hoe slecht is over gewicht voor paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

froukessss

hoe slecht is over gewicht voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 09:11

Ik vind so zielig aan te zien. Iemand ken heeft paard heel overgewicht ik vind zielig aan te zien. De eigenaar van paard doe niks mee en jong paard van net jaar 4. Ze zelf so dik als wil stijger dat haar zelf niet lukt. Dit lijk echt heel erg slecht voor haar...

Anoniem

Re: hoe slecht is over gewicht voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:21

Ik snap het niet helemaal...

froukessss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 09:24

Paard die ons wei staat ( is paard van eigenaar van de wei). Dat paard heeft overgewicht . Ik vroeg af hoe slecht is voor paard ?

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:29

Ligt eraan wat jij dik noemt. ;)
En wat bedoel je met stijgeren?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:32

Overgewicht is slecht voor de gewrichten en ook organen dacht ik. Daarnaast is er meer kans op aandoeningen als hoefbevangenheid etc.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:41

Ik vind het zo zielig om aan te zien. Iemand die ik ken heeft paard met heel veel overgewicht. Ik vind het zielig om aan te zien. De eigenaar van het paard doe tniks met hem. Ook is het een jong paard van net 4 jaar. Ze is zelfs zo dik, dat ze niet eens kan steigeren! Dit lijkt me echt heel erg slecht voor haar...

Bedoel je dat? Zo ja, dan lijkt mij dat inderdaad erg slecht. Het tast de gewrichten aan en ze kunnen eerder ziek worden. Heb je misschien een foto?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:43

Je mag geen foto's plaatsen zonder toestemming van de eigenaar.

Billy

Net zo slecht als voor mensen...

capopjekop

Hoe weet je trouwens dat ze niet kan stijgeren? Mss wil dat paard dat gewoon niet. Mijn shet is ook behoorlijk te dik geweest vroeger, maar die kon echt wel stijgeren, bokken en gek doen. Alleen was ze wel snel moe door het overgewicht.

froukessss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 09:44

stijgeren kan ze niet ze kom maar heel klein stuk van de grond af meer niet.
ik heb soms gevoel deze persoon niet weet wat paard nodig aan verzorging enzo.
deze persoon paard voor sieren in weiland lopen voor zicht zelf.
mijn eigen paard die 2 weken gelden bekapt de hoefsmid spraak schade er over hoe hoef van zijn paard er uit zagen. en gebit paard mag keer gedaan worden. als keer op haar gered word het paard slaat tijdens het rijden met het hoofd

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:50

Zou je wat netter willen schrijven, je bent 25. Zo is het erg onduidelijk.

Overgewicht is ernstig voor paarden, net als voor mensen. Paarden kunnen kwalen krijgen als, hoefbevangen, gewricht problemen enz. Heb je het al tegen de eigenaar gezegd? zoek op internet de gevolgen van overgewicht paard, print het uit en laat het aan de eigenaar zien. Dan dat paard niet kan steigeren hoeft niet van het overgewicht te komen, er kan ook een spier vastzitten of is er iets anders lichamelijk aan de hand.
Laatst bijgewerkt door _Femkeeex op 20-10-13 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:51

Maar mss wil ze niet hoger stijgeren? Die van mij stijgeren ook weleens laag als ze aan het spelen zijn.

Maar wellicht tijd voor een gesprek met de eigenaar. Als de hoeven zo slecht zijn kun je altijd aangeven dat ze naar de smid mogen. Dan kun je ook het overgewicht ter sprake brengen. Of mss je ouders dat laten doen.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:55

capopjekop schreef:
Maar mss wil ze niet hoger stijgeren? Die van mij stijgeren ook weleens laag als ze aan het spelen zijn.

Maar wellicht tijd voor een gesprek met de eigenaar. Als de hoeven zo slecht zijn kun je altijd aangeven dat ze naar de smid mogen. Dan kun je ook het overgewicht ter sprake brengen. Of mss je ouders dat laten doen.

TS is 25, dus ik denk wel dat ze het zelf kan. Over het steigeren klopt id, mijn pony is volledig gezond en die heeft nog nooit gesteigerd (tenminste ik heb het haar nog nooit zien doen), omdat ze het gewoon niet wil.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:57

Oh zo, ik dacht dat ze jonger was aan de hand van de teksten in dit topic.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:57

Overgewicht is zeer slecht voor paarden en eigenlijk ook voor andere dieren en mensen. Hoewel planteneters zoals paarden er vaak extra last van hebben ivm hun spijsvertering.

Je kunt je paard daarom beter iets te schraal hebben staan dan iets te vet. Wil niet zeggen dat je de ribben moet kunnen tellen ;)

Maar herfstvakantie?

froukessss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 09:59

ik vind super zielig zeker omdat en jong paard is :(

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:01

froukessss schreef:
ik vind super zielig zeker omdat en jong paard is :(

Je helpt haar/hem niet door het alleen zielig te vinden, ga actie ondernemen, praat met de eigenaar, laat hem dit topic zien, doe tenminste iets.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:02

Even een gesprekje aanknopen dan. Kan goed zijn dat ze zelf niet zoveel verstand ervan hebben en het niet weten.

froukessss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 10:06

ik weet niet wat hoefbevangenheid is. maar ik weet wel dat haar hoef heel raar na voren toe groei.

ik ga van middig heen en ga praten met hem er over :)
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 20-10-13 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.