Omdat ik mijn spullen toch kwijt moest heb ik er een soort van 'tent' gemaakt. Dit zijn 4 ronde palen, een houten frame op het dak en zeilen erop/omheen. Het geheel staat goed stevig, het heeft al enkele stormen overleeft. Alleen het zeil slijt heel erg en waait kapot.
Nu zeiden veel mensen die langs kwamen waarom ik er geen mooi houten hok/stal neer ging zetten.
Ik zou dat zeker wel willen, maar het mág niet v.d. gemeente om de simpele reden, het bestemmingplan laat geen bebouwing toe. Ik ben ook al in gesprek geweest met de gemeente, maar met zo'n bestemmingplan mag er niets op staan, zelfs geen partytent of trailer. Van de instelling mocht ik het wel, die vinden het geen probleem, maar wezen dus ook naar de gemeente. Ze willen niet het bestemmingsplan veranderen omdat dit een hoop rompslomp met zich mee brengt, en daar hebben ze geen zin in.
Nu heb ik die 'tent' al een jaar of 3 staan,nooit geen gemeente op bezoek gehad of er iets over gehoord.Het word dus toe gestaan.Er rijden regelmatig auto's langs het weiland v.d. gemeente,dus ze weten wel dat het er staat.
Ook ligt er naast het weiland een volkstuinen complex met hetzelfde bestemmingsplan [van horen zeggen],hier mag dus ook niet op gebouwd worden.Maar hier staat veel schuurtjes en mooie tuinhuizen op gebouwd,terwijl het geen bouwgrond is.
Zou ik de gok kunnen nemen en er iets van hout neer kunnen zetten?
Ik wil dan wel iets wat je snel weer hebt afgebroken, mocht ik het moeten afbreken.
Ik zat zelf te denken aan houten schuttingdelen, die zijn mooi uit 1 stuk, zijn netjes en makkelijk aan elkaar te maken.
Het dak wil ik ook van schuttingdelen maken en dan een zeil er over heen spannen,goed strak!en dan nog een frame er extra overheen. Ik wil een groot geheel maken en dan in 2 stukken delen, en deel voor de paarden en een deel voor de kasten en andere spullen.
Zouden jullie ook deze gok durven te nemen?
Zo ziet mijn 'tent' er nu uit,na de laatste zware storm.

Dat ziet er toch niet netjes uit.
http://i41.tinypic.com/6dsjkw.jpg
Ik heb dit wel in me eentje gebouwd,zonder een trapje bij te gebruiken.Het viel dus ook niet mee om het netjes te krijgen.