voedingssupplement voor stress gevoelig paard?

Moderators: SayaJones, Apple, Coby, petraaken, A_nouk, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

carien13

voedingssupplement voor stress gevoelig paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 12:38

Beste lezers,

Mijn paard is in het dagelijks leven stress gevoelig en snel nerveus. Iemand raadde mij aan magnesium te geven wat de spieren ontspant? Het gaat dus niet om een middel tegen tijdelijke stress bvb concours, scheren, onweer oid.

Door het grote aanbod op de paardendrogist weet ik niet meer wat ik moet kopen en wat het beste is.

Heeft iemand ervaring? Wat gebruik je? of heb je gebruikt? en wat was het effect?

Alvast bedankt

HTM

Re: voedingssupplement voor stress gevoelig paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:08

Valentino B+11 waarvan 8 in dameszadel!!! *\%/* L1 +11 waarvan 5 in dameszadel *\%/* L2 +10 waarvan 4 in dameszadel *\%/* M1 +3 waarvan 2 in dameszadel *\%/*

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 19:01

Lieve Chevke, we zullen je nooit vergeten. Veel te jong. Nog zoveel plannen. GMPTK zal nooit meer hetzelfde zijn. Voor altijd in ons hart.
Lieve Guus ik zal je boevenstreken gaan missen.......'Ieder paard heeft het recht om rechtgericht te worden' In contact met paarden

anoukdeolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 19:15

Magnesium kreeg het paard dat ik jaren geleden reed, het werkte enorm goed.
Ik weet wel dat het bij het ene paard beter werkt als bij de ander.

Tessa1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 10:01

Heb je al gekeken naar de oorzaak van de stress? Wanneer is je paard gestrest?
Niet alleen het gevolg gaan bestrijden met middeltjes maar ook de oorzaak, anders zal je altijd van die spulletjes moeten blijven geven en de eigenlijke oorzaak haal je niet weg...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:02

Tessa1604 schreef:
Heb je al gekeken naar de oorzaak van de stress? Wanneer is je paard gestrest?
Niet alleen het gevolg gaan bestrijden met middeltjes maar ook de oorzaak, anders zal je altijd van die spulletjes moeten blijven geven en de eigenlijke oorzaak haal je niet weg...

Als het inderdaad een magnesiumgebrek is, zul je inderdaad de rest van z'n leven moeten blijven bijvoeren.

Een stalhouder hier in de buurt gaat er prat op dat bij hem op stal alle nieuwe paarden rustiger worden.
Ik heb me heel lang afgevraagd hoe dat kwam, totdat ie eens langs z'n neus weg vertelde dat ie elk jaar 1000kg magnesium over het land strooide omdat uit onderzoek een te lage magnesiumwaarde in de grond was aangetoond.

Toen viel voor mij ook het kwartje waarom een paard dat altijd gezond en rad was en dat bij mij, op een andere lokatie, na verloop van tijd vage kreupelheden begon te vertonen en vooral, waarom magnesium voeren dat oploste........

kennis is ééndimensionaal, kunde is tweedimensionaal, inzicht is driedimensionaal, ervaring is vierdimensionaal.....
Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie