Paard schminken/ verven, wat is regen en smudge-proof?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Paard schminken/ verven, wat is regen en smudge-proof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:38

Wij hebben binnenkort met onze paarden onze eerste wedstrijdje dressuur. Deze wedstrijd heeft als thema Halloween, wat inhoud dat je ook verkleed mag. Gezien de groenigheid van mijn paard, en het feit dat mn vriend zn paard wel erg gemakkelijk schikt, komen wij al snel terecht bij het schminken of verven van de paarden, omdat kostuums/ lange gewaden/ dekens geen (veilige) optie zijn om mee te rijden.
Nu is het echter wel zo dat wij de paarden het liefste thuis zouden klaarmaken, dus dat de schmink wel in de trailer (eventueel onder een fleece dekentje) moet blijven zitten.
Ook gebeurt het inrijden in de buitenbak, met als gevaar dat we dit misschien in de regen moeten doen.
Omdat de meeste paardvriendelijke manieren van verven/ schminken op pure waterbasis zijn gaat dit er volgens mij zo vanaf met een regenbui..

Aan schmink of verf zaten wij de denken aan stoepkrijt/ houtskool/ waterverf/ vingerverf, of eventueel mensen-schmink als het echt niet anders kan. Maar nu is mijn vraag, hoe kunnen we dit het beste gaan fixeren, of welke hebben jullie ervaring mee dat veeg en waterproof is?

Ibbel

Re: Paard schminken/ verven, wat is regen en smudge-proof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:49

Het lijkt me dat die 'stempels' die ze voor schapen (of liever dekrammen) gebruiken zowel diervriendelijk als waterproof zullen zijn. Die zijn er in een aantal kleuren, iig in rood, blauw en groen. Is een soort 'vetkrijt' dacht ik. Misschien is dat een goed idee? Ik neem aan dat het met zeep te verwijderen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:58

We hebben rood, zwart (eventueel bruin, al is dat ook te mengen met rood en zwart natuurlijk), blauw en geel nodig. Ik weet niet of die schapenmarkeerspullen vettig genoeg zijn om i.c.m. houtskool (zwart) te gebruiken?
Wel een hele goede tip! Dankjewel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 15:54

Ik heb even contact gehad met een verkoop-adres van deze stiften, en deze blijven gemiddeld 2 maanden zitten. Is ook niet helemaal de bedoeling.. Misschien heeft iemand nog andere tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 15:56

Vingerverf gaat prima als je 't even goed laat drogen voor je het dekentje voor in de trailer erop gooit, en het laat zich er ook weer goed afwassen met alleen water.

annemieke73

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 15:57

Bij een feestwinkel hebben wij laatst gekleurde haarspray gekocht!! Was een leuk resultaat en of t kwaad kan?? Wij gebruiken t zelf ook!;-))
Weet niet of t blijft zitten in de regen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 15:59

Kijk uit met die gekleurde haarspray, uit staarten krijg je het bijna niet meer uitgewassen; dan moet je 't er echt uit laten slijten (zei zij met het schaamrood nog steeds op de kaken na het organiseren van een spelletjesmiddag bij een bevriende manege, waar ik de ponys in team groenstaart en team rozestaart verdeeld had... :o )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 16:06

Gekleurde haarspray vind ik ook wat te chemisch, de schmink ontwerpen die wij hebben zijn wel full-body (op buik en benen en hoofd na) namelijk.. Gaat vingerverf niet brokkelen als je er een dekentje overheen legt? En blijft dat ook mooi in de regen?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 16:22

Ik denk eigenlijk dat er niets regenproof is, als het ook huidvriendelijk moet zijn en snel weer uitwasbaar. :o

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 16:25

Nat krijt blijft best goed zitten volgens mij. Misschien een dagje van tevoren even uitproberen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 16:51

Shanna schreef:
Gekleurde haarspray vind ik ook wat te chemisch, de schmink ontwerpen die wij hebben zijn wel full-body (op buik en benen en hoofd na) namelijk.. Gaat vingerverf niet brokkelen als je er een dekentje overheen legt? En blijft dat ook mooi in de regen?

Brokkelt wel iets maar blijft aardig zitten, en in de regen zolang het niet echt plenst en je er niet overheen wrijft (bv op de hals met de teugels) dan gaat het wel.