Ik heb loop nu al vanaf begin januari vorig jaar met erge rugklachten. De eerste maanden niks aangedaan, mijn borsten waren door de pil van een kleine Ccup naar een grote Dcup gegaan en dacht dat het hier mee te maken had. Na 4 maaden werd het alleen maar erger en zijn we toch naar de dokter gegaan. Hij kon niks vinden en heeft me wat oefeningen meegegeven. Hielpen niks, en na een dramatisch wedstrijdseizoen (Endurance, heb een paar wedstrijden echt Huilend af gelegd) ben ik terugggegaan. Weer niks, maar toch maar naar de Cesartherapeut. Daar loop ik nu een maand of 3 bij, en het wordt met de week erger. Ten eerste pijnlijk, ten tweede frustrerend (een half uur fietsen en ik lig plat), en ten derde geen goed vooruitzicht op een druk wedstrijdseizoen. Ten eerste ben ik benieuwd of iemand hier ook last van heeft, en hoe dat gaat met rijden? Ten tweede ben ik erg benieuwd of iemand een idee heeft of er zadels zijn die rugklachten verminderen, of zorgen dat deze minder worden in het zadel. Mijn huidige zadel; een Thorowgood Endurance met erxgtra groot zitvlak, bied overal weinig steun, misschien werkt dit averechts?
Kortom, ervaringen gevraagd
) echter net tijdens mijn behandeling had ik net een huis gekocht waarbij stallen gebouwd moesten worden etc. dus de paarden, van wie 1 spat op had gelopen, reed ik nieten liepen in de wei: gevolg al mijn rugspieren waren verdwenen !!! deze helpen je wervels op zijn plaats te houden. Die revalidatie kliniek zag ik niet zitten, dus ik ben gewoon weer paard gaan rijden (de 1e drie maanden jankend in draf !!)