situatie waar je in zit !
Misschien kun je rondkijken voor een bijrijder ? Die jouw misschien dan ook kan helpen met rijden ?
Maar als je er je echt niet prettig bij voelt, zou ik hem misschien toch verkopen. Hoe moeilijk dat ook is. Vooral omdat je op je andere paard wel lekker kan rijden...
Dan wordt het ook steeds moeilijker om arabier te pakken om te rijden :\
Succes met je beslissing in ieder geval !

FUENTES

Berichten: 38
Geregistreerd: 29-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 00:21

Ik heb ongeveer hetzelfde als de TS. In de omgang gaat het helemaal prima, maar ga ik erop, is er onbewust toch heel veel spanning bij mij. Dit komt denk ik omdat ik er een aantal keer heel hard vanaf gegaan ben en het vertrouwen verloren ben omdat mijn pony er vandoor blijft gaan en mijn spanning heel erg overneemt. Heb het een jaar volgehouden, maar heb nu toch besloten om hem te verkopen. Ik voel gewoon dat het niet meer gaat werken tussen mij en hem. Heel moeilijk natuurlijk, want ik hou wel van hem, maar ik vind inderdaad dat hij beter af is bij iemand die hem wel durft te rijden en ik zelf vind dat het egoïstisch van mij zou zijn om hem te houden.

Hier heb je natuurlijk niet veel aan, maar nu heb je wel ongeveer zo'n ervaring van iemand anders. Misschien heb je er iets aan in je moeilijke keuze.

:(:)