wat vinden jullie belangrijk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
katjalove
Berichten: 97
Geregistreerd: 25-08-13

wat vinden jullie belangrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 11:43

Ik wil heel graag jullie mening weten.

Ik sta op een stal waar ik en mijn paard het erg naar onze zin hebben.
We hebben een leuk clubje en kunnen allemaal wel goed met elkaar opschieten. We staan ook voor elkaar klaar.
Het is er altijd wel gezellig. Ik heb ook een lieve bijrijdster.
Mijn paard komt in de winter ook buiten zonder kuil. De rijbak kan wat nat zijn met regen. Mesten moet je zelf doen.
Alleen ik moet 25 km rijden om er te komen en ik doe daar ongeveer 20 minuten over en met drukte 35 minuten.

Nu ben ik niet zoekende maar zag op marktplaats een kleinschalige stal, 4 paarden. In de winter buiten met kuil.
Mesten zelf doen, veel land in de zomer en mooie uitrij mogelijkheden.
Stalkosten zijn bij beide hetzelfde en het is 9 km van mijn huis vandaan.

Nu ben ik daar nog niet wezen kijken.

Graag zou ik jullie mening willen weten.
Laatst bijgewerkt door katjalove op 14-11-13 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 11:47

Ik zou zeker gaan kijken en daarna beslissen of je je huidige stalling daarvoor op wilt geven!

Kirrr

Berichten: 6193
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 11:49

Ik vind het heel fijn dat mijn paarden maar op een paar km staan. Zeker met de aankomende winter.
Ik 'haat' mensen die in men weg rijden of zich moeien met de manier waarop met men paarden omga.
Ik ben ook van een 'gezellige' manege weg getrokken naar een stalling waar ik alles zelf moet doen.
De piste is bijna altijd helemaal leeg, hebben geen binnenbak.
Maar sommige mensen hebben andere nodig om te genieten van het rijden ed.
Als je paard buitenkomt en soortgenoten heeft, dan gaat het hem wrs weinig uitmaken en ligt de keuze helemaal bij jou.

xSogno

Berichten: 2270
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 11:49

Gewoon kijken gaan. Meestal voel je het wel.
Daarnaast is buiten staan met ruwvoer toch echt een pre voor mij, die darmen moeten aan het werk zijn, paarden uren zonder ruwvoer zou ik niet structureel willen.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: wat vinden jullie belangrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:10

Inderdaad gewoon gaan kijken. Dan weet je hoe het er daar uit ziet en of het je echt wat lijkt. Als je niet gaat kijken blijft het misschien steeds wat zeuren in je achterhoofd zo van... zou het wat zijn geweest?
Als het niets is kun je die stal uitsluiten, als het wel heel leuk is kun je overwegen over te stappen.Dat hoef je niet van te voren te bedenken ;)

Xreneee

Berichten: 616
Geregistreerd: 12-08-09
Woonplaats: Pijnacker

Re: wat vinden jullie belangrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:12

Misschien beetje nutteloos als ik het ook nog zeg, maar inderdaad kijken kan geen kwaad toch?
en je hebt het op de stal waar je nu staat heel gezellig maar op die nieuwe stal kan je het ook weer
heel gezellig gaan krijgen toch?
en wat afstand betreft lijkt die andere stal me ook fijner, niet alleen gekeken naar slecht weer of wat dan ook,
maar stel dat er ineens iets met je paard aan de hand is of gebeurt en je moet er snel heen, tuurlijk is dit niet alleen waar je naar moet kijken maar het speelt misschien ook wel een grote rol.

almen tal zal ik inderdaad gewoon even bij die nieuwe stal gaan kijken en dan de voor en nadelen een beetje naast elkaar zetten, en dan kijken of dat je keuze war eenvoudiger maakt :)

Succes met kiezen verder!

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 10:34

ik zou naar de andere stalling gaan kijken klikt goed en de afstand zou voor mij een reden zijn dichterbij te gaan staan. Dit komt elke dag terug en de reistijd gaat ten koste van de tijd met je paard.

