Ik ben nl. alleen maar stallen gewend waar je alles zelf moet doen, mesten van de stallen/weides/paddocks, water bijvullen op het land/paddock. Op zich geen probleem want het hoort er natuurlijk bij, maar deze stallen zitten allemaal ver weg en ik ben een half uur onderweg met de scooter. Daarna ook al deze klusjes wat maakt dat ik anderhalf uur bezig ben, en dan weer terug kan naar huis (half uur). Hierdoor kom ik nooit toe aan het rijden en tutten met de paarden, waar ik natuurlijk van baal.

Maarja, het is goedkoper.. 100,- welteverstaan.
Heb momenteel geen paard of pony, maar wie weet in de (nabije?) toekomst.

In mijn woonplaats, max. 10 min fietsen zit een manege met alle faciliteiten die je je maar kan wensen. Er wordt gemest, gevoerd, paarden binnen en buiten gezet (van wat ik begreep.) oftewel, als je komt, dan hoef je alleen maar je paard van de paddock of het land te plukken om te gaan rijden of wat je ook wil doen. Dit kan in een van de drie rijbakken of buiten in het bos/park of een rondje door het dorp. Er zitten ook 2 groepslessen per week bij inbegrepen.
Hiervoor betaal je uiteraard wel meer, maar ik zou in dit geval op stal komen om vooral de leuke dingen te doen waar ik anders dus nooit aan toekom. Ik kan nu, bij wijze van, in die 2 uur dat ik op de doe-het-zelf stal bezig zou zijn met mesten en reizen, een lekkere buitenrit maken en tutten. En ook nog op tijd thuis zijn zonder eerst de halve wereld af te reizen. Bovendien ben ik in no-time op stal mocht er iets met pony aan de hand zijn. Ik houd gewoon veel meer tijd over..
Dusja, dilemma.
Hebben jullie hier ervaringen mee? Wat vond je beter, of wat zouden jullie mij adviseren in deze situatie?
Ik ben trouwens echt niet vies van stallen mesten en paarden voeren hoor, integendeel. Het gaat hier puur om de tijd die ik over heb om daadwerkelijk plezier te hebben van een paardje.