Wat moeten we doen probleem!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mindypony

Wat moeten we doen probleem!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 10:30

Hallo allemaal,

Ik ben radeloos..
Mijn 2 shets staan bij een boerderij(meerdere mensen hebben daar een een pony) nu is de boer die daar woont weg die werd geopereerd en krijgt een nieuwe heup,kan nog maandenlang wegblijven.
Nu hebben de 2 hulpen van hem die de koeien verzorgen daar het grote hek waar we doorheen moeten om ze bv in de stal te zetten of als we weg willen van het terrein dichtgemaakt met een fietsslot,niemand kan er nu nog uit.
Maar volgens de boer was het de bedoeling dat het overdag open was en s'nachts dicht,maar deze 2 sukkels houden zich hier niet aan :( ze zijn er helaas maar 2x per dag,weet niet hoelaat precies en ze luisteren niet naar ons,krijgen een grote mond.
Wat moeten we hiermee doen?? is dit strafbaar?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:31

Kun je het slot niet gewoon doorknippen. Je zal toch naar de paarden moeten of zorgen hun daar ook voor?

Mindypony

Re: Wat moeten we doen probleem!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 10:33

Ik heb al geprobeerd om het door te knippen maar er zit ijzer in,hun verzorgen onze paarden niet dat moeten we zelf doen,maar we kunnen het zo niet doen,ze staan in de wei nu,en ik haal ze normaal gesproken even binnen in de koeienstal om ze te poetsen,of als het net als nu hard waaid wil ik ze even binnen zetten,maar dat kan nu niet,ik kan niks doen : (

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:35

Wat je moet doen is, samen met de andere paardeneigenaren, om een extra sleutel vragen. Geen sloten doorknippen, dat is vandalisme.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:35

Toch contact opnemen met de boer ga je daar op ziekenbezoek en ga je het overleggen.
Of met familie van de boer dat je de paarden ook hooi en water moet geven.

Ligt er niet ergens een sleutel?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:36

Kun je niet via de achterkant de wei in of zoiets? Ander zou ik de politie bellen je mag/kan het terrein niet op en iemand zal toch voor de paarden moeten zorgen.

Mindypony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 12:23

ze geven ons geen sleutel,en we hebben al overleg gehad met de boer maar die ligt in het ziekenhuis,kan niet komen.
De afspraak die gemaakt is dat het hek overdag van het slot zou zijn en sávonds dicht,deze 2 boerenslungels komen deze afspraak niet na,heb wel telefoonnr van 1 maar die neemt niet op en heeft me app geblokkeerd,ik weet ook niet waar ze wonen : (
Nee idd het hek openknippen is ook niet de optie ik weet het..maar ik was zo hopeloos : (

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:44

De eigenaar de politie laten bellen.

Mindypony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 13:18

dat is niet zo gemakkelijk,die 2 stalhulpen zijn de enigste die de boer nog helpen,de boer die in het zkh ligt is 80 jaar,als deze hulpen weg zijn heeft hij niemand meer,dus worden zijn koeien en schapen ook niet meer verzorgd,dus dan verpest ik het ook voor die oude boer : (

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:20

Zijn die hulpen van de bedrijfsverzorging? (Busjes met bijv. AB erop?)

Mindypony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 13:46

niet dat ik weet,het 1 ervan is een oude kennis van de boer,die neemt zijn zoon mee(die is echt een pestkop,schopt ook koeien enzo en pest ons vaak met bv de kruiwagen express vol laten staan met zware koeienmest,waterbakken omgooien.
Ze komen altijd op de fiets.

0316Meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:48

politie bellen.. of dierenpolitie.. dieren kunnen niet verzorgd worden! dus dan komen hun kijken hoe en wat

Cappuccino92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:50

Wat een vervelende situatie. Is het niet mogelijk dat de boer contact opneemt met de betreffende mannen, dat ze zich aan hun afspraken moeten houden?

JSeine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:57

Mindypony schreef:
Hallo allemaal,

Ik ben radeloos..
Mijn 2 shets staan bij een boerderij(meerdere mensen hebben daar een een pony) nu is de boer die daar woont weg die werd geopereerd en krijgt een nieuwe heup,kan nog maandenlang wegblijven.
Nu hebben de 2 hulpen van hem die de koeien verzorgen daar het grote hek waar we doorheen moeten om ze bv in de stal te zetten of als we weg willen van het terrein dichtgemaakt met een fietsslot,niemand kan er nu nog uit.
Maar volgens de boer was het de bedoeling dat het overdag open was en s'nachts dicht,maar deze 2 sukkels houden zich hier niet aan :( ze zijn er helaas maar 2x per dag,weet niet hoelaat precies en ze luisteren niet naar ons,krijgen een grote mond.
Wat moeten we hiermee doen?? is dit strafbaar?

wanneer je hen ziet er mee confronteren dat ze het hek savonds maar dicht moeten doen en niet overdag ook. of jij bouwt er ook een slot bij aan en zo kunnen zij ook niet naar binnen dus zullen ze contact met jou af moeten leggen om ook naar binnen te kunnen. En anders inderdaad de boer opbellen en vragen of hij contact met hen wil opnemen

succes ermee!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:00

Over het hek klimmen en dan meenemen? of zit het hek tussen de wei en de stal?
Kan je niet aanbieden dat jullie de koeien en de schapen verzorgen zodat hun niet meer hoeven te komen?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:03

Inderdaad, ik zou naar die boer toe gaan en hij kan contact opnemen met die andere mannen. Of hij kan de contactgegevens geven. Maar wat me niet duidelijk wordt uit je verhaal is of je inderdaad ook recht hebt op de afgesloten ruiters. Je zegt dat je je pony er neerzette om hem te poetsen, maar is dat een gewoonte of is het je recht? Pony's kun je namelijk ook in de wei poetsen.

Maar waarschijnlijk is het gewoon een misverstand en weten de mannen het niet eens.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:04

Als je echt geprobeerd hebt te praten en ze totaal niet luisteren, eventueel vrienden/ouders vragen om je bij te staan, dan zou ik een flinke kniptang meenemen, het slot openknippen en er een nieuw slot aanhangen met een extra sleutel voor de hulpen. Leg die desnoods in een envelop in de brievenbus. Zo houd je het nog redelijk netjes en kun je toch je dieren verzorgen.

miekxlady97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:10

ze zullen in de ochtend rond uur of 6/7/8 aanwezig zijn en 's avonds rond 5/6/7 want rond die uren worden de koeien gemolken. dus dan zie je ze misschien?

ponyfan100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:50

Als je weet welk slot het precies is, dan kan je ook hetzelfde slot kopen. Zo heb je gelijk de sleutel. Ik denk toch dat die sleutels dan hetzelfde zullen zijn?? ;)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:54

elk slot heeft een andere sleutel ponyfan, dat zou makkelijk zijn zeg

Zijn het je eigen pony`s en betaal je stalgeld of zijn het ponys die je mag verzorgen?
Kunnen je ouders niet eens meegaan?
Laat desnoods een briefje achter om contact met je op te nemen.
Hoeveel anderen staan er gestald en wat is met hun afgesproken?

Mindypony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 09:13

Het zijn mijn eigen ponys.
Gelukkig hoorde ik gisteren van een andere stalgenoot dat ze nu het slot erafgehaald hebben,maar dat we wel de pin die eraan zit in de ringen moeten bevestigen,is er iemand die dit vergeet gaat meteen het slot er weer op,ben blij maar tegelijkertijd ook niet want de penny meisjes die daar lopen vergeten heel veel en die kunnen het dan weer verpesten...
Ik betaal stalgeld elke maand,poets ze in een paddock want het land is nu modderig.