Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik kan er verder ook goed mee rijden. Ik rij dan ook met chaps, en bij mij vallen ze echt niet uit... Ik heb ze nu een paar jaar ofzo, maar ze zijn nu toch wel aan vervanging toe. Ik koop denk ik volgende keer weer jodhpurs, ik vind ze erg lekker zitten een veel makkelijker dan rijlaarzen, die krijg ik zo moeilijk aan...
Alleen ik heb geen leren, en die gene die ik heb daar ga je heel erg snel in zweten, daar moet je dus (als je ze gaat kopen) wel voor uitkijken.... 
! Het is imderdaad wel zo dat als je al de neiging hebt je been op te trekken, dat dit met chaps / jodphurs erger wordt. Zonder chaps rijden jodphurs voor geen meter vind ik
.... dan voelt je been zo slap en los, alsof geen stevigheid hebt om aan te kunnen drijven. Maar waarschijnlijk is het net wat je gewend bent
, er zullen genoeg mensen zijn die zonder chaps rijden.
, bij ons op de manege is het rijden met alleen schoenen verboden ivm. veiligheid. Rijden met jodphurs met chaps (of laarzen natuurlijk) is wel toegestaan. Alane schreef:Maar, welk schoeisel dragen jullie behalve laarzen en dan wel of niet icm chaps... (topic starter: indien die vraag haaks staat op jouw bedoeling met jouw vraag, mijn oprechte excuses en zal een een ander topic starten)