Stalling aanbieden; hoeveel vraag je daarvoor?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

borrelnoot

Stalling aanbieden; hoeveel vraag je daarvoor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 21:35

Hallo,

Ik heb het er met mijn vader over gehad om in het voorjaar stalling aan te bieden bij ons thuis. We hebben namelijk een stal vrij en mijn paard staat over een maandje alleen. Hij wilt niet dat ik er een gezelschapspaardje bij koop, dus probeer ik het maar op een andere manier. ;) Toen ik zei 'Je kunt er ook nog een zakcentje aan verdienen he..' was ie wel overtuigd dat ik onze stal aan mag bieden.

We wonen op een boerderij, de stal is in principe voor een kleinere pony, maar hij kan ook nog aangepast worden. De stal zelf stelt niet zoveel voor. Het gebouwd van damwandplaten, en met een schoonmaakbeurtje kan het er prima mee door. De paarden kunnen wel altijd naar buiten kijken en contact maken met elkaar. We hebben twee weides tot onze beschikking waar de paarden in kunnen staan en een bak/paddock. Ik durf de precieze afmetingen niet te zeggen. Ik denk dat het ongeveer 15x30 is. Goed te doen voor pony's dus. Er is geen licht bij de bak, dus 's avonds rijden in de winter is niet mogelijk. Voer, hooi en zaagsel zullen voor onze kosten zijn. Ook buiten zetten en mesten vind ik geen probleem om te doen. Uitrijmogelijkheden zijn hier vrijwel niet, tenzij het paard goed verkeersmak is, dan zijn er wel leuke stukken om te rijden. We wonen in de betuwe, misschien schetst dat een beetje een beeld. Veel weiland. :+ Tevens, als het vertrouwen er is, hebben we een 1,5 paards trailer die gebruikt mag worden. Ook kan er gebruik gemaakt worden van een grote zadelkast en een kachelhok waar dekens, dekjes enzv kunnen drogen. Oja. We wonen aan een B-weg, maar daarnaast een provinciale weg, dus redelijk druk.

Nou dat was het denk ik wel. Wat zou een redelijk bedrag zijn denken jullie?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:37

Max 100 euro in de winter (ook afhankelijk van het hooi seizoen, slecht seizoen en meer inkopen dan kun je best wat meer vragen), in de zomer op de wei 50 euro.

Anoniem

Re: Stalling aanbieden; hoeveel vraag je daarvoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:42

Hangt er ook vanaf hoeveel jij per maand per paard kwijt bent aan voer, hooi, zaagsel, water, licht, onderhoud van de wei en bak etc. Ik zou daar dan iets boven gaan zitten :)

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:47

Wat ben je kwijt inderdaad? En wat wil jij terugkrijgen voor de moeite die je in het verzorgen van het paard steekt? En waar woon je (welke regio)?

borrelnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 21:53

Regio Gelderland.

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee. Hooi kregen we altijd van mijn oom, maar nu gaat hij verhuizen en ik weet niet of die ons dan nog hooi geeft. Biks koopt mijn vader, en zaagsel wordt ook geleverd voor het bedrijf en daar heeft mijn vader een speciale rekening voor. Het kost ons in ieder geval niet veel. Het is vooral voor de gezelligheid en omdat ik niet wil dat mijn paard alleen staat. Het is niet de bedoeling dat wij de complete verzorging op ons nemen, maar buitenzetten en uitmesten vind ik geen probleem. Ik ga niet mijn paard buiten zetten en die ander laten staan. := De rest moet diegene allemaal zelf uitzoeken, maar we zijn niet zo moeilijk. Zolang diegene maar goed voor z'n paard zorgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:19

Ik zou zeggen, zet het allemaal eens op een rijtje :) Kost misschien een halfuurtje maar dan heb je wel een mooie indicatie van hoeveel je kan vragen. Gezien hoe je de stal beschrijft zou ik de kosten + ongeveer €50 doen. Ik heb het een keer uitgerekend voor in deze buurt en ik kwam uit op €110 geloof ik, zonder krachtvoer en op vlas. €200 vind ik een beetje duur voor de faciliteiten die je biedt, weet alleen niet hoe duur de stalling over het algemeen bij jou in de buurt is. Maar als je dan zo rond de €125 tot €175 gaat zitten moet dat me een leuk bedrag zijn lijkt mij, afhankelijk van hoeveel jij eraan wilt verdienen.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:26

Wij hebben een kleine pensionstal, de paarden hebben een box 3.5 X 4m + weide eraan vast (soort inloopstal) het paard loopt alleen in de wei en stal, de eigenaar kan zelf bepalen of het paard bijvoorbeeld 's nachts op stal moet, dit wordt dan door ons gedaan. Verder worden de paarden 2x per dag door ons gevoerd, wel moet je zelf de stal en wei uitmesten. Kuilvoer zit bij de prijs inbegrepen, krachtvoer en bodembedekking moeten ze zelf kopen. We vragen €150,- per maand, buitenbak zit erbij, en we zitten op 5 min van het bos. We zitten dichtbij het Montferlandse bos (gelderland).

Ik hoop dat je hierdoor ook een beetje inzicht hebt gekregen..

borrelnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 23:17

Bedankt. Ik zat zelf aan een bedrag van ongeveer 100 euro te denken. Je hebt hier ten slotte niet zoveel mogelijkheden tenzij je een trailer hebt en genoeg tijd (het is niet ver weg, maarja kost wel allemaal geld :P), maar de stalling hier in de buurt is wel behoorlijk prijzig allemaal (250-300 euro). Daarom denk ik dat dit best aantrekkelijk kan zijn.

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 22:44

Maar zonder kostenplaatje wordt het moeilijk rekenen;) Je wilt natuurlijk geen verlies maken op dit andere paard. Snap dat je niet tientallen euro's hoeft te verdienen maar je wilt wel je kosten eruit hebben en betaald krijgen voor de service die je biedt (bijv. het uitmesten bedoelde ik met het verzorgen). Dus reken uit hoeveel je kwijt bent aan inkoopkosten en reken daar een paar tientjes bovenop, naar gelang jou een mooi bedrag lijkt.
Qua faciliteiten kan je inderdaad niet veel vragen.

borrelnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 23:07

Ja daar heb je gelijk in. Zal er morgen eens wat tijd in steken om het uit te rekenen.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:58

Kijk eens naar standaardkosten. Wil diegene die er bij komt onbeperkt hooi? Strooien ze maar raak met opstrooien? Voeren ze extra dan wat berekend is? Wat kost mestfaalt weghalen? Stroom, water, reparaties, weideonderhoud (maaien, kalk, grasmengsel, bemesten) etc.Het kost meer dan veel mensen vermoeden. Voor je er erg in hebt leg je er zelf op bij.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 18:42

Waar in de Betuwe maakt ook nog wel wat verschil, evenals wat je van je pensiongast verwacht. De hoeveelheid werk die je als pensiongast doet wisselt heel sterk per stal. Van zelf mesten, voeren en meedraaien in weide-onderhoud, tot vol pension.

Het is ook heel belangrijk om je vantevoren te realiseren dat je dus wel zeer regelmatig iemand op je erf krijgt. Ook op momenten dat je bijvoorbeeld net een familiebijeenkomst in de tuin hebt... En dat je pensiongast misschien wel net andere ideeën heeft over de omgang met een paard als jij. Dat kan een beetje bijten. (denk aan wel of geen deken, wanneer een veearts nodig is, nog rijden bij stijfheid/kreupelheid of niet. Irritaties op dit vlak komen vaker voor dan je je misschien realiseert.)

Uiteraard kan het ook gewoon heel leuk en gezellig zijn, als je een beetje mazzel hebt.

Ik ben best benieuwd waar je zit. Ik woon nl in de Betuwe, en heb nog steeds de "ideale" stal niet gevonden.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 20:40

ik betaalde vroeger voor zo iets 50 euro exc hooi en stro
maar dat is wel alweer 9 jaar terug. denk dat die eigenaar er nu ong 75 voor vraagt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 15:27

Omdat dit topic is geopend door een schaduwaccount wordt het gesloten.