Spoed vraag schrikdraad apparaat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Spoed vraag schrikdraad apparaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 10:50

Ik kijk bij Agradi maar ik ben niet thuis in de schrikdraad apparaten, ik heb er ooit 1 gekocht waar een schaap en een zwijn op staan. Het moet een flinke klap geven, ik weet niet waar ik dus op moet letten? Ik moet er vandaag 1 bestellen.

8nnemiek

Re: Spoed vraag schrikdraad apparaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:58

Schapen schrikdraad is volgens mij niet zo krachtig als paardenschrikdraad. Toen ik het apparaat ging uitzoeken hadden ze een hoop verschillende ampères;
Konijn/kip/kat
Hond
Schapen
Pony
Paard
En daarna kwamen ook nog olifanten :')
Ik zou gewoon voor de paardenstroom gaan. Hoeveel dat is durf ik niet te zeggen.
Ik heb zelf de hondenstroom, maar daar durf ik ook niet voor de lol aan te komen :+ paardenstroom voel je echt door je arm en borstkas heen trekken :=

luron

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:03

Het is niet alleen maar het schrikdraadapparaat. Alles moet perfect aangelegd worden zodat er geen stroomverlies optreed.
Het scheelt dus aanzienlijk of je ook goed stroomdraad/lint gebruikt het ene heeft een betere geleiding dan de andere.
Laat je dus goed informeren het gaat tenslotte om de veiligheid van jouw paard maar ook van andere.

Je mag ook altijd even bellen naar ons bedrijf om inlichtingen te vragen:)

succes

Unicyn

Re: Spoed vraag schrikdraad apparaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:07

Koltec schijnt ook goede materialen etc te hebben. Misschien kan je daar wat vinden :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 11:11

Ik vond er 1 bij de schrikdraadwinkel, apparaten aan klikken dan de 5e naar beneden, 160 euro.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:57

Waar het om gaat is het aantal Joules van de klap, en de lengte van de draad (er zit een maximum op die mag/kan om die klap te garanderen). Voor paarden wordt 1 tot 3 Joule aangeraden, koeienapparaten gaan tot 10 Joule.
Als je een beste klap wilt, kies je een 3-5 Joule apparaat voor jouw aantal kilometers draad.