Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Weilandje777 schreef:Ik heb een email gestuurd, dus ben benieuwd. Dat zou heel vervelend zijn dat je je weiland kwijt raakt, mag ik vragen wat daarvoor de reden is?
Lous schreef:Houd er rekening mee dat niet elk weiland geschikt is om het hele jaar door in gebruik te hebben. Kleigrond is een drama. Als je daar het hele jaar door paarden opzet houd je niks meer over dan een grote modderpoel. Daar gaan een aantal jaren overheen wil je dat weer goed krijgen. Ook niet overal mag zomaar op gebouwd worden. Of helemaal niet of alleen met een bouwvergunning.
De weilanden bij mijn ouders worden ook verpacht door de gemeente. Wachtlijst schijnt nu meer dan 10 jaar te zijn. Houd er rekening mee dat dit ook bij andere gemeentes het geval kan zijn.
BianCatjee schreef:Weilandje777 schreef:Ik heb een email gestuurd, dus ben benieuwd. Dat zou heel vervelend zijn dat je je weiland kwijt raakt, mag ik vragen wat daarvoor de reden is?
natuurlijk mag dat, de eigenaar van wie ik het huur schijnt zijn boerderij over enkele weken te koop te zetten. (boerderij staat recht voor ons huis) maar omdat ik niet zeker weet of mijn weiland bij de boerderij hoort of dat hij dit pacht van de gemeente dat weet ik niet.
Wel gaan we binnenkort in gesprek over de wei want wil zekerheid hebben!
En eventueel bekijken of het mogelijk is om zijn boerderij anders te hurenDan kunnen de paarden met het weer zoals vandaag naar binnen in plaats van op de wei met dreigende vallende bomen..