sinds een paar weken heb ik een eigen paard, dit paard smeert echt verschrikkelijk. Het hooi heeft hij nu in een hooinet.. maar zijn poep en plas ligt echt overal en hij smeert het overal heen, het valt mij vooral op bij het uitmesten dat hij echt érg veel plast.... wat kan ik hier aan doen om het wat netter te houden? hij staat op zaagsel, en ik ben serieus elke dag langer dan een uur met zn stal bezig....
Misschien stro proberen? Die van mij is ook altijd erg vies, en sinds hij op stro staat gaat dit stukken beter. Verder zou ik ook een medisch probleem niet uitsluiten als je zegt dat hij veel plast... Heb je misschien een liksteen in stal waar hij veel gebruik van maakt? Dat zou ook voor veel plassen kunnen zorgen namelijk.
mandysnip00
Geplaatst: 27-10-13 16:12
Deed mijne ook altijd, geen oplossing voor gevonden, vaker uitmesten
Bybo
Geplaatst: 27-10-13 16:16
wij hebben een pony die als hij zich verveeld gaat drinken, en dus ook de hele stal zeiknat is, wij hebben een bak water opgehangen ipv automatische waterbak
doet de mijne ook, gewoon heel veel mesten is de remedie.
Pacific
Geplaatst: 27-10-13 16:22
Mijn verzorgpaard is ook zo ontzettend smerig. Nu hij op stro staat is het al beter te doen. Waarmee ik nu vooral verschil heb gemerkt is dit systeem: iedere dag al het vieze eruit en het nog schone stro apart leggen. Dat 'schone' stro verspreid je dan weer over de stal en je doet er echt schoon stro bij. En zo iedere dag bijhouden. Als je net zo'n smeerlap hebt als mijn verzorgpaard, loopt hij het schone naar de kant en ligt er vervolgens niks meer in het midden?
Met bovenstaande manier hou je steeds meer schoon stro over wat ze niet neer opeten (doet mijn verzorgpaard altijd) en leren ze ook on schoner te blijven.
paard staat in pension, paarden mogen van eigenaar van land niet meer de wei op omdat ze dan alles kapot trappen, onzin. Maargoed. liksteen heb ik er al uit en hy staat dus nu 24/7 op stal, komt er alleen uit om te ryden en gaat ongeveer twee uur per dag op de paddock.. Stro is geen optie, dit mag niet
nee want je wilt niet weten hoe het er na een dag uit zietz laat staan een week!!!!!!! dan moet ik de he stal leeg scheppen, dit kan niet want ik krijg maar een baala per week....
Zomer
Geplaatst: 27-10-13 18:32
dit kan ook komen door bewegingsgebrek of aan de hoeveelheid voer hoeveel voer krijgt hij per dag? hoeveel beweging krijgt hij?
hij kan ook een stalondeugd hebben (ik weet even niet hoe het heet) maar dan gaat je paard heel veel lopen "ijsberen" als hij dit heel lang doet kan er zelfs een pad in de vloer ontstaan en gooit hij dus zijn hele box overhoop
snorkel1986
Geplaatst: 27-10-13 18:34
even paar dagen poep en natte plekken na 1 hoek gooien in de stal en liefs ook een dikke drol van buurvouw/ man paard zo willen ze nog wel eens leren alles in 1 hoek te gaan doen.. let op dit wel week of wat vol houden.. en af en toe herhalen (bij mijn paard tenminste) ik zag na week of 2 verbetering
Pacific
Dan zou ik toch echt zeggen, meer naar buiten en meer ruwvoer, zodat ze wat te doen heeft in haar stal. Anders is het echt geen doen.
eline1991
Ik zie 2 oplossingen, Of op deze stal meer naar buiten. Het kan zijn dat hij er zo een zooi van maakt door verveling. Of een andere stal zoeken waar ze meer naar buiten komen!