Regendeken bij Shet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BAStable

Regendeken bij Shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 15:07

Ik ben normaal totaal geen voorstander van regendekens bij Shetlanders tenzij ze geschoren zijn ed.
Mijn Shet is de laatste tijd wat aan het hoesten, niet abnormaal erg, vertoont verder geen andere symptomen en met fenegriek hoop ik dat het over gaat, anders komt de dierenarts er uiteraard bij. Vroeger heeft hij altijd dag en nacht buiten gestaan maar de afgelopen paar jaar staat hij 's nachts binnen. De (nieuwe) staleigenaren willen 's nachts geen paarden buiten hebben staan dus hij gaat 's nachts gezellig met een andere shet op stal.
Nu begon iemand op stal over 0 grams regendekentjes bij de shetjes. Mijne is echt een bolliewollie en krijgt een goede dikke wintervacht. Overdag hebben ze niet echt een schuilstalletje maar staan wel bij een hoge heg (niet geheel op een open vlakte dus). Mede door het hoesten vraag ik mezelf af wat wijsheid is... Op slechte regenachtige dagen overdag naar buiten doen met of zonder dekentje? Op stal gaat de deken sowieso af.

Wat vindt Bokt :)?

Sanniej_

Re: Regendeken bij Shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 15:10

0 grams regen deken kan echt geen kwaad lekker om met slecht weer waarom niet.
Hier ook een shet lopen die apart staat dus niet echt kan schuilen met erg slecht weer krijgt hij een 0 grams op. En later ook weer af en loopt hij gewoon zonder.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 15:10

Mijn paard kucht ook al een tijdje, soms wel en soms niet. Ik doe geen regendeken op, eigenlijk alleen als ik merk dat hij erg staat te rillen. Hoesten heeft niks met regen te maken, of je shet heeft een lage weerstand dan kan je die verhogen.

Kidde

Re: Regendeken bij Shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 15:45

Ik denk dat het ook wel scheelt als hij echt een mogelijkheid heeft om te schuilen, zeker met dit natte weer. Zou je niet een schuilstalletje kunnen maken? Anders zou een regendeken inderdaad een oplossing kunnen zijn.