Mijn paard maakt er een zwijnenstal van!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleHorses

Mijn paard maakt er een zwijnenstal van!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 18:09

Naast het feit dat hij overal poept en piest, of dat nu op zijn kuil of ernaast, in het raam of de andere meest onhandige plekjes... hij doet het overal... ergste is dat hij zijn hooi van jongs af aan al eerst nat maakt voordat hij het op eet waardoor de hele stal soms een zeik natte bende is.... :\ Ik mest iedere dag zijn stal goed leeg maar zeker 3 keer in de week is 1 krui te weinig.

wie heeft de tip!??? Ik las pas wat over een soort 'zinderlijkheidstraining' ...

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 18:14

Hooi ophangen in een slowfeeder, desnoods 2 slowfeeders. Mijn paard smeert ook al haar hooi door de stal en dat is kei zwaar om uit te mesten maar een slowfeeder hooinet bied echt uitkomst!

Verder heb je nu eenmaal de échte varkens (zoals die van jou en mij), degene daar tussenin en de schone paarden (doen alles op 1 hoop)
Ik heb gelezen dat wanneer je alle mest op 1 bult gooit in de stal dat het kwartje wellicht valt en je paard zijn behoefte ook doet op 1 plek in de stal.
Heb het zelf nog niet geprobeerd maar lees daar positieve verhalen over

Sanniej_

Re: Mijn paard maakt er een zwijnenstal van!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 18:18

Ik heb in mijn stal voor mijn twee welsh pony's de helft betegeld met rubbere tegels bij het eet gedeelte daar ligt ook geen stro de andere helft wel stro.
Ze doen het bijna altijd keurig op het gedeelte stro.
Misschien een optie?
Ik heb trouwens wel een grote stal hoor.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 18:26

Mijn paard is ook een viespeuk.
Hooi smeert ze door de hele stal.
En 1 keer er door gelopen eet ze het niet meer.
Nu heb ik een slowfeeder hangen.
Ideaal.
Maar met stro deed ze nog overal poepen en plassen.
Nu staan we op een stal waar ze op vlas staan.
En dat gaat heel goed.
Ze poept grotendeels op 1 plaats.
En plast op dezelfde plaats.
Ze is dus een stuk netter geworden.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 18:29

Mijn stal loop schuin af in het midden dus je zou denken dat dat minder wordt... in het midden ligt ook alleen stro

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 18:37

Die van mij is ook zo goor! Ze doet haar behoeftes gewoon waar ze op dat moment staat en of dat nou inderdaad op het kuil is of niet, dat maakt haar niet uit! Plassen doet ze niet op haar kuil. Die van mij eet het nog wel op.. Elke dag als ik kom moet ik zowat haar hele stal leeg halen en heb ik een HELE volle kruiwagen. De randen stro tegen de muur zijn nog schoon.. Die haal ik dan naar het midden en dan nieuw schoon en VEEL stro er over heen. Bleh!

MiesWen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 22:42

Ik heb ook een viespeuk. Overal ligt mest. Resten hooi door de hele stal. Ik heb t geprobeerd om elke dag de mest op een hoop te leggen, maar hij begreep t na een maand nog steeds niet
Nu staat ie op zaagsel (omdat ie stro eet en er dan niks overbleef), nu doe ik elke keer de natte plekken eruit halen en de mest eruit halen. Met t redelijk schone/vieze zaagsel maak ik een bodem en daar doe ik schoon zaagsel overheen (er moet wel genoeg in de stal liggen). Elke dag gooi ik de hele stal overhoop dus t is niet t zelfde als potten.