stalling te duur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fanta2
Berichten: 452
Geregistreerd: 08-11-12

Re: stalling te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 11:01

ha ha ja denk inderdaad als er mensen meelezen van het eiland ik wel weet waarom er van die zeikerds hier wonen? Ha ha ja denk toch maar verkassen of zo, ? Maar je kunt ook treffen dat iemand iets zoekt voor een ouder paardje? Die wel eens komt paar keer per week,

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Re: stalling te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:28

Ik vind het absoluut niet duur! Omgerekend is dat zo'n €6,- per dag. Als je al je voerkosten, water, elektriciteit, bodembedekking, afschrijving van je accomodatie en onderhoud er vanaf haalt, ben je zelf voor €1 à €2 per dag bezig met andermans paard..

Ik zou heel gauw stoppen om pension aan te bieden en ergens gaan werken waar ik meer verdien en minder hard hoef te werken, haha! :P

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: stalling te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:36

Ik heb even je advertenties gelezen, maar ik denk dat je daar even naar moet kijken. Het is een beetje kortaf geschreven. Je moet jezelf presenteren, wat maakt jouw stalling zo bijzonder, waarom zouden mensen er willen staan? Kortom, onderscheid jezelf van de anderen.

Ik vind de prijs netjes voor wat je bied, hopelijk krijg je snel klanten.

Spelt

Berichten: 867
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:40

Nee hoor je vraagt een prima prijs!

xJess

Berichten: 2482
Geregistreerd: 17-08-08

Re: stalling te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:35

Ik vind je ook hartstikke goedkoop! Zeker voor in zuid holland, en wat jij bied zie je niet veel! Ik zou zeker niet omlaag gaan met je prijs. Wel zou ik, zoals al eerder genoemd is, je advertentie aanpassen. Het leest nu niet prettig. Ik zou puntgewijs neerzetten wat je te bieden hebt, hoe groot zijn de boxen, wat is de bodembedekking? Misschien wat foto's erbij doen. Ik denk dat als je je advertentie er wat aantrekkelijker uit doet laten zien je een hoop meer animo krijgt. Want je bent spot goedkoop, je klinkt als de ideale stal!

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: stalling te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 22:18

Niet te duur hoor meid...ik zou zo bij je komen staan als ik ergens anders heen moest

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 22:23

fanta2 schreef:
heb sinds een paar maanden een stukje voor mezelf, daarbij een goede rijbak, die is altijd te gebruiken, op stallen die ik ken zijn ze of te zwaar of nat, en bij mij kun je altijd rijden, heb een groot stuk wei, daarbij nog wat kleinere weitjes, heb een schuur met buitenstallen en een schuur met binnen en buitenstallen, het is wel kleinschalig hoor, maar verder heb ik een grote paddock en nog een paddock en je kunt hier goed buitenrijden


echter ik dacht ik zal eens adverteren omdat er nu maar 3 paardjes staan,en ik er nog wel twee bij zou willen in pension, ik wil het beste voor de dieren dus krijgen ze onbeperkt hooi, ook in de wei of in de paddock,want ik wil ze hele dagen buiten hebben staan, ben zeker 80 euro per paard kwijt aan goed weidehooi, omdat ze ook s nachts krijgen van mij, en aan stro ook wel 50 per paard, verder voer ik vier keer per dag, zet ze binnen en buiten, ik mest iedere dag uit, en zelfs doe ik nog de verzorging als de eigenaar niet komt, nu krijg ik regelmatig reacties en ze vinden het allemaal te duur, ik vraag 195 all in, ben pas al wel wat goedkoper aan het worden maar dan nog vinden ze 175 te duur, is dat zo of niet? heb er een berg werk aan en ik doe zelfs ook voor sommige hun paard poetsen en hoeven uitkrabben


Zijn de prijzen voor hooi en stro zo duur daar? Hier kom ik met onbeperkt (zelfde als jij dus) hooi in de winter (met bijvoeren op het land erbij) op 60 per paard, zomers 40. En qua stro 15-20 euro per box. En dan heb ik boxen van 4,5 x 3,5 en 4,5 x 3,15. 50 euro stro per paard hier = bijna een baal per dag erbij. Dan staan ze hier na een week tot hun oren in het stro :') Maar qua totaalprijs voor wat je bied niet zo gek hoor :n

