Ze beschikt over een paddock die deels zand is, en deels bestraat. Ze staat nu sinds zondag niet meer op de wei i.v.m. de extreme regen.
De verhardingen in de paddock blijven perfect droog, het zand is op een paar grote plassen na ook re-de-lijk droog.
Daarnaast staat er een schuilstal van 2,5x6 meter met een houten bodem.
Nu vermenselijk ik mijn paard nogal eens, en vond ik het zielig dat ze geen zachte en droge plaats had om te liggen. Op het beton doet ze niet, en het zand is wat modderig. Plus dat ik het zielig vindt als ze in de stromende regen buiten moet liggen

Dus ik heb de schuilstal gedeeltelijk opgestrooid (2,5 x 3m). Met de gedachte dat ze een lekker droog plekje had om te gaan liggen.
Nu kom ik vandaag aan, en heeft mevrouw van haar plekje een enorm goor toilet gemaakt. Ze heeft lekker over het stro staan zeiken en schijten, om het zo maar even uit te drukken

Nu vind ik de stront nog niet zo erg, maar de urine heb ik liever niet op de houten bodem.
Wat te doen? Ik heb het net schoon gemaakt en opnieuw opgestrooid om het een tweede nacht te proberen. Ze kwam meteen aangelopen om het verse stro even " in te zegenen". Ik heb haar uit de schuilstal gestuurd, maar ik weet zeker dat ik nog niet van het erf was of ze er al weer in stond te plassen.
Normaal plast en poept ze vrijwel alles buiten (meestal 1 a 2 hopen in de schuilstal, de rest buiten), maar vandaag was er NIETS buiten gelegd. Ze lijkt dus wel erg content met haar indoor toilet.

Wat te doen? Blijven opstrooien en proberen om te kijken of ze het wil zien als slaapplaats.... Of madame gewoon lekker op het zand of houten bodem laten slapen?