Geduldige, lieve "reddende engel" gezocht:

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Curacao

Geduldige, lieve "reddende engel" gezocht:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 17:13

Hoi allemaal,

Hoe is het met jullie? Sinds één jaar woon ik met mijn partner op Curaçao. Wij wonen voor onbepaalde tijd op het eiland. Hier op het eiland gaat op zich alles goed, maar het blijft maar niet lekker lopen met mijn lieve paardje, wat me veel kopzorgen geeft. Het gaat om een haflinger van 18 jaar, hij is met pensioen door een chronische blessure.

In eerste instantie had ik een persoon en een familielid bereid gevonden om te helpen, maar dat was een teleurstelling toen ik in Nederland kwam afgelopen zomer. Ik heb toen uitgebreid gesproken met die vriendin en ook een andere vriendin bereid gevonden om in ieder geval iedere week mijn paardje wat extra aandacht te geven. Vol goede moed liet ik mijn lieveling achter.

Vandaag kreeg ik het bericht dat de ene vriendin wilt stoppen (tijdgebrek, andere verwachtingen) en de andere bij haar nieuwe vriend gaat wonen ver weg van Prinsenbeek.

Ik weet niet wat nu te doen...mijn paardje laten staan zonder extra verzorging is wat mij betreft geen optie, en overvliegen mag hij niet van de dierenarts (en is eerlijk gezegd ook niet te betalen).

Heeft iemand op het forum misschien suggesties of tips?

Groetjes Tamara

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:16

Misschien kan je een advertentie plaatsen op de Markt.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:17

Is dit misschien iets voor hem ? Iemand in het cushing-topic heeft haar paard daar met pensioen staan en is uitermate tevreden met de goede verzorging die hij daar krijgt.
http://www.dewildtshof.nl/

Liin

Heel vervelend zeg!
Wat is jou bedoeling, wat zijn je wensen?
Wil je graag iemand die hem ook betaald? of alleen een plek en verzorging zonder kosten voor degene waar hij dan komt?
Laatst bijgewerkt door Liin op 04-11-13 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

ManonGrr

Heel eerlijk? Ik zou hem laten gaan. Je kunt natuurlijk via internet een verzorgster zoeken, maar wie zegt dat deze wel zo vaak komt als jij zou willen? wie zegt dat deze niet toch gaat rijden? Als je zo ver weg zit en je niet iemand hebt die je blind vertrouwd om op een 18jarig paard met een chronische blessure te passen, zou ik niet gerust zijn.

Bloemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:18

Hoi Tamara,

Waar staat je paardje precies en wat voor zorgen heeft hij/zij nodig?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:19

PB Femiaans anders even. Zij heeft een prachtige pensioenstal voor oude paarden in Eemnes. Daar zal hij echt in goede handen zijn!

Dayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:20

Ik denk dat Nado al een hele goede oplossing noemt. Zelf zou ik niet zo snel via internet iemand blind vertrouwen met mijn paard.

Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 17:51

Hallo allemaal, WAUW wat een een hoop reacties.
Ik heb mijn paardje sinds jonge leeftijd, we zijn dikke maatjes geweest al die jaren. Ik zal hem nooit laten inslapen omdat mijn leven is veranderd. Zodra er een juiste oplossing is gevonden vlieg ik met een open ticket naar NL. Ik zoek een lang termijn oplossing.

Er zijn twee opties of hij blijft staan waar hij al jaren woont (Prinsenbeek), samen met zijn twee merries. Ik zoek iemand die hem het liefst drie keer per week komt opzoeken (minimaal 2x per week). Om hem lekker te borstelen en te knuffelen. Daarnaast vraag ik erbij te zijn als de dierenarts/hoefsmid langskomt. Uiteraard betaal ik alle onkosten daarmee bedoel ik de: stalling/voeding/dierenarts/medicatie.

Ik ben ook bereid om hem te verhuizen naar een All-in pension stal waar hij dagelijks buitenkomt op de wei. Dit moet wel in de buurt van Noord Brabant (Breda) zijn want tijdens vakanties wil ik hem dagelijks opzoeken.

Het is voor mij belangrijk dat ik wekelijks op de hoogte blijf met een foto en een kleine update zodat ik weet dat alles in orde is met mijn lieverd. Een vriendin zal regelmatig een kijkje nemen of alles in orde is..

Mensen die pensionstallen hebben doorgestuurd, hartelijk bedankt!! Ik ga het met veel aandacht bekijken.

Lief dat jullie zo meedenken!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:55

Eventueel heb ik wel een plekje over voor een weide maatje maar alle kosten zijn wel voor jou. Stal dierenarts hoefsmid enz. Heb hier ook al een poes van vrienden die nu in Curaçao wonen. Als het je wat lijkt stuur maar even een PB.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:58

Kan diegene waar de twee andere paarden van zijn er niet voor je paard zijn als de hoefsmid komt? Want verder (klinkt hard) is hij het geknuffel en gepoets echt niet nodig. Dat is alleen voor je eigen gemoedsrust.
Hij heeft paardengezeldschap, dat is het allerbelangrijkste en je vriendin kan wel zo af en toe een foto sturen. Ik vind het wel geweldig hoe jij voor je oudere paard zorgt maar ik denk dat je het jezelf veel te moeilijk maakt.

kappiegirl

Re: Geduldige, lieve "reddende engel" gezocht:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:59

Helaas ik zie dat je in Noord Brabant wat zoekt, wij zitten in Groningen.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:06

Je kunt ook eens kijken op www.paardenmetplezier.nl
Dat is in brabant. (Richting Den Bosch) paardenrusthuis en pension waar meerdere oudere paarden staan. Mensen met zeer goede zorg, kennis en mogelijkheden.
Misschien is dat iets voor je?

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:19

Als hij nou iets dichterbij had gestaan, had ik je reddende engel wel willen zijn hoor

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:36

ken je https://nl.care.com/dierenverzorger-breda ? ik ook niet, maar ik heb een huis gekocht in die regio en heb dus in de toekomst ook iemand nodig die dagelijks hooi voert tussen de middag of de paarden binnen of buiten zet. Als ik zo rondkijk op die site dan zitten er behoorlijk goede paardenmensen op die tussen de 5-12euro per uur vragen, en die ook behoorlijke ervaring hebben.

Podiumzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:44

Als hij bij ons op stal zou staan in Breda zou ik hem wel in de gaten houden voor je. Maar wat een hele goede plaats voor jouw paardje is: http://www.staldeutrecht.nl/ dit is een pensioenstal. Meerdere paarden die ik ken zijn daar naar toe gegaan in volle tevredenheid van de eigenaars.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:48

Ik heb een privé-paddock paradise voor mijn twee pony's, een D-pony en een shetje, beiden merries, waar nog wel een pony bij zou kunnen, pensionkosten zijn niet hoog. Hij heeft daar 24/7 vrije keus in binnen of buiten staan, een track en grote paddock en een stukje gras waar ze af en toe op mogen (mits weer en gesteldheid van de pony's dat toelaat, mijn merrie is IR-gevoelig).
't Is alleen niet in Braband maar dicht bij Deventer, mocht je het toch een mogelijk geschikte plek lijken (ik kan je een link naar foto's mailen als je dat wilt) dan moet je't maar laten weten.
Ik ben zelf veterinair homeopaat dus mocht je dat willen dan zou ik hem eventueel ook voor z'n blessure kunnen behandelen zodat hij prettig en pijnloos van z'n pensioen kan genieten.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:50

Och wat sneu is dat he..dan zit je ook niet even om de hoek om te kunnen checken hoe het is.
Tip, ga vooral kijken bij verschillende pensioenstallen..veel beloven dingen, die zij niet na (kunnen/willen) komen..en vanuit Curacao kun je dat niet in de gaten houden..
Dus goed kijken, op verschillende dagen (vooral ook met regen) en je niet blindstaren op websites, maar zelf checken..
Maak je wensenlijstje, mbt verzorging (stal, wonden nakijken en verzorgen, voer, hooi, soort hooi en hoeveelheid, dekens wisselen, poetsbeurtje? etcetc), buitenstaan en hoe(lang) zij buitenstaan..
Vaak worden er zaken beloofd en die achteraf anders blijken te zijn..hetzij onmacht, hetzij onwil..het waarom maakt in dat geval niet zo uit.

Enfin..ikzelf ben behoorlijk sceptisch geworden..dus als je de optie hebt hem te laten staan waar hij nu staat (je klinkt tevreden), zou ik dat lekker doen ;)

Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 16:20

Hallo allemaal,

Een begin van een nieuwe week, met heel goed nieuws!
Mijn lieve (vertrouwde) vriendin gaat voor mijn Haflinger zorgen.
Ze gaat begin januari 2014 van Curaçao terug naar Nederland.
Haar nieuwe woonplaats: Kapel Avezaath Buren, Nederland ‎(Laageinde 4016 CV)
Wie o Wie is daar bekend en weet daar een stalling voor een sociale Haflinger?

- Budget €100
- Het hele jaar op de wei.
- Winter s`nachts op stal en/of een schuilstal is ook prima dan mag hij dag en nacht buiten blijven.
- Gezelschap van andere paarden.
- GEEN manege, het liefst bij iemand aan huis.

Wie kan ons helpen aan een vertrouwd adresje?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:02

Zo'n oproep hoort eigenlijk op Markt thuis en ik denk dat je 'advertentie' daar ook beter bekeken wordt.

Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 18:17

Daar staat ook een oproep. Bedankt voor de tip