Prijsindicatie stalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamflower

Prijsindicatie stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 10:09

Op dit moment hebben wij een soort van kleine privéstalling waar onze eigen paarden staan en de paarden van onze buren.

Nu komt er op korte termijn een opslagschuur leeg waarin we voor de paarden een nieuwe stal willen creëren.
De schuur is groot genoeg om er nog een paar extra pensionpaarden bij te gaan houden. Maar we weten niet goed wat we ervoor moeten vragen, vandaar hier de oproep.

De meeste stallen in onze omgeving zitten tussen de € 135,00 en € 175,00 euro per maand voor halfpension.

Het zijn veelal simpele (boeren)stallen, 3x3 boxen, soms zelfs kleiner, buitenbak met verlichting, soms een roundpen erbij, wasplaats met koud water, weidegang en hier en daar heeft men ook paddocks. Vaak zit hooi en ontwormen inclusief, heel soms brok ook.
Dus gemiddeld ligt de prijs hier in de omgeving op de 155 euro per maand ex strooisel en zelf uitmesten etc.

Wij gaan wat grotere boxen maken van 4 bij 6 meter in een licht en luchtig, maar tochtvrij gebouw, de tussenmuren zijn laag (1.10-1.20m) zonder tralies zodat onderling contact mogelijk is, ook willen we het zo maken dat we van 2 stallen 1 stal kunnen maken door een tussenwand te verwijderen, zodat waar mogelijk de dieren ook met 2 in 1 stal kunnen staan voor nog meer sociaal contact.

Overdags weidegang in ruime weides met zeer veilige omheining (breed Gallagher lint op 1.30m en 70cm en onderste is koord op 45 cm), bij heel slecht weer hebben we een losgooibak waar ze in kunnen lopen. In de zomer is 24/7 weidegang mogelijk.

Rijbak met verlichting en roundpen zijn aanwezig, wasplaats met (helaas alleen) koud water, 3 á 4 keer daags goed hooi van eigen land.
Ontwormen doen we er dan ook bij.

De klant moet zelf krachtvoer leveren wat wij dan zullen voeren 2x daags.
Strooisel is bij ons tegen normale prijs af te nemen.
Uitmesten dient men zelf te doen, binnen en buiten zetten doen wij.
Er is zeer veel toezicht en ruime ervaring, ook professioneel, aanwezig. Welzijn, gezondheid en beweging staan bij ons voorop.

Wat zouden wij maandelijks kunnen vragen aan stalhuur?

Hanjaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 11:01

Ik woon in midden gelderland en zou voor wat jij biedt 160 euro willen betalen. Met brok en bodembedekking zit je dan op 200 euro ongeveer. dat vind ik wel redelijk voor deze stal.

Anoniem

Re: Prijsindicatie stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 11:21

rond de 160 denk ik...

Dreamflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 11:47

Alvast bedankt voor deze reacties, er zijn echter al enkele stallen in deze omgeving die dit bedrag vragen terwijl ze maar kleine boxen hebben en bijv. geen losgooibak.
Wij bieden meer ruimte en onderling contact als op de gemiddelde stalling in deze omgeving, staat daar niet iets meer tegenover dan? Niet dat we hebberig willen doen, maar gezien de prijzen in de omgeving.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 11:49

Allereerst, gefeliciteerd met de uitbreiding. Hetgeen je beschijft over de stallen klinkt super!!

Wat zijn je uitrijmogelijkheden? Als ik het goed begrijp hebben jullie een buitenbak, is deze altijd goed berijdbaar? En hoe is de weidegang in de winter? Is de losgooibak tevens de rijbak?

Dit zouden voor mij ook dingen zijn die meetellen. Ik neem aan dat de bodembedekking berekend wordt al naar gelang het verbruik per pensionklant? Ik vind zelf € 160,- als je zelf uit moet mesten nog best pittig :o. Ik woon in Gelderland en je hebt duurdere maar zeker ook goedkopere stallen. Als echter de omstandigheden verder goed zouden zijn en mijn paarden zouden goed staan, zou ik het zeker wel willen betalen. Ik betaal nu ook € 210 en dan zetten we ook nog zelf binnen en buiten (incl. stro en hooi zoveel je wilt, excl. mestonderzoek) terwijl ik vroeger € 180,- betaalde voor volpension ;). Echter, bij ons op stal kun je het zo gek niet bedenken of het is mogelijk. Er wordt bijna volledig voldaan aan de individuele wensen van de klant.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 11:55

Ik woon zelf niet in Gelderland maar klinkt wel weg goed. Als de rest met minder op 160,- zit, zou ik 175,-/180 een mooi bedrag vinden. In ieder geval niet meer dan 200! Her moet ook leuk voor jullie blijven! Hier betaal je toch al gauw 250/275 voor hetzelfde :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 11:57

Ik ken vrijwel alle stalling in je omgeving.
Ik zou dan toch tot max 175 euro betalen.
Losgooi bak of paddock hebben veel stallen hier wel.
Daarnaast is er in de wintermaanden zo te lezen geen weidegang?Dan haak ik al af.
Tenzij er echt enorme paddocks zijn waar ze fatsoenlijk kunnen bewegen en niet een klein bakje waar ze om en om even inmogen.

24/7 in de zomer buiten is wel een groot pluspunt want lastig te vinden hier!
Maar is de prijs dan hetzelfde??

is er in de wintermaanden ook 24/7 buiten beschikbaar, dan word je al een stuk unieker in deze omgeving ;)

Dreamflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 11:57

Dank je!
Uitrijmogelijkheden zijn goed, we zitten op 10 min paardrijden van een mooi bos, en wonen verder erg landelijk, rustige landwegen met weinig verkeer en stukjes bos tussendoor.

Buitenbak is goed bereidbaar, uiteraard in de winter weleens plassen maar nooit glad of mul.
Weidegang in de winter is naar gelang het weer, bij redelijk tot goed weer gewoon normaal hele dag weidegang, bij lichte regen halve dagen weidegang, bij veel regen losgooibak in groepen enkele uren per dag.
Losgooibak is niet de rijbak.

Bodembedekking kan/mag iedereen zelf bepalen, kunnen ze bij ons 'bestellen' waarna wij leveren.

Dreamflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 12:01

Anoniem schreef:
Daarnaast is er in de wintermaanden zo te lezen geen weidegang?Dan haak ik al af.

Wintermaanden wel weidegang behalve bij veel regen!
Citaat:
24/7 in de zomer buiten is wel een groot pluspunt want lastig te vinden hier!
Maar is de prijs dan hetzelfde??

Zelfde prijs, prijzen worden berekend over het gemiddelde van het jaar, dat doen tenminste de pensionstallen die ik benaderd heb om meer te weten te komen over hun prijsberekening.
Weidegang betekent slijtage van de wei en onderhoud van de wei, omheining slijt ook en heeft ook afschrijving, dus ik zie het nut niet in van een zomer en winterprijs omdat ze zomers dag en nacht buiten staan.
Citaat:
is er in de wintermaanden ook 24/7 buiten beschikbaar, dan word je al een stuk unieker in deze omgeving ;)

Sja, dat is niet haalbaar denk ik, op een gegeven moment groeit het gras niet meer en dan moet je wel onwijs veel hectares grond hebben wil je dan nog genoeg hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:04

Snap ik wel hoor.
Ik geef alleen mijn mening, ik zou in de zomermaanden minder willen betalen aangezien ze dan vrij weinig verbruiken.

Nee, 24/7 buiten met weide is misschien niet haalbaar,maar met paddocks wellicht wel.
Maargoed dat is natuurlijk wel erg duur.

Ik zou zelf nooit(meer)ergens gaan staan waar paarden maar een paar uur buiten komen met slecht weer maar de mijne staat dan ook 24/7 buiten.

Dreamflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 12:34

Begrijp ik helemaal Darkchrystal!
Maar als je paddocks aan gaat leggen haal je ook weer ruimte van je weilanden af, aangezien je ze niet kan stapelen en ze veel ruimte innemen, vandaar de losgooibak waar ze groepsgewijs kunnen vertoeven. En de stallen zijn dus erg licht, open en luchtig, geen dichte zijwanden in het gebouw, halfdichte zijwanden met windbreekgaas, dus de paarden hebben altijd wat te zien en veel licht en kunnen in de ruime stallen wat rondlopen mocht het verschrikkelijk slecht weer zijn.

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:49

Het is maar net waar je zit en wat iemand ervoor wil geven ja.
Bij mij betalen ze 210 pony 235 paard incl stro hooi/kuil,zomer weide onderling buitenzetten, 3x daags word er gevoerd keuze voordroogkuil of hooi.
Krachtvoer moeten klanten zelf aanschaffen en klaar zetten. We hebben wel paddocks waar ook in de winter gebruik van gemaakt kan worden.

Bij ons zelf of onderling buiten zetten/binnen halen. Prijs is jaar door dus veranderd niet ook niet in de winter.
Maar ik zit in de randstad vlak bij strand duinen en bos erg gewild hier. En dan is mijn prijs nog heel laag voor deze regio(den haag/westland) sta ook vol en heb geen doorschuif in klanten ;-).

En zelf uitmesten.en hebben een goede rijbak van 20x40

denk voor jouw regio en wat je bied dat tussen de 150 en 160 toch wel de prijs is dan.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 14:28

24/7 het hele jaar rond is in Oost Gelderland wel te vinden hoor ;).

Ik vind de ruime stallen met veel sociaal contact een enorm plupunt maar de weidegang in de winter zou voor mij ook een twijfelpunt kunnen zijn. Hoeveel uur per dag zouden ze in de losgooibak mogen en mag er in de losgooibak gevoerd worden?

Zijn de stallen voor twee paarden dan 8 x 12m?

Dreamflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 14:40

In principe is er gewoon weidegang in de winter, maar mocht het echt dagen hard/veel regenen dan moet je wel aan de weides denken, anders heb je zomers geen gras.
Uren in losgooibak gaat in groepen dus zal om en om moeten, maar zeker 4 uur per groep per dag, en er zal dan een hooiruif in komen te staan zodat ze lekker kunnen eten. Dat in combi met de ruime stallen zou voor die korte slechte periodes in mijn ogen geen probleem moeten zijn.

De stallen zijn per stuk 4 bij 6 meter, als je van 2 stallen 1 stal maakt heb je dus een stal van 8 bij 6 meter.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:03

Ik vind dat je aan de hoge kant zit met je prijs. Want de kosten voor strooisel en brok komen er dan dus nog bij, plus dat je dan ook nog zelf moet uitmesten.

Aanvulling: ik weet niet of je in de buurt zit van een stad? Want dan kun je wel wat meer vragen dan wanneer je echt in het buitengebied zit.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:09

Voor wat jullie kunnen bieden (maar dan met dichte boxen waar minder contact is) betaal je hier al snel €250. Dit vind ik echter wel behoorlijk veel voor deze faciliteiten, maar weet niet hoe dat bij jou in de buurt is. Wat Celiien zegt, 175/180 euro lijkt me redelijk

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:14

Duh, 8 bij 6 inderdaad :o? .

Ja de winter buitengang zou mij wel tegenhouden want met sneeuw lopen ze ook de weides kapot en afgelopen winters hebben we toch heel wat weken sneeuw gehad :o. Maar goed, daar gaat het hier niet om ;). Top dat je iig wil voeren in de buitenlosgooibak!

Ik zou denk ik zo rond de € 180 - € 190 willen betalen inclusief bodembedekking. Als dan individuele wensen ook nog ingewilligd kunnen worden, zou ik misschien nog wel meer willen betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 16:20

Sees, zoveel 24/7 is er in dit gebied niet te vinden.
ik ga geen plaatsnamen noemen, weet niet of ts dat wil.

Maar waar jij zit is er ietsjes meer.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 16:38

Ik zou eerst eens bekijken wat alles kost (bodembedekking en voer) en hou dit iets ruimer aan en dan nog een bedrag erop, (stroom/water/onderhoud) en dan heb je een rieel bedrag voor stalgeld.

je kunt wel een bedrag nemen maar koop je bv vlas in voor 7.50 euro of 4.00 euro de baal

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 16:41

Darchrystal, weet jij waar ik zit :o ?

Flower86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 16:59

Hoi wat leuk dat je nieuwe stallen erbij krijgt. Ik zou er persoonlijk 150 euro voor willen betalen. Dit is regio Overijssel en ik betaal 180 euro per maand inclusief alles. Hooi, brok, mesten en binnen en buiten zetten. Dus ik mag dan ook niet klagen. Maar aangezien ze in de buurt al zoiets vragen voor minder zou ik rond de 175 180 gaan zitten.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:18

Je noemt wat dingen op waar je extra geld voor wil hebben, maar waar niemand extra geld voor wil gaan betalen omdat het meest normale dingen zijn. De afrastering bijvoorbeeld. Je gaat er toch van uit dat je veilige afrastering hebt. Hoe duur je dat wilt maken moet je zelf weten, maar ik zou geen euro meer betalen omdat je een lijntje meer spant of omdat je een bepaald merk stroomband gebruikt. Grote boxen is alleen maar goed en hoort zo, als straks die wet er door is bij jullie zullen de boxen sowieso groter moeten dan de standaard 3 x 3 meter. Ook daar zou ik geen euro meer voor betalen, het is logisch dat je je paard in een ruime box zet. En dfie loshooi bak... tja, als pensionhouder heb je de plicht een mogelijkheid te creeeren om de paarden in de winter ook buiten te kunnen hebben, als je ze niet op het land wil. Zo niet, zou ik er geen 5 secnden over nadenken mijn paard op zo'n stal te zetten. Op stal houden is een dikke vette no-go. Dus ook daar, jij vindt het een geweldige extra, ik vind het de gewoonste zaak van de wereld en zelfs een must, als je geen paarden op je land wil.

Ik vat die prijs alleen niet helemaal... ik zou voor zoiets, áls er goed en mooi buiten gereden kan worden, max. 150 euro excl. krachtvoer willen betalen. En inclusief opstrooien elke dag. Voor dat geld zou ik niet nog eens elke dag zelf willen uitmesten.

Maar goed, mijn pensionstal is 145 euro inclusief alles, behalve krachtvoer. Elke dag opstrooien en 1 keer per week de hele box leeg. Zomer en winter op het land, buitenbak, aan de ene kant van het hof beginnen de bossen, aan de andere kant de akkers, kan direct van het hof mooi buiten rijden. Ik ken jouw regio niet zo goed wat stallen betreft.

Dreamflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 19:31

Bedankt voor alle reacties.

Maar mensen, ik noem nergens dat ik een bepaalde prijs perse wil hebben, ik noem alleen de prijzen van stallen in de omgeving en wat ik anders te bieden heb, er staat nog niks vast, ik ben alleen benieuwd naar jullie ervaringen, meningen etc.

GamblersCup, zoals jij mijn tekst opvat, zo bedoel ik 'm helemaal niet. Ik wil ook dat paarden elke dag zoveel mogelijk uren buiten kunnen lopen. Met sneeuw kunnen ze prima de wei op, alleen als het gaat dooien wordt het een ander verhaal, ik heb het niet over weken dat ze alleen maar in de losgooibak kunnen. Maar in NL is het op sommige plekken soms gewoon niet haalbaar bij superslecht weer, als je de weides niet tot bouwland omgeploegd wil hebben.

Daarbij vind ik wel dat je wat kort door de bocht gaat in je reactie, ik ben erg benieuwd hoe je het zelf zou doen als jij de stalling zou runnen, om het voor iedereen zo goed mogelijk te doen en vooral het onderhoud en behoud van je accommodatie. De kosten die aan een stalgebouw, stallen, omheining, onderhoud etc zitten.

Dat moet je allemaal zien terug te verdienen en als pensionhouder is dat niet makkelijk. Nu gaat het mij daar niet om, ik vind het gewoon ook leuk om wat andere mensen en paarden hier te hebben, maar als ik kijk naar stallen in de buurt dan hoor ik soms weleens wat mindere geluiden, pensionklanten hebben vaak veel eisen maar hebben geen idee wat het inhoud om zelf zo'n stal te runnen.

Er gaan vele uren arbeid in zitten die vaak niet eens betaald worden. Maar goed dat is een andere discussie, ik doe het meer voor mijn hobby en wil gewoon eens weten wat een reëel bedrag is voor een stalling zoals de mijne.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:57

Dat is inderdaad een andere discussie én vertel mij niet wat er allemaal bij komt kijken als je een stal runt. Been there, done that. Het is niet kort door de bocht, het is de realiteit. Niemand zegt dat je rijk wordt van een stalling runnen, sterker nog, het loont (bijna) niet meer. Het is gewoon zo, dat wat jij als "bijzonder en extra" opnoemt, is wat klanten gewoon van je verwachten. En daarvoor dus niet meer willen betalen. Het is namelijk geen "luxe". Ook die losgooibak niet. Niemand wil tegenwoordig zijn paard nog 24/7 op stal hebben in de winter, op de paar (belachelijke, zieke, paardonvriendelijke) uitzonderingen na. Ook een andere discussie.

Mijn oude stalling: 120 euro per maand, pensionstal waar ik nu sta: 145 euro. Als je daadwerkelijk wilt weten waar al het geld heen gaat, wat het kost en wat er binnenkomt, kan ik wel een lijstje maken. Maar blij ga je daar niet van worden ;)

Dreamflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 21:02

Maar ik zeg nergens dat het heel bijzonder is wat wij gaan doen, ik zeg wel dat het anders is als de andere stallen in de omgeving.
En ik zeg nergens dat ik paarden 24/7 op stal ga houden, integendeel zelfs. Ik vind je onnodig scherp en onvriendelijk en daarbij suggereer je dingen. Daar laat ik het verder maar bij. Bedankt voor je bijdrage.