Jaleesaa

Berichten: 450
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Almere buiten

Re: stalling te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 22:27

Vind het totaal niet duur! Als heb by my in de buurt was wist ik het wel ! :D

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: stalling te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 22:55

Ik betaal voor een pak van 450 kg 50 euro dus best aan de prijs denk? Ik voer ook erg veel maar meestal twee pakken in de maand over drie paarden

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: stalling te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 22:57

Helaas is stalling zoeken hier met een hengst erg moeilijk...misschien kan je daar wat mee?

Annebla
Berichten: 34
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: Hoorn

Re: stalling te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 13:09

Ik vind het niet duur, betaal voor hetzelfde nu 220 in de kop van noord-holland. En zij gaan waarschijnlijk nog omhoog in prijs, omdat de kosten niet geheel gedekt worden. Je hebt ook je afschrijvingen van je stallen etc en er gaat omgemerkt ook een hoop stuk dat 'even' gerepareerd moet worden. Serieus maak je niet druk, 195 is echt niet duur. Zeker niet inclusief mesten. als ik zo goedkoop wil staan hier in de omgeving, moet ik zelf mesten en krachtvoer leveren, al dan niet bodembedekking. Die mensen op jouw stal moeten gewoon niet zeuren en zich bedenken dat er naast voer en bodembedekking er nog een hoop bijkomt. Bedenk je is al die uren die je per maand kwijt bent aan hun paard met binnen en buiten zetten en mesten en alle overige kosten die je maakt. Misschien hebben ze daar geen begrip voor, maar dan kunnen ze toch beter een andere stal zoeken. Op iedere stal is iets mis hoor, op iedere stal is iets te klagen. Die stallen vul je zo weer.

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: stalling te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 13:20

Bij mn vorige stal was ik ook 190 kwijt.

Diertje had een goede stal, die elke dag werd gemest.
Stond met weidegenoten in het weiland, als het weer het toeliet.
Als het echt vies bagger regenachtig was, dan, of niet, of in de bak.
De bak was super! Altijd te rijden, zelfs na een hoosbui. Ff een uur wachten, en hij was plasloos.
Prachtige omgeving.

Hoefsmid werd voor je gebeld. Dierenarts kwam wekelijks ter controle voor alle dieren.

Maar de stal was voor mijzelf, zonder rijbewijs (dus via het OV) te verweg.
Nu staat hij op een stalling dicht bij me in de buurt.
150 euro.
Hooi/kuil.
Stallen worden voor je gedaan.
Paarden komen 3 tot 8 uur op een dag buiten (alleen met rotweer niet)
Op stal helpen de mensen elkaar.
Enting, hoefsmid en DA moet je zelf in de gaten houden.
Een redelijke buitenbak, de drainage moet ff schoon, en dan is het weer een top buitenbak.
En een prachtige omgeving.

Ik heb het enorm getroffen waar ik nu sta, en ik hoef maar 7 minuten te fietsen.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Re: stalling te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 13:29

€ 195,- per maand???? Dat is echt spot goedkoop.
Je betaald hier makkelijk € 240,- per maand all-in, maar dan heb je een beroerde rijbak, slechte verlichting, etc.

fanta2
Berichten: 452
Geregistreerd: 08-11-12

Re: stalling te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 15:27

heb hier goed weidehooi en dat kost 20 per baal van 150 kilo dus een paard eet zeker wel een baal op per week, want voer onbeperkt hooi ik vind dat enorm belangrijk

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:29

fanta2 schreef:
heb hier goed weidehooi en dat kost 20 per baal van 150 kilo dus een paard eet zeker wel een baal op per week, want voer onbeperkt hooi ik vind dat enorm belangrijk


Jaa, een paard eet rustig 15 a 20 kilo aan ruwvoer op een dag. dus dat vind ik niet zo gek nee.
Dat is bijna 80 a 100 euro in de maand aan hooi per paard.

en dan ook nog 50 euro aan stro...En biks kosten mag je ook rustig 10 euro per maand op nemen. En onderhoud.
Zit je algauw op 170 a 180 euro.

