Stuk weiland ook zo moeilijk te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Weilandje777

Stuk weiland ook zo moeilijk te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 10:26

Hoi Bokkers!

Ik kon zo snel geen topic hierover vinden..
Maar is het bij jullie ook zo moeilijk om een stukje weiland te vinden die je kan huren in je omgeving?
Ik ben al enige tijd op zoek, kijk elke dag Bokt Markt rond, marktplaats ed., heb al rond gevraagd in de omgeving, maar het is zo moeilijk!

BianCatjee

Re: Stuk weiland ook zo moeilijk te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:28

Heb dit ook gehad inderdaad.. huurde paar jaar geleden een klein weitje met 2 schuilstallen na heeel wat jaren zoeken en vragen.
Nu huur ik alweer 3 jaar een weiland van 2 hectare (en notabene voor de deur) maar is per toeval zo gekomen..

Kan je niet bij het gemeentehuis vragen naar weiland wat te huur is? Dat kan hier in de buurt wel namelijk :) (kwam ik ook deze zomer pas achter..)

Succes met zoeken!

Weilandje777

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 10:29

Dank je wel.
Oh is dat zo? Dan ga ik gelijk even de gemeente bellen voor informatie. Dat wist ik ook niet!

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:31

Ik weet ook niet of dat zo is bij elke gemeente maar hier kon het wel.. Moet het nog steeds een keertje doen, want er is risico dat ik mijn weiland kwijt raak..

Weilandje777

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 10:34

Ik heb een email gestuurd, dus ben benieuwd. Dat zou heel vervelend zijn dat je je weiland kwijt raakt, mag ik vragen wat daarvoor de reden is?

Armitage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:02

Hoi

hier hetzelfde probleem. Heb alles al geprobeerd. Het weiland waar mijn shetlanders staan staat te koop (met huis en bijbehorende gebouwen). Het zal zon vaart niet lopen maar ik weet het al maanden en heb er slapeloze nachten van. Wil graag wat achter de hand hebben voor als ik daar weg moet. Ik heb nare dromen dat ik de ponnies in moet laten slapen omdat ik geen wei kan vinden. En dat in een dorp in Brabant. Ik wil kopen of huren maar niks.

Weilandje777

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 11:12

@ Armitage, wat vervelend zeg.. Ik snap dat je daar nare dromen van kunt krijgen! In welke buurt van brabant zoek je iets?

Gee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:26

Misschien is het een idee om op fundalandelijk.nl te kijken.
Daar kun je zoeken op losse grond. Die grond (kan wei, maar ook landbouwgrond zijn) is dan weliswaar eigenlijk te koop, maar misschien kun je met de eigenaar een deal sluiten om het te huren (event. zolang totdat het verkocht is).

Weilandje777

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 11:31

Oke, dank je wel. Ik zal daar eens op kijken.

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:32

Ik ben al 2 jaar op zoek.. Mijn paard zou er liefst van april/mei tot oktober op moeten.. Maar hier in de buurt wil geen enkele boer een stuk verhuren (er zijn er nochtans genoeg)

Weilandje777

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 11:37

Ik zoek echt iets voor het hele jaar, desnoods in 2 delen: paddock met zand en de grasweide, bijvoeren kan altijd. En schuilstal of een partytent is ook altijd fijn. Ik vind juist dat ze ook in de winter naar buiten moeten om te bewegen.

Armitage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:02

Ik zoek iets in Waspik of omgeving (en dat mag best ruim zijn. alle omliggende dorpen etc. Ik zie genoeg lege weilanden waar af en toe een paar koeien in worden gegooid of eindeloos gehooid. Maar nog geen succes met navragen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:03

het is idd erg moeilijk! Grond genoeg hier. maar voor een boer is verbouwen altijd nog veeeeeel meer geld dan een weitje. balen...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:08

Houd er rekening mee dat niet elk weiland geschikt is om het hele jaar door in gebruik te hebben. Kleigrond is een drama. Als je daar het hele jaar door paarden opzet houd je niks meer over dan een grote modderpoel. Daar gaan een aantal jaren overheen wil je dat weer goed krijgen. Ook niet overal mag zomaar op gebouwd worden. Of helemaal niet of alleen met een bouwvergunning.
De weilanden bij mijn ouders worden ook verpacht door de gemeente. Wachtlijst schijnt nu meer dan 10 jaar te zijn. Houd er rekening mee dat dit ook bij andere gemeentes het geval kan zijn.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:33

Weilandje777 schreef:
Ik heb een email gestuurd, dus ben benieuwd. Dat zou heel vervelend zijn dat je je weiland kwijt raakt, mag ik vragen wat daarvoor de reden is?

natuurlijk mag dat, de eigenaar van wie ik het huur schijnt zijn boerderij over enkele weken te koop te zetten. (boerderij staat recht voor ons huis) maar omdat ik niet zeker weet of mijn weiland bij de boerderij hoort of dat hij dit pacht van de gemeente dat weet ik niet.
Wel gaan we binnenkort in gesprek over de wei want wil zekerheid hebben!
En eventueel bekijken of het mogelijk is om zijn boerderij anders te huren :) Dan kunnen de paarden met het weer zoals vandaag naar binnen in plaats van op de wei met dreigende vallende bomen.. :(

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:34

Lous schreef:
Houd er rekening mee dat niet elk weiland geschikt is om het hele jaar door in gebruik te hebben. Kleigrond is een drama. Als je daar het hele jaar door paarden opzet houd je niks meer over dan een grote modderpoel. Daar gaan een aantal jaren overheen wil je dat weer goed krijgen. Ook niet overal mag zomaar op gebouwd worden. Of helemaal niet of alleen met een bouwvergunning.
De weilanden bij mijn ouders worden ook verpacht door de gemeente. Wachtlijst schijnt nu meer dan 10 jaar te zijn. Houd er rekening mee dat dit ook bij andere gemeentes het geval kan zijn.

Ik heb ook kleigrond en het word inderdaad een bende. Ik heb het weiland in 3-en verdeeld en het gaat tot nu toe prima, swinters lopen ze 1 deel kapot en dat heeft de zomer om weer bij te trekken, gaat prima maar ideaal is het inderdaad niet!

Weilandje777

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 13:16

BianCatjee schreef:
Weilandje777 schreef:

natuurlijk mag dat, de eigenaar van wie ik het huur schijnt zijn boerderij over enkele weken te koop te zetten. (boerderij staat recht voor ons huis) maar omdat ik niet zeker weet of mijn weiland bij de boerderij hoort of dat hij dit pacht van de gemeente dat weet ik niet.
Wel gaan we binnenkort in gesprek over de wei want wil zekerheid hebben!
En eventueel bekijken of het mogelijk is om zijn boerderij anders te huren :) Dan kunnen de paarden met het weer zoals vandaag naar binnen in plaats van op de wei met dreigende vallende bomen.. :(

Dat zou helemaal mooi zijn om de boerderij te huren, mijn droom ook: paarden aan huis ;)
Hier in Brabant is het nog redelijk meegevallen met het weer en de vallende bomen gelukkig..

Knhschick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:01

Hoi ,
Goed rond kijken op martkplaats heb ik ook gedaan en het is mengelukt (naa een jaar zoeken *\o/* )
Anders moet je even bij een boer ofzo of je daar een stukje grond kan huren/kopen net wat je wilt .
Xx

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:03

ik ben gewoon gaan vragen bij mensen waarvan ik wist dat ze het hadden.
vaak denken mensen er niet eens bij na dat ze het land zouden kunnen verhuren aan paarden mensen. en zeggen ze dan van ' owja, waarom ook niet'
zo heb ik een tijdje een weiland gehad van een oude mevrouw, nooit bij nagedacht dat na haar mam was overleden en de schaapjes zijn weggegaan, dat ze het stukje land ook kon verhuren aan iemand.
uiteindelijk was ze er super blij mee dat ze weer wat te bekijken had vanuit haar woonkamertje ;)