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Re: wat vinden jullie belangrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 10:38

Ik zou inderdaad gaan kijken. Vooral om de afstand.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:09

Mijn pony staat ook op een halfuur rijden bij me vandaan maar het is een super stal, veel buiten, schone stallen, fijne bakken en een leuke sfeer. Ik ben al vaker verhuisd, maar ik rij liever iets verder waarbij het dan ook echt goed is :j

Persoonlijk zou ik dus blijven.

jacquelinee

Berichten: 498
Geregistreerd: 20-02-08
Woonplaats: Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 10:13

ik zou gewoon gaan kijken, en dan merk je snel genoeg of je er een goed gevoel bij hebt of niet.

Yanne_RP

Berichten: 1054
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Brabant

Re: wat vinden jullie belangrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 10:18

Inderdaad net als hierboven ookal wordt gezegd, gewoon een keer gaan kijken en dan beslissen wat je het meeste aantrekt.

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 10:33

Ik zou zelf voor stal 2 kiezen want ik vind buiten zonder eten not done. Maar als je nu op een grote stal staat en je vind dat je echt wat hebt aan die gezelligheid dan zou ik je stal 2 niet aanraden. De kans dat je daar vaak 'alleen' rondloopt gaat namelijk groot zijn en als je echt een gezelschapsmens bent gaat dat wel even tegenvallen!

Eviii_x
Berichten: 788
Geregistreerd: 15-02-13
Woonplaats: Arnhem

Re: wat vinden jullie belangrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 16:15

Ik zal eerst kijken hoe het op die kleinschalige stal is.
Is het daar ook gezellig? Misschien de mensen die op de stal staan vragen hoe de sfeer is?
Verder zou ik kijken wat voor jou en je paard het beste is.

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 16:20

In jouw geval zou ik zeker even gaan kijken en peilen hoe en wat. Ik heb ook altijd heel veel rondgekeken, dan weet je wat je in je buurt hebt.

Ik sta zelf op een kleinschalige doe-het-zelf stal, 6 km van huis, met vier meiden en zeven paarden. Ik wil nooit meer naar een andere (grotere) pensionstalling.
We hebben het gezellig met elkaar, helpen elkaar, nemen van elkaar over, indien nodig. Ik heb vaak meer contact met hen dan met mijn eigen vriendinnen (via onze app ook), want de paarden gaan elke dag door. En zien we dat een paard het niet helemaal doet, zoals we willen, passen we het aan, zoeken we naar oplossingen.
Maar ook als een van ons prive dingen doormaakt, zijn we er voor elkaar. In de zomer organiseren we wel eens een picknick of iets, heel gezellig.

Gewoon effe gaan kijken, dus..... Succes!! :)

katjalove
Berichten: 97
Geregistreerd: 25-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 16:49

Twiggy2008 schreef:
In jouw geval zou ik zeker even gaan kijken en peilen hoe en wat. Ik heb ook altijd heel veel rondgekeken, dan weet je wat je in je buurt hebt.

Ik sta zelf op een kleinschalige doe-het-zelf stal, 6 km van huis, met vier meiden en zeven paarden. Ik wil nooit meer naar een andere (grotere) pensionstalling.
We hebben het gezellig met elkaar, helpen elkaar, nemen van elkaar over, indien nodig. Ik heb vaak meer contact met hen dan met mijn eigen vriendinnen (via onze app ook), want de paarden gaan elke dag door. En zien we dat een paard het niet helemaal doet, zoals we willen, passen we het aan, zoeken we naar oplossingen.
Maar ook als een van ons prive dingen doormaakt, zijn we er voor elkaar. In de zomer organiseren we wel eens een picknick of iets, heel gezellig.

Gewoon effe gaan kijken, dus..... Succes!! :)



wat jij nu dus heb op die kleine stal dat heb ik dus op de stal waar ik nu sta. We staan voor elkaar klaar. Kan iemand niet, geen probleem dan doen we elkaar stal. Daarom blijf ik het moeilijk vinden om die stap te nemen. Gebeurt het in de toekomst dat die groep uit elkaar valt dan is de keuze sneller gemaakt.

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:00

Ik zou sowieso gaan kijken, dat kan geen kwaad (alleen al om je nieuwsgierigheid te bevredigen :D )
Maar als de stal niet duidelijk in meerdere opzichten een verbetering is ten opzichte van wat je nu hebt zou ik niet verhuizen.
Nu heb je het onwijs naar je zin, dat zal daar nog moeten blijken. En ook voor je paard is een verhuizing niet niks. Dus die andere stal moet wel echt een belangrijke meerwaarde hebben. Anders zou ik het niet doen.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:12