welke huurprijs voor schuur met 6 stallen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marieke1994

welke huurprijs voor schuur met 6 stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 08:14

Hallo,
Ik wil misschien een schuur gaan huren met 6 stallen, weiland en een rijbak.
De schuur moet op geknapt worden, hoeveel weet ik niet precies, zelfde geld voor de stallen. Aan de stallen moet ook nog wat gebeuren, opknapbeurt enz. er zit meer dan genoeg weiland bij. de rijbak moet eerst weer goed losgetrokken worden en misschien moet de grond omgegooid worden. de bak is namelijk nu helemaal begroeid.
Ik heb morgenavond een gesprek met de eigenaar van de stal. dit is een vage bekende van mij. Nu is dus mijn vraag aan welke huurprijs moet ik denken per maand? Er moet nog wel redelijk wat gebeuren enz. maar qua locatie is het verder heel mooi. De huurprijs is exclusief voer, uitmesten, strooisel, kuil, etc. Ik doe dus alles zelf. ook voeren, in het weiland zetten, uitmesten enz. enz.

Dan heb ik nog een vraag. Ik heb dus morgenavond een gesprek met de eigenaar, over wat ik precies wil en wat hij precies verwacht. maar hebben jullie dingen die ik niet mag vergeten. heb zelf natuurlijk ook al wat opgeschreven, maar misschien hebben jullie nog wel iets?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Groetjes Marieke

joyce B

Re: welke huurprijs voor schuur met 6 stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 08:29

Wat is je regio? In het Noorden zal een paar tientjes per maand per stal wellicht voldoende zijn, of een relatief laag bedrag op jaarbasis als je het achterstallige onderhoud op eigen kosten opknapt.
Terwijl in een duurder gebied ze misschien wel 100 euro per stal vragen. En de hoeveelheid land erbij maakt ook verschil. De een vind 1 ha voldoende voor 6 paardrn en de ander 3 ha.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 08:39

is indd afhankelijk van de plaats waar het is. opp van de accomodatie.

Verdere dingen die je kan vragen. Wat in en exclusief de prijs is. Wie draait voor schade op aan de accomodatie. Is de eigenaar verzekerd voor brand ed of moet jij dat regelen. Is er wel een vergunning voor die paarden. Niet dat je er ineens uitgegooid kan worden door de gemeente. Hoe is mestopslag geregeld?? Is het land bemest of iets dergelijks waar je rekening mee moet houden voor je het in gebruik neemt.

Ik zou sowieso alles op papier zetten. Met name aansprakelijkheid is belangrijk om vooraf duidleijk te hebben zodta je daar achteraf nooit gedoe over krijgt als er iets gebeurt.

Succes, zou wel heel cool zijn je eigen stalletje

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 13:59

Wij hebben het zelfde ongeveer. 6 stallen (2 ruimte te grootte van een stal voor zadelkamers)
Over de lengte van de schuur een schuilstal van 12x5. Twee paddocks van 18x35 en rijbak van 25x50
En 3 hectare weiland.
Het onderhoud van alles is voor ons, maar een schappelijke huurbaas zo is er met de storm 2 dakplaten afgewaaid die hij gerepareerd heeft. Maar eigenlijk doen we alles zelf.
Opzegtermijn is van beide kanten een half jaar. We zitten er nu al 9 jaar met plezier!
De slootkant maaien, bemesten, onkruid spuiten enz is ook voor onze rekening.
We zitten in het noorden en betalen dacht ik rond de 500 ervoor. We doen dit met meerdere meiden en hebben alle kosten van alles bij elkaar voor een jaar op geteld en dit gedeeld door het aantal paarden. Dus we betalen voor stal bij ons 105 euro per maand. Of als je paard meer hooi moet dan per maand iets meer.
Toen we hier inkwamen ook de paddocks zelf aangelegd, stallen opgeknapt en alles aangepakt wat nodig was. Was twee jaar niks mee gedaan.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:50

Her in Gelderland, een schuur met drie stallen, meer dan ruim voldoende opslagruimte en dan nog ruimte extra, een aparte zadelkamer die afgesloten kan worden, weiland en rijbak voor 300,00 euro per maand. Wel alles zelf verzorgen en regelen, en mest afvoeren.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:23

friesiszwart schreef:
Her in Gelderland, een schuur met drie stallen, meer dan ruim voldoende opslagruimte en dan nog ruimte extra, een aparte zadelkamer die afgesloten kan worden, weiland en rijbak voor 300,00 euro per maand. Wel alles zelf verzorgen en regelen, en mest afvoeren.

waar? :D

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:33

marieke1994 schreef:
Hallo,
Ik wil misschien een schuur gaan huren met 6 stallen, weiland en een rijbak.
De schuur moet op geknapt worden, hoeveel weet ik niet precies, zelfde geld voor de stallen. Aan de stallen moet ook nog wat gebeuren, opknapbeurt enz. er zit meer dan genoeg weiland bij. de rijbak moet eerst weer goed losgetrokken worden en misschien moet de grond omgegooid worden. de bak is namelijk nu helemaal begroeid.
Ik heb morgenavond een gesprek met de eigenaar van de stal. dit is een vage bekende van mij. Nu is dus mijn vraag aan welke huurprijs moet ik denken per maand? Er moet nog wel redelijk wat gebeuren enz. maar qua locatie is het verder heel mooi. De huurprijs is exclusief voer, uitmesten, strooisel, kuil, etc. Ik doe dus alles zelf. ook voeren, in het weiland zetten, uitmesten enz. enz.

Dan heb ik nog een vraag. Ik heb dus morgenavond een gesprek met de eigenaar, over wat ik precies wil en wat hij precies verwacht. maar hebben jullie dingen die ik niet mag vergeten. heb zelf natuurlijk ook al wat opgeschreven, maar misschien hebben jullie nog wel iets?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Groetjes Marieke

Maar is het de bedoeling dat je het zelf gaat opknappen? Want dat betekent dat je geld en tijd investeert in andermans eigendom, terwijl je er verder geen zeggenschap over hebt...
Of gaat de eigenaar dit voor het verhuren doen?

Denk dat ik als eigenaar de huurprijs ook zou laten afhangen van wat je er mee wilt. Wil je in eentje een eigen paard zetten en de rest onderverhuren? Ga je lesgeven in de bak?
Lastig, ik zou namelijk voor 1 paard een ander tarief hanteren dan voor 6 paarden, en ook voor iemand die er een pensionstal van wil maken ipv een particuliere huurder.

kwikkie24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:49

ligt idd aan waar je het wilt gaan huren..
ben benieuwd waar het is en wat je er voor moet gaan betalen..

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:55

Hier vraagt de boer 50 euro per stal per maand,met gebruik van weiland,mesthoop die 1 keer per jaar afgevoerd wordt,en de weilanden worden 1 keer per jaar bemest.
Verder regel je alles zelf.
Bij elke stal zit een grote bergruimte.