Shetlanders prijs?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Googel

Shetlanders prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 14:10

Hallo,

Ik zou graag mijn eerste pony'tje willen kopen. Ik ben van plan om de shetlanders 24/7 op het weiland te zetten en er een schuilstal op te plaatsen van 3x2. Ik zou graag 1 grote shetlander willen van groter dan 1m en dan nog een maatje. Dus ik zou graag willen weten wat je kwijt bent aan de aanschaf kosten (zadel, schuilstal, shetlanders, dekens,...), wat een shetlander te eten krijgt (hoeveelheid, prijs per maand) en de maandelijkse onderhoudskosten. Van de 2 shetlanders.

Alvast bedankt!

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 14:15

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 14:22

Wat ik uit je berichtje op kan maken is het veel beter om eerst eens een aantal jaren ervaring op te doen.
Imo is de stal wel heel erg klein.
Fijn nog een aantal jaren kosteloos van andermans paarden of pony's genieten zodat wanneer je later er zelf wat aanschaft je voldoende ervaring hebt om hen goed te kunnen onderhouden.

dynara

Re: Shetlanders prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 14:26

nou lig eraan wat je zoekt in kwaliteit...
Goedkope prijzen liggen tussen de 10 euro tot 20, maar da heb je vaak geen kwaliteit.
Ga anders op paardenmarkten of handelaren kijken die shetten hebben het harder nodig naar een goed baasje ;) en ze zijn ook wat goedkoper.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 14:30

Shetten kosten niet veel qua aanschaf tegenwoordig. Vaak kun je ze gratis ophalen. Maar je wilt graag een grotere pony, waarschijnlijk om te laten berijden of om mee te gaan mennen. Dan zou ik vast zoeken naar een pony die al beleerd is en dan zul je wel wat moeten betalen.

Dekens hebben ze niet nodig. Wil je die toch gaan gebruiken kijk dan gewoon eens rond op webshops. Zadel is belangrijk dat hij past. Het beste laat je dus een zadelmaker komen met een paar zadels om te passen. Dan ben je toch wel een paar honderd euro kwijt.

De schuilstal is wel erg klein. Houdt er ook rekening mee dat je niet overal zomaar een schuilstal mag neerzetten zonder vergunning.

Over het onderhoud daar zijn al heel veel topics over op bokt. Gebruik de zoekfunctie maar eens.

Als ik dit zo lees denk ik dat het niet verkeerd is om begeleiding te zoeken die je op weg kan helpen. Ik heb het idee dat je nog niet zoveel ervaring hebt met pony's?

@ dynara: De markt is leuk als je zelf veel verstand van paarden hebt. Als eerste pony zou ik niet alleen naar de markt gaan. De kans dat je dan een miskoop doet is een stuk groter.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 15:08