verhuizen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lovee_paard

verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 17:11

ik ga een woensdag met mn paard verhuizen, waar moet ik allemaal rekening mee houden ? en waar moet ik opletten bij mijn paard?

Essxan

Re: verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 17:30

Ik heb vandaag mijn paard verhuisd. Ik heb eerst al zijn spullen ingeladen en daarna pas het paard op de trailer gezet. Ik heb hem op zijn nieuwe stal gelijk in de bak gezet zodat hij mocht hij het nodig vinden even gek kan doen. Was eigenlijk niet nodig stond gelijk redelijk rustig maar wel alert om zich heen te kijken. Had ook veel oog voor zijn mini buurman in de wei naast de bak. Hij staat nu nog lekker buiten. Wordt door stal binnen gezet vanavond.

Ik zou hem in ieder geval niet alleen binnen zetten als de rest buiten staat. Verder moet je even kijken hoe je paard reageert op zijn nieuwe omgeving.

lovee_paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 17:57

okee bedankt voor je reactie Essxan! jaa hij gaat smiddags eerst even naar buiten en dan savonds staat hij op stal! ik ben benieuwd hoe mijn paard reageert ik denk dat die van mij heel rustig is want hij vindt eigenlijk alles wel prima!

Devitootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:06

Verhuizen kan heel heftig zijn voor een paard. Ik zou je willen adviseren je paard ruim de tijd te geven te wennen aan zijn nieuwe omgeving, alvorens je hem weer serieus aan het werk gaat zetten.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:09

Ik ga juist bij voorkeur zo snel mogelijk weer aan het werk of in elk geval zo snel mogelijk naar het ritme van voor de verhuizing

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:11

tja, als je op wedstrijd bent start je ook op een vreemde locatie.
Buiten dat ik zelf extra allert zou zijn ivm schrikreacties, zou ik inderdaad gewoon verder trainen zoals thuis.

lovee_paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 18:21

okee, dus gewoon een beetje het normale ritme op pakken kan geen kwaad met rijden?

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:24

opisop_shop schreef:
tja, als je op wedstrijd bent start je ook op een vreemde locatie.
Buiten dat ik zelf extra allert zou zijn ivm schrikreacties, zou ik inderdaad gewoon verder trainen zoals thuis.

Precies!
Ik ben vrijdag verhuisd met mijn paard en heb gister niet gereden, maar dat kwam door dat we de hele dag in de weer zijn geweest met stro. Maar vandaag haar gewoon weer opgepakt en ging goed.

lovee_paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 18:38

okee dan ga ik daar ook gewoon verder met de training!

zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten?

Devitootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:34

Hangt misschien ook van je paard af? De mijne was na zijn verhuizing (had ong. 10 jaar op zijn vorige stal gestaan) redelijk van de leg. Heb hem toen de tijd gegeven bij te komen en te wennen aan de nieuwe omgeving en stalroutine (met veel meer buiten).

Waar je op moet letten? Misschien dus op wat je paard je vertelt ..... ;)

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:58

ik ben in mei verhuist met mijn paardje en toen hebben 1st de auto in geladen. Met me spullen en toen me paard opgezadeld en toen zijn we onder de man me paard verhuist. Want ze die stal kon onder de man heem rijden. En toen me paardje op stal gezet. En toen ging ze naar buiten toen wij klaar waren met afzadelen. En toen ging ze mee de koppel in. En dat ging gelijk goed en toen ging me moeder trug om de auto met spullen tehalen. EN die te gaan verhuizen en toen bleef ik bij me paardje kijken hoe alles ging. Maar wij waren al paar dagen daar voor alles zo goed morgelijk bij elkaar tehouden. EN in tassen toen dus dat toen alleen nog maar in de auto hoefte. Dus goed opletten dat je niets vergeet. En ja veder weet ik het niet. Bij mijn is alles vlekkenloos verlopen en me paard heeft reuzen naar de zin ze heeft einderlijk een goede plek. Waar ze niet geslagen woord door ander mensen tewel ze niets doet. Op me oude stal werd ze geslagen door oude stal genoten. Dus me paardje was daar niet op zijn plek. En nu heeft super met leuke mensen en als ze buiten staan. Staat ze lekker in de koppel met ander merrie en gaat ook super goed. Mijn paard heeft niets van die verhuizing niets over gehouden en totaal geen stres gehad. En we zijn die avond nog terug geweest kijken hoe het ging. EN ging super goed ze was al redelijk gewend. Mijn paard wend heel snel. Maar we hebben de 1st week rustig aan gedaan met der. Dat ze kon wennen aan de bak en aan het erf enzo.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:00

Devitootje schreef:
Hangt misschien ook van je paard af? De mijne was na zijn verhuizing (had ong. 10 jaar op zijn vorige stal gestaan) redelijk van de leg. Heb hem toen de tijd gegeven bij te komen en te wennen aan de nieuwe omgeving en stalroutine (met veel meer buiten).

Waar je op moet letten? Misschien dus op wat je paard je vertelt ..... ;)

Precies dit. Dit is het beste advies!

lovee_paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 21:09

bedankt voor jullie reactie's!
ja ik let zeker op hoe het gaat met mn paardje, ik ben er al een keer met hem wezen kijken in de stal etc en toen stond die er heel relax en de bak vond die helemaal leuk :)
maar ik ben er van overtuigd dat hij het qua eten wat hij daar nu gaat krijgen etc. het wel nog beter krijgt!
maar ik houdt hem de eerste dagen sowieso heel goed in de gaten!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:10

Het kan echt supergoed gaan, er zijn verhuizingen geweest waar mijn paard zodra hij van de trailer kwam gewend was. En er zijn er geweest waar hij nooit heeft kunnen wennen en hij het vreselijk vond. Elke verhuizing is anders :)

lovee_paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 21:12

bedankt voor je reactie @koper! ik hoop ook dat me paard het erg naar z'n zin krijgt op ze nieuwe stalletje :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:13

Dat hoop ik ook, veel succes met de verhuizing!

lovee_paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 21:17

dankjewell! @koper :)