Falabella's in de tuin?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 22:49

vuurneon schreef:
Gelukkig heeft de ts ook nog ouder(s) en ik heb het vermoeden dat die niet zomaar hun tuin laten veranderen in 1 modderpoel, met een smakelijke mestbult :')

Dat denk ik ook. Het zal vast een leuke meisjedroom blijven ;)

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 22:51

vuurneon schreef:
Gelukkig heeft de ts ook nog ouder(s) en ik heb het vermoeden dat die niet zomaar hun tuin laten veranderen in 1 modderpoel, met een smakelijke mestbult :')



dat weet je nóóóóit hahah :+

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 22:51

in haar profiel staat dat je al een paard hebt..... waarom staat die niet in de tuin???

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:58

Selina16 schreef:
Ik wil niet raar overkomen hoor, maar jullie hebben paarden van 1.75 (ofzoiets) en die staan in een box van 3 bij 3 en dan kunnen niet 2 shetjes in een stal met paddock bij mij in de tuin? En de mest kan bij een boer bij ons om de hoek, de stal is ook geen probleem, en in de zomer gaan we ze op een wei zetten. Plus dat ik in de winter ook met ze fiets en ze lekker laat rennen en vrijheidsdressuur, ect. ga doen. Dus daar zie ik het probleem niet in! Oja en de paddock gaan we met rubbermatten of zo iets doen omdat we al genoeg info hebben dat Falabella's het zand op kunnen eten omdat ze zoveel eten. En het hooi en stro doen we in een schuur of naast het stalletje iets laten bouwen. Dus ik zie verder geen probleem meer?


De meeste paarden die een stal hebben van 3x3 komen wel overdag gewoon uren (meestal toch min 8u) buiten op de weide. Een uurtje spelen met je pony's gaat hun beweging niet bevorderen. Ze moeten kunnen rennen, met elkaar spelen, maar ze moeten ook een poepplek hebben, een eetplek, een rolplek,... Dat past ten eerste al niet in 10x10, daarbij wordt alles snel een modderpoel. Je zegt dat je rubbermatten gaat leggen, dan hebben je pony's geen zand waar ze lekker in kunnen rollen om hun kriebels weg te krijgen, geen gras,...
Je droom is geen werkelijkheid, dat klinkt nu waarschijnlijk heel hard. Maar denk aan de paardjes. Mijn slaapkamer is 4x5. Ik zou gek worden als ik er nog maar 1 dag in moet blijven. Het dubbele voor 2 pony's is lang niet genoeg, en zeker niet om 24/7 daar in te staan.
Je zou hierin geen pony's gelukkig maken. Ga in de buurt opzoek naar verzorgpony's daar heb je evenveel plezier aan en niet de kosten en niet de verantwoordelijkheid.

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Falabella's in de tuin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 00:08

Je komt eigelijk wel een beetje raar over. Wat de buurman doet wil niet alles goedpraten wat jij dat. En de vergelijking met paarden op stal vind ik een beetje kortzichtig gedacht. Ik snap heel goed dat je het graag wil, maar je zult zien dat nog jij, noch de pony's er gelukkig van worden. Daarbij wil je teveel voor op zo'n klein stuk. Bedenk je dat een stal, paddock, opslag voor stro/hooi zo 50/60 vierkante metertjes opslokt. Waardoor je nog maar 50/40 overhoud. Ik weet niet hoe oud je bent, en hoe goed jou inbeelding vermogen of ruimtelijk inzicht is. Maar je moet echt even wat realistischer worden in je gedachtegang.

Bedenk je wat goed is voor de pony's, en niet zo zeer voor jezelf.