Groene leem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Groene leem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 13:18

Omdat ik met de zoekfunctie werd verwezen naar een topic uit 2003 heb ik besloten een nieuw topic te openen.

Voor mijn pony die na heel veel onderzoeken en bloedtesten van de dierenarts nog steeds jeuk lijkt te hebben, wil ik toch wat verder gaan zoeken naar een oplossing. De jeuk lijkt tijdens de stalperiode het ergst en is vorig jaar begonnen nadat we een heftig griepvirus hadden op stal. Ze is toen helemaal door de medische molen gehaald en uit de allergietesten kwam niks.

Afgelopen zomer ging het eigenlijk heel goed, maar nu ze weer op stal staan heeft ze echt weer jeuk. Ik heb nog een ongeopende drainagekuur staan van Groene Os, maar twijfel of ik het moet proberen. Lees op de verpakking dat het eigenlijk 2x per dag gegeven moet worden en ben zelf sowieso maar in staat om het 1x te doen, dus weet niet of dit het effect ervan verminderd.

Om me heen hoor ik wel steeds meer goede verhalen over ontgiften met groene leem. Voordeel is dat dit gewoon over de brokken gegooid mag worden en dus mee kan met de voerbeurten. Maar behalve voordelen lees ik ook veel nadelen, zijn er mensen met ervaring met Groene leem?

BarbaraNova

Berichten: 4204
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Groene leem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:50

nee sorry, ik gebruik het wel uitwendig, daarvoor is t ideaal maar geloof ook wel dat ik het voor inwendig zou gebruiken hoor.

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:01

Ik ken het ook alleen van uitwendig gebruik. Maar bel even met kliniek Den Hoek, die hebben dagelijks van half 9 tot 9 telefonisch spreekuur en kunnen je hier zo antwoord opgeven. Als het spreekuur druk is en je komt er niet doorheen kun je ook later bellen en vragen of je even een arts kan spreken.
www.holistischdierenarts.nl

succes!

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Groene leem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:30

Ik heb het wel inwendig gebruikt voor m'n paard om te ontgiften. Ik had het via de paardendrogist besteld en daar zaten ook nog 2 soorten olie bij, teatree en iets met citroen geloof ik. Tja heeft het echt geholpen... Vind ik moeilijk te zeggen maar ik deed het vooral preventief dus mijn paard had ook niet echt klachten. Op de verpakking staat dat je het eigenlijk niet mag gebruiken als het paard een chip heeft omdat de chip dan ook kan worden afgestoten, daar was ik eerlijk gezegd dan weer niet zo bang voor. Ik weet niet of de versie voor uitwendig gebruik ook automatisch voor inwendig gebruik is, bij mij op de verpakking stond wel duidelijk dat het voor inwendig gebruik was.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Groene leem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:38


Magiccc

Berichten: 1027
Geregistreerd: 05-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:44

M_hartje_M schreef:
Heeft iemand enig idee of dit ook groene leem is ?

http://www.decathlon.nl/crinequin-prote ... 89783.html

Ik wou geen nieuw topic openen daarom plaats ik het hier :)


Nee denk het niet..

@ TS: Ik ken groene leem ook alleen van uitwendig gebruik, en heb er ook goede resultaten mee! Dus je zou het kunnen proberen inwendig. Ik denk dat dit een gevalletje: "baat het niet, dan schaadt het niet" is.