welk onkruid is dit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JV_dekjes

welk onkruid is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 17:42

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ongeveer een maand geleden heb ik de wei opnieuw ingezaaid met een mengsel van gras en kruiden (olympic van hofmanap). Nu groeit er dus iets tussen wat niet in het mengsel thuis hoort en behoorlijk veel ook. Volgens mij is het vogelmuur maar dat weet ik dus niet zeker. Weet iemand wat dit is? en of het een eenjarig onkruid is wat volgend jaar dus niet terugkomt. Ik wil nl. niet spuiten ivm de andere kruiden die in het mengsel zitten. Die kunnen daar nl. niet tegen.

liberia

Re: welk onkruid is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 17:48

Inderdaad vogelmuur. Helaas komt dit volgend jaar weer terug.

JV_dekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 17:56

hoe kan ik er voor zorgen dat dat niet gebeurt zonder de rest van de kruiden te schaden?

eiber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 18:12

Is een 1 jarige, die zich moet uitzaaien om de winter te overleven. Dus: met een beetje geluk gebeurd dat niet. 'T is niet zo'n ramp hoor, dit onkruid is niet van het gehalte zevenblad oid. Gras zal zich wel handhaven.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 20:42

wij hebben dit in de tuin, en het is een bende.. krijg het slecht weg..

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:46

Alleen met professionele bestrijdingsmiddelen is dit onktuid weg te krijgen (volgens mijn man die akkerbouwer is). Vogelmuur breidt zich langzaam uit, waarbij het gras verdrongen wordt. Ik zou, als het mijn weiland was, contact opnemen met een loonwerker.

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:50

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:51

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:30

Inderdaad vogelmuur en als het niet langs een weg zit iemand die parkieten heeft regelmatig laten plukken. Parkieten blij en als het weg geplukt is voor bloei jij ook blij.

JV_dekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 00:36

liberia schreef:
Alleen met professionele bestrijdingsmiddelen is dit onktuid weg te krijgen (volgens mijn man die akkerbouwer is). Vogelmuur breidt zich langzaam uit, waarbij het gras verdrongen wordt. Ik zou, als het mijn weiland was, contact opnemen met een loonwerker.

Is maar een klein stukje wei gelukkig, dus een loonwerke zal daar niks kunnen doen ;)
En ik wil het liever ook niet kapotspuiten omdat dan het andere "goede" onkruid wat tussen het mengsel zit ook kapot gaat.

JV_dekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 00:40

eiber schreef:
Is een 1 jarige, die zich moet uitzaaien om de winter te overleven. Dus: met een beetje geluk gebeurd dat niet. 'T is niet zo'n ramp hoor, dit onkruid is niet van het gehalte zevenblad oid. Gras zal zich wel handhaven.

Dus als ik het goed begrijp en het begint op tijd te vriezen, voordat ze gaan bloeien, vriezen ze kapot en hoef ik er nu niets aan te doen?

eiber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 11:33

rowinda schreef:
eiber schreef:

Dus als ik het goed begrijp en het begint op tijd te vriezen, voordat ze gaan bloeien, vriezen ze kapot en hoef ik er nu niets aan te doen?

Ja.