Leerverzorging, hoe en wat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:29

Ik lees hier dat heel veel mensen schoen poets gebruiken voor hun schoenen.
Schoenpoets verzorgd het leer niet het maakt het alleen mooi, zorg dat je je leren schoenen eerst reinigd met een leer reinigings product op glycerine basis.
Daarna verzorg je het leer met een dun laagje leder olie. Laat het goed intrekken.
Poets je laarzen op met een zachte doek.
Is de kleur van je schoenen wat vervaagd, kun je schoenpoets gebruiken om de kleur weer op te halen.

yasminlove1

Berichten: 2670
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Limburg,Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 14:35

jorika1986 schreef:
Ik lees hier dat heel veel mensen schoen poets gebruiken voor hun schoenen.
Schoenpoets verzorgd het leer niet het maakt het alleen mooi, zorg dat je je leren schoenen eerst reinigd met een leer reinigings product op glycerine basis.
Daarna verzorg je het leer met een dun laagje leder olie. Laat het goed intrekken.
Poets je laarzen op met een zachte doek.
Is de kleur van je schoenen wat vervaagd, kun je schoenpoets gebruiken om de kleur weer op te halen.


bedankt, dan weet ik dat ook :D

yasminlove1

Berichten: 2670
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Limburg,Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 14:35

Leen_ schreef:
Ik poets ze elke keer na gebruik met water, zo blijft het altijd proper. Ik heb ooit eens een tweedehands koperen bit gekocht, dat was gewoon zwart dus dat heb ik met metaalpoets gepoetst en dan gekookt zodat het product er zeker af was.

Maar gewoon zilverkleurige kan je het beste gewoon koken. Dan zijn ook alle bacteriƫn weg. (gewoon in een pannetje op het vuur zetten, en dan erna eventueel harde stukjes nog wegdoen)


Slim :D

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:17

Ik gebruik lederdoekjes (wegwerpdingen van de Blokker), zadelzeep en lederbalsem. Ik gebruik het als het me nodig lijkt, waarschijnlijk te weinig.
:Y)