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:31

fanta2 schreef:
heb hier goed weidehooi en dat kost 20 per baal van 150 kilo dus een paard eet zeker wel een baal op per week, want voer onbeperkt hooi ik vind dat enorm belangrijk


ik betaal 40 euro voor een baal van 450 kg dus dat scheelt nogal dan ja ;)

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:36

ShamalArabs schreef:
fanta2 schreef:
heb hier goed weidehooi en dat kost 20 per baal van 150 kilo dus een paard eet zeker wel een baal op per week, want voer onbeperkt hooi ik vind dat enorm belangrijk


ik betaal 40 euro voor een baal van 450 kg dus dat scheelt nogal dan ja ;)


Wow...dat is gewoon 20 euro goedkoper!!!
Dat scheelt nogal wat op lang termijn!

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:57

Je bent helemaal niet te duur, maar dat had ik je al gezegd. Het is echt zelfs te weinig voor complete verzorging, maar zo denken anderen er ook over ;)

Het enige wat je nog kunt toevoegen is verlichting in de bak. Mocht je klanten krijgen die alleen maar in de avond kunnen rijden dan is dat wel prettig.
De bak is in ieder geval top (zomer en winter) en zeker stabiel en niet zwaar met die cocosvezel.

Er komen ook echt wel nieuwe pensionklanten hoor. En je weet dat ik ook iedereen aan je doorstuur :j

Komt heus helemaal goed en jullie doen het top +:)+

Anoniem

Re: stalling te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 02:22

Kan je niet bij mij in de buurt je stalling hebben??? :P
Vind het helemaal niet duur wat jij vraagt! Ik betaal hier echt het dubbele zowat..

MiniMaxi

Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:46

Tip,

Maak je advertentie overzichtelijker ipv een lap tekst, gewoon kopje wat is incl wat is excl., voeg foto's toe en zet gewoon duidelijk in welke plaats het is (postcode toevoegen bij de boktmarkt) bij een stalling zoek je al snel met een straal vanaf de postcode van je woonplaats.

Zet de maten van de stallen en paddocks erbij.

Zo krijgt iemand gelijk een duidelijke indruk.

Qua prijs, 195 incl. Hooi en stro excl krachtvoer is een normale prijs. Tel het bij elkaar op en de staller komt op hetzelfde uit als op een volledige all in stal qua voer.

Het zijn gewoon goed bedoelde tips :-)

Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Re: stalling te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 00:43

Ik heb even de advertentie bekeken en zou misschien wat foto's toevoegen zodat mensen die de advertentie aanklikken ook een beeld krijgen bij wat jij ze aanbied. Ik zou het persoonlijk erg fijn vinden om vanaf een advertentie al een beetje een beeld te krijgen van hoe het eruit ziet en of dit is wat ik zoek.

Ik vind 195,- all-in geen hoge prijs, ik weet niet hoe het daar in de omgeving is omdat ik daar zelf niet vandaan kom, maar ik vind het niet hoog. Hier in de omgeving is dat al erg goedkoop en dan heb je hier vrij veel stallen waar niets all-in is en waar je ongeveer hetzelfde / meer betaald. Dus ik zou er niets van aantrekken als ze zeggen dat je prijs te hoog is en zeker niet veel hoger is dan de stallen in je omgeving.

Ik denk dat je met foto's je advertentie al een stuk aantrekkelijker maakt en dat mensen aan zou trekken. Je moet bij het maken van een advertentie altijd proberen de aandacht te trekken en een reden te kunnen geven waarom mensen naar jou toe moeten komen en jou advertentie aan moeten klikken. Als ik aan het zoeken zou zijn naar een stalling zou ik hem, door het ontbreken van beeldmateriaal, eerlijk gezegd al overslaan, omdat ik iemand ben die daar graag naar kijkt.

Misschien een tip? :)

Binkster
Berichten: 39
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Zoetermeer

Re: stalling te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 02:26

Klinkt als een leuke prijs voor een stal. Ik woon in de randstad em betaal voor mijn pony 230 per maand. Daar zit stro, kuil en basisbrok bij. Mesten moeten wij zelf doen. Tegen meerprijs zetten zij ze elke dag buiten.