GEVAARLIJK! Hartog Voerbox

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Firstofjuly

Berichten: 261
Geregistreerd: 10-07-10
Woonplaats: Bonaire

GEVAARLIJK! Hartog Voerbox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 20:16

Graag deel ik bij deze onze ervaring met de Hartog Voerbox, gevuld met Compact Gras.

Wij hadden 1 paard op stal met een voerbox, aangezien zij maar moeilijk op gewicht blijft en zo de mogelijkheid had om de gehele dag door te eten.

Vanmorgen echter troffen wij haar aan met een enorme wond op haar voorhoofd. Na inspectie van de voerbox bleek dat ze daarin had vastgezeten met haar hoofd en langs de ‘scherpe’ binnenrand haar voorhoofd had opengetrokken! Er zat op dat moment nog een laag van ongeveer 10 cm Compact Gras in de voerbox. Foto’s laat ik hier even uit, zijn niet fijn. Uiteraard hebben we de box gelijk verwijderd uit haar stal en zullen deze ook nimmer meer gebruiken. Echter vinden wij dit dusdanig ernstig dat het eigenlijk een schande is dat deze boxen op de markt zijn terwijl er zulke risico’s aan verbonden zijn (wij zijn ook bekend met het gevaar bij smalle beet/ vastzitten in het rooster, wat gelukkig bij ons nog nooit gebeurd is).


vraagteken
Berichten: 386
Geregistreerd: 31-10-06

Re: GEVAARLIJK! Hartog Voerbox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:20

Misschien handig om deze ervaring bij Hartog te melden

loisbr96

Berichten: 1133
Geregistreerd: 28-11-10

Re: GEVAARLIJK! Hartog Voerbox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:22

Wat naar zeg!

Ik ken een paard die de voerbox gebruikt. Al een jaar lang, geen enkel probleem.
Ik zou het zoals vraagteken zegt even melden bij Hartog

:D

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:23

Firstofjuly schreef:
Graag deel ik bij deze onze ervaring met de Hartog Voerbox, gevuld met Compact Gras.

Wij hadden 1 paard op stal met een voerbox, aangezien zij maar moeilijk op gewicht blijft en zo de mogelijkheid had om de gehele dag door te eten.

Vanmorgen echter troffen wij haar aan met een enorme wond op haar voorhoofd. Na inspectie van de voerbox bleek dat ze daarin had vastgezeten met haar hoofd en langs de ‘scherpe’ binnenrand haar voorhoofd had opengetrokken! Er zat op dat moment nog een laag van ongeveer 10 cm Compact Gras in de voerbox. Foto’s laat ik hier even uit, zijn niet fijn. Uiteraard hebben we de box gelijk verwijderd uit haar stal en zullen deze ook nimmer meer gebruiken. Echter vinden wij dit dusdanig ernstig dat het eigenlijk een schande is dat deze boxen op de markt zijn terwijl er zulke risico’s aan verbonden zijn (wij zijn ook bekend met het gevaar bij smalle beet/ vastzitten in het rooster, wat gelukkig bij ons nog nooit gebeurd is).


Ik snap je frustraties en het is natuurlijk heel vervelend maar misschien ben jij wel het eerste geval met deze voerbox. Gelijk over schande spreken vind ik een beetje over de top.
En ipv het hier op bokt te knallen kun je beter even contact opnemen met hartog zelf.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Tamara_089

Berichten: 1026
Geregistreerd: 12-04-12

Re: GEVAARLIJK! Hartog Voerbox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:26

Altijd de bak gebruikt bij mijn haf nooit geen problemen mee gehad.

sometimes loving means letting go Zavijah Mijn knappe puppy
dag lieve Aziz <3

Firstofjuly

Berichten: 261
Geregistreerd: 10-07-10
Woonplaats: Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 20:29

Cowgirl schreef:
Firstofjuly schreef:
Graag deel ik bij deze onze ervaring met de Hartog Voerbox, gevuld met Compact Gras.

Wij hadden 1 paard op stal met een voerbox, aangezien zij maar moeilijk op gewicht blijft en zo de mogelijkheid had om de gehele dag door te eten.

Vanmorgen echter troffen wij haar aan met een enorme wond op haar voorhoofd. Na inspectie van de voerbox bleek dat ze daarin had vastgezeten met haar hoofd en langs de ‘scherpe’ binnenrand haar voorhoofd had opengetrokken! Er zat op dat moment nog een laag van ongeveer 10 cm Compact Gras in de voerbox. Foto’s laat ik hier even uit, zijn niet fijn. Uiteraard hebben we de box gelijk verwijderd uit haar stal en zullen deze ook nimmer meer gebruiken. Echter vinden wij dit dusdanig ernstig dat het eigenlijk een schande is dat deze boxen op de markt zijn terwijl er zulke risico’s aan verbonden zijn (wij zijn ook bekend met het gevaar bij smalle beet/ vastzitten in het rooster, wat gelukkig bij ons nog nooit gebeurd is).


Ik snap je frustraties en het is natuurlijk heel vervelend maar misschien ben jij wel het eerste geval met deze voerbox. Gelijk over schande spreken vind ik een beetje over de top.
En ipv het hier op bokt te knallen kun je beter even contact opnemen met hartog zelf.


Uiteraard gelijk bij Hartog gemeld maar nog geen reactie ontvangen. Als het jou paard zou zijn en je het zou zien, zou je ook van schande spreken.

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:32

Ik ben het eens met Cowgirl. Ik vind jou reactie ook wel wat te... Ja, natuurlijk is het niet fijn om je paard zo aan te treffen, maar áls zo'n box getest wordt kan het 1000x goed gaan en bij jou net niet goed gaan. Neem contact op met Hartog, die zou echt niet willen dat een product een paard beschadigd.

*pum**pum**pum**pum**pum*

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:53

Citaat:
Uiteraard gelijk bij Hartog gemeld maar nog geen reactie ontvangen. Als het jou paard zou zijn en je het zou zien, zou je ook van schande spreken.


Niet zo gek lang geleden sloeg bij ons op stal een paard tegen de tralies van de box. Voet sloeg tussen de tralies en paard is zo om het leven gekomen.

Schande dat boxen verkocht worden.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Angela

Berichten: 25691
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: GEVAARLIJK! Hartog Voerbox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 01:11

Helaas kan er altijd iets mis gaan, hoe goed het product ook is, en hoeveel voorzorgsmaatregelen er ook genomen worden. Soms gaat het gewoon mis, en dat is niet te voorkomen. Dat maakt het niet minder vervelend voor je, maar het is niet erg netjes om het meteen zo negatief op Bokt te plaatsen. Je had ook kunnen vragen naar ervaringen, ben je de eerste, of gaat het vaker mis?

Het is in ieder geval de eerste keer dat ik dit hoor, was je erbij toen het gebeurde?? Kan me namelijk goed voorstellen dat er iets anders mis is gegaan (paard maakt niet normale beweging), het paard kort in paniek is geraakt, en daardoor gewond is geraakt.

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Importexpert compleet verzorgde auto import
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker

PLK
Berichten: 689
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: aan de rand van het dorp

Re: GEVAARLIJK! Hartog Voerbox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 02:08

Paarden horen niet de hele dag op stal, krijg je alleen maar ellende van; weven, luchtzuigen, vastliggen etc. Miss begin ze uit verveling te experimenteren met die box...

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:30

Waar staat dat het paard van TS de hele dag op stal staat???? :?

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:40

Getsie wat naar zeg!

Ik denk en hoop dat het paard bij jullie een uitzondering is.
Zelf heb ik jarenlang mijn paard gevoerd uit een Hartog box in de paddock en op de stal waar ik nu sta eten nog een aantal paarden dagelijks uit deze bakken en tot nu toe gelukkig nog steeds zonder problemen!

PLK
Berichten: 689
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: aan de rand van het dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 00:47

Cowgirl schreef:
Waar staat dat het paard van TS de hele dag op stal staat???? :?

Wij hadden 1 paard op stal met een voerbox, aangezien zij maar moeilijk op gewicht blijft en zo de mogelijkheid had om de gehele dag door te eten.

Is toch duidelijk??

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 00:53

De zin "we hebben 1 paard op stal" slaat toch niet per definitie erop dat t beest 24 uur p dag in zijn box staat? Mijn paarden zijn ook " op stal". Als in: zij verblijven op een pensionstal.

En de mogelijkheid de gehele dag te eten: misschien staat ze wel in een box met uitloop/paddock of komt ze meerdere uren p dag buiten maar heeft "in de box" onbeperkt goed ruwvoer.

Niet te snel conclusies trekken!

De PaardenPsycholoog http://www.paardenpsycholoog.nl
onderdeel van Aurora Kaarna, holistische praktijk voor mens & dier: readings, energetische therapie, coaching en begeleiding, meditatie en mindfulness: http://www.aurorakaarna.nl

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 01:03

Ik ben toch wel benieuwd naar een foto van het paard z'n hoofd en naar waar het paard dan aan vast heeft gezeten? Voor zover ik weet zijn de randen namelijk niet scherp.. Ken 2 paarden die ook die bak gebruiken en zonder problemen ?

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 01:06

PLK schreef:
Cowgirl schreef:
Waar staat dat het paard van TS de hele dag op stal staat???? :?

Wij hadden 1 paard op stal met een voerbox, aangezien zij maar moeilijk op gewicht blijft en zo de mogelijkheid had om de gehele dag door te eten.

Is toch duidelijk??


Je paard kan ook de hele dag door eten voor de tijden dat ze op stal zijn.. dat betekend niet dat ze dan meteen nooit hun box uitkomen..
Oftewel: gewoon lekker blijven eten als je weer in je box bent :')

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

Firstofjuly

Berichten: 261
Geregistreerd: 10-07-10
Woonplaats: Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 02:12

Tessa_93 schreef:
Ik ben toch wel benieuwd naar een foto van het paard z'n hoofd en naar waar het paard dan aan vast heeft gezeten? Voor zover ik weet zijn de randen namelijk niet scherp.. Ken 2 paarden die ook die bak gebruiken en zonder problemen ?


De binnenrand van de achterkant, en er zat nog maar klein laagje in, en d'r snuit zat onderin de voorkant. Die rand is ook niet messcherp, maar wel scherp genoeg plastic om een dun arabierenvelletje af te schrapen als ze vastzit |(

Foto even in linkje, ziet er niet zo fraai uit maar gaat inmiddels al beter.

http://imageshack.com/scaled/800x600/843/9vv5.jpg

Renaatt92
Berichten: 310
Geregistreerd: 20-05-12

Re: GEVAARLIJK! Hartog Voerbox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 02:31

Vreselijk zeg! ik hoop dat het snel geneest en dat er geen witte haren opkomen..

Oreo

Berichten: 2037
Geregistreerd: 26-02-06

Re: GEVAARLIJK! Hartog Voerbox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 02:36

Zooooo, das echt n nare wond. Ik moet eerlijk zeggen dat ik tot de foto ook een beetje dacht van "t zal wel meevallen", maar hier schrik ik van. Zou zeker even contact opnemen met Hartog, dit zou niet-nooit mogen kunnen gebeuren!

loisbr96

Berichten: 1133
Geregistreerd: 28-11-10

Re: GEVAARLIJK! Hartog Voerbox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 08:30

Zo dat is zeker een lelijke wond! Fijn dat het nu wat beter gaat

Heb je verder geen andere punten in de stal waaraan hij zich kan hebben opengehaald? (Om herhaling te voorkomen)

:D

sasja0705
Berichten: 1959
Geregistreerd: 03-08-10

Re: GEVAARLIJK! Hartog Voerbox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:16

Paarden zijn onberekenbare dieren, gebeuren kan er altijd wat. Die van ons staan overdag buiten en hebben s nachts " easyfill" netten. Tot dat ik op n morgen binnen kwam en ons merrie met haar been in het ( extreem stevige) metalen kabel hing. Gelukkig niets gebeurd. Hoe zij het voor elkaar gekregen heeft is tot vandaag nog n raadsel. Hing op anderhalve meter hoogte. Die netten gebruik ik nog steeds, maar heb toen direct de kabels verwijderd...Had nooit geloofd dat dit kan gebeuren

niek_aaron
Berichten: 558
Geregistreerd: 16-01-11
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:22

WOW! echt naar uitziende wond! Juist goed dat TS dit meteen op bokt zet.....even extra opletten als je zo'n box hebt....

Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:24

Ik ben het niet eens met de mensen die hier zeggen dat TS overdrijft.. dat dit soort dingen kunnen gebeuren e.d.

Een baby kan van een commode vallen, dat is een ongeluk (paard in staltralie). Maar een speen die losschiet van een fles de keel in is een fout!

In dit geval hoort zo'n product getest te zijn op dit soort problemen! Er zit eten in, een paard wil dat eruit halen.
Dit hoort niet te kunnen gebeuren.
Een paard die struikeld over de feeder o.i.d. is een ongeluk, dit is gewoon een fout van het product!!

♫ Maybe I'm a different breed ♪
Maybe I'm not listening ♫
♫ So blame it on my A.D.D. baby ♪
Fotografie | Design

████████████████████████████████████████████████████████

B i i R D .nl
████████████████████████████████████████████████████████
Illustratie | Websites
:+: Diaz.. je zal altijd een plekje in mijn hart hebben My Little Pony!
Al mijn paardenspullen zijn TE KOOP

SayaJones

Berichten: 11925
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: GEVAARLIJK! Hartog Voerbox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:26

Ik ben het eens met Diaz.
Dit soort spul moet grondig zijn getest, paarden horen niet vast kunnen komen te zitten. Dat móét gewoon niet mogelijk zijn.

Jax ♡
You can always tell about somebody by the way they put their hands on an animal

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:30

Na het zien van de foto ben ik het ook met Diaz eens.
Ik dacht eerst ook van zal wel meevallen het wondje, maar dit is echt heftig.
Dan is de rand die er zit te scherp, te dun/smal? In ieder geval niet goed afgewerkt. Ook al gaat het wel vaak goed.

Life is what happens to you while you're busy making other plans.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction, YandexBot en 118 bezoekers