Omheining zetten met bielzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Omheining zetten met bielzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 07:13

Ik wilde graag weten voor de mensen die bielzen hebben gezet (als palen of alleen hoekpalen), hoe ze die in de grond hebben gezet.
Met de hand geschept, een graafmachine, een grote grondboor?
Zo de grond in, in beton gestort, met palen nog haaks erop?
En ook graag hoe lang je bezig bent geweest met hoeveel mensen op welke oppervlakte (en hoe diep in de grond is ook relevant daarbij).

fjordnina

Re: Omheining zetten met bielzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 07:27

Hier staan ze als hoekpalen. Er wordt met de hand geschept, de onderkant van de paal wordt in de bescherming gezet en dan gaat de paal de grond in. Sommige palen hebben bij ons nog een haakse paal, maar eigenlijk zijn dat alleen de ouderen nog. De nieuwe palen doen het zonder en dat gaat ook prima. Ik weet niet precies hoe lang ze bezig zijn met zo'n paal, maar schat in dat het ze ongeveer 20-25 minuten kost per paal. 1 doet het werk, de 2e helpt daar waar het kan.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 07:33

Wij hebben onze weide nog maar pas omheind met bielzen.
Er is eerst een boer gekomen met een tractor met grondboor aan om de gaten te maken. Daarna laadde we een 10tal bielzen om een aanhangwagen, reden naast de gaten en schoven de bielzen er zo in.
Daarna gewoon terug dicht doen met de losse aarde van het gat.

De gaten waren ongeveer 60cm. Het boren van de gaten was op een kleine 1,5 uur gedaan. De weide was 25 are en om de 3 meter staat een bielz. Ik dacht dat we in totaal zo een 100 bielzen hebben gezet op een dag tijd.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 07:59

Super bedankt alvast. Als het boren van de gaten zo snel gaat met tractor met grondboor vind ik het zeker ook wel het overwegen waard om een loonwerker te vragen om die gaten te doen (bielzen liggen al op zijn plaats, zijn eerst gebruikt als kantopsluiting zand)

Het gaat bij mij om een rijbak 20x40 en ik zou graag om de 2,5 zetten vanwege het rekengemak. Of evt. de eerste twee vanuit de hoek 3 meter zodat de letter op de paal 6 meter uit de hoek kan bevestigd worden en dan om de 4. (lange zijde dan)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 21:36

Bij ons heeft loonwerker het gedaan met kraan, die drukte ze er in zijn geheel in.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 09:18

Hoe lang is die eraan bezig geweest kevje?

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 09:23

Weet ik zo niet hadden hem dag ingehuurd en van alles en nog wat laten doen, is niet veel werk als je de bielzen al op de h juiste plek heb liggen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 09:24

Oke bedankt!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:42

Wij hebben bielzen als hoekpalen en met de hand geschept. Kleigrond hier en op een andere manier was er gewoon niet door te komen (elektrische grondboor op kapot geboord :') )

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 16:53

Solleke_Noah schreef:
Wij hebben bielzen als hoekpalen en met de hand geschept. Kleigrond hier en op een andere manier was er gewoon niet door te komen (elektrische grondboor op kapot geboord :') )

Wat gaan jullie gevloekt hebben := Of zit ik fout? :D :D :D
Hier zit bij een deel puin in de grond tot een meter diep, daar word ik dus ook niet echt vrolijk van.