Welke deken voor mijn viezerik?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje1980

Welke deken voor mijn viezerik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 21:14

Even een rare praktische vraag. Maar mijn merrie heeft nogal last van veel dunne mest en veel mestvocht. Dat heeft natuurlijk al mijn aandacht en daar probeer ik een weg in te vinden. Maar nu is het zo dat als ze mest, ze haar staart heel hoog en helemaal opzij doet waarmee ze haar deken scheef trekt en vervolgens zit de hele binnenkant onder de derrie. En omdat het zo nat is besmeurd ze met de vieze binnenkant haar hele bil en bovenbeen. Het is misschien een beetje gek verhaal en er zijn veel ergere dingen maar ik krijg er gewoon wat van.
Ooit is toevallig een keer bij een ouder deken een staartflap eraf gescheurd en toen was het probleem veel minder. Maar om nu van iedere deken de staartflap af te scheuren ziet er ook weer zo raar uit. Ik heb op internet gezocht naar dekens zonder staartflap maar niet gevonden. Nu is het ook lastig dat ze eigenlijk tussen twee maten in valt (en ik dan liever een iets ruimere heb) waardoor het volgens mij nog erger is.
Wie herkent dit en heeft inmiddels de ideale deken voor dit soort viespeuken gevonden?? De deken die ik zoek moet goed liggen, niet af- of scheefzakken, en degelijk zijn. 100% waterdicht is niet nodig omdat haar paddock overdekt is. Wel een beetje vuil en waterafstotend voor als ze af en toe even in de vochtige buitenbak speelt. Alvast bedankt voor het meedenken!

tamary

Re: Welke deken voor mijn viezerik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:21

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:21

Ik heb voor als mijn merrie hengstig is een deken van de decathlon. Zonder staartflap. Ze zijn bruin en de mijne past in de wasmachine. Vind ik ideaal.

Overigens ook nog een tip. Ik zou staartriemen er af halen. Meestal zorgt dat voor nog meer geknoei.

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 21:48

Dank jullie wel. Die site van dutchhgorserug heb ik bekeken. Ziet er goed uit. Denk dat ik hun eens ga contacten. Veulen84 welke deken heb jij dan precies als ik vragen mag? En ik zag zo snel dat de maten maar tot 165 gaan?! Dat gaat niet passen vrees ik.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:56

Dominick valt aardig tussen de maten in (195 valt als 190), niet alle dekens zijn met staartflap en je kunt daar ook de staartflap er netjes af laten halen, zij doen ook reparaties heel netjes.

www.dominick.nl

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 22:31

Ik heb de stable 200. Ze rekenen met bovenlengtes en niet met onderlengtes. Ik heb een 135 die val dus als een 185.