Sinds een week heb ik nu een kleine uk rondlopen. Hij is alleen sinds een dag of drie begonnen met hoesten. Omdat het aan het stro kon liggen is meneer nu sochtends vroeg naar buiten en dan savonds weer naar binnen, krijgt hij fenegriek op een boterham met appelstroop (weigert het door de meusli te eten) en kreeg ik de tip om appelazijn door zijn water heen te mengen.
Heeft er iemand nog meer tips om de kleine te kunnen helpen? Het is een droge hoest, een beetje vergelijkbaar met een kriebelhoest.
Als er bij mij eentje hoest en geen koorts heeft kijk ik het een paar dagen aan. Geen stof (nat hooi) en niet werken tot het helemaal over is. Is er wel koorts, wordt het hoesten steeds erger of is het met één a twee weken nog niet over dan laat ik de DA komen.
Onze pony wil ook nog weleens hoesten aangezien ze last heeft van astma. Bij haar helpt het om het hooi nat te maken voordat we het geven zodat het stof eruit is. Dan heeft ze geen last van hoesten.
friesiszwart
Het is een droge hoest. Heb contact gehad met de veearts en die zij inderdaad het hooi nat maken en nog even aankijken. De veearts is twee dagen na aanschaf gelijk al geweest voor een algemene check up en was toen zeer tevreden over het dier